نخست‌وزیر استرالیا گفت: با این حساب مجموع کمک نظامی کانبرا به اوکراین به حدود ۳۸۸ میلیون دلار استرالیا (۲۳۰.۶ میلیون دلار آمریکا) می‌رسد.

استرالیا ۷۴ میلیون دلار به اوکراین کمک نظامی می‌کند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، نخست‌وزیر استرالیا به دنبال سفر به کی‌یف، امروز (دوشنبه) از ارائه کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین خبر داد.

به نقل از خبرگزاری تاس، «آنتونی آلبانیز» نخست‌وزیر استرالیا امروز با انتشار بیانیه‌ای گفت: به دنبال درخواست ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین برای کمک بیشتر، استرالیا بسته جدیدی شامل ۹۹.۵ میلیون دلار استرالیا (۶۷.۸ میلیون دلار آمریکا) کمک نظامی شامل ۱۴ نفربر زرهی، ۲۰ وسیله نقلیه متحرک محافظت‌شده بوش‌مستر و دیگر تجهیزات نظامی از طرف صنعت دفاعی استرالیا و کمک به صندوق کمک جامع ناتو برای اوکراین تامین می‌کند.  

نخست‌وزیر استرالیا افزود، با این حساب مجموع کمک نظامی کانبرا به اوکراین به حدود ۳۸۸ میلیون دلار استرالیا (۲۳۰.۶ میلیون دلار آمریکا) می‌رسد.

آلبانیز گفت که استرالیا همچنین ۸.۷ میلیون دلار استرالیا (۵.۹ میلیون دلار آمریکا) را برای کمک به سرویس گارد مرزی اوکراین به منظور ارتقاء تجهیزات مدیریت مرزی، بهبود امنیت سایبری و تقویت عملیات‌های مرزی در این زمینه اختصاص خواهد داد.

رئیس دولت استرالیا تاکید کرد: این کشور برای واردات کالاهای اوکراینی به استرالیا، دسترسی بدون عوارض گمرکی فراهم می‌کند و در دادگاه بین‌المللی دادگستری برای حمایت از اوکراین در پرونده این کشور علیه روسیه مداخله خواهد کرد. سفر من به کی‌یف و دیدارهای اخیر دیگر رهبران جهان پیام روشنی را ارسال می‌کند که کشورهای دموکراتیک مانند استرالیا در زمان نیاز در کنار مردم اوکراین خواهند ایستاد.

او همچنین گفت که استرالیا واردات طلای روسیه را ممنوع و برخی از وزرای روسیه را تحریم خواهد کرد.

استرالیا تاکنون ۸۲۸ تبعه روسیه و بلاروس از جمله روسای جمهور دو کشور را به دلیل جنگ اوکراین تحریم کرده است. کانبرا همچنین ۴۷ نهاد روسی را تحریم کرده و صادرات تسلیحات و قطعات، مواد خام و تجهیزات برای تولید نفت و گاز و واردات انرژی، سلاح و مهمات روسیه را محدود کرده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید