گوشت گوسفند یکی از بهترین گوشت ها برای کباب است که چربی آن نسبت به چربی گوشت گاو ده به یک است و طبع گرمی داشته و برخی قسمت های آن طعم لذیذ و بی نظیری دارد.

راهنمای انتخاب گوشت مناسب برای کباب

به گزارش سلام نو، برای انتخاب گوشت مناسب برای تهیه کباب باید به برخی مسائل به خوبی توجه کنیم، به طور مثال هر قسمتی از گوشت گوساله و گوسفند برای کباب مناسب نمی باشد.

کباب یکی از اصیل ترین و محبوب ترین غذاها بین ایرانیان است. برای تهیه یک کباب ترد و آبدار و خوشمزه باید با نکات تهیه کباب آشنا باشید. یکی از نکاتی که باید قبل از تهیه کباب بدانید این است که همه قسمت های گوشت گوسفند و گوساله برای کباب مناسب نیست. 

بهترین جای گوشت گوسفندی برای کباب

گوشت گوسفند یکی از بهترین گوشت ها برای کباب است که چربی آن نسبت به چربی گوشت گاو ده به یک است و طبع گرمی داشته و برخی قسمت های آن طعم لذیذ و بی نظیری دارد. در ادامه مناسب ترین بخش های گوشت گوسفند برای کباب را آورده ایم:

گوشت راسته گوسفند

گوشت راسته (sirloin)، یکی از بهترین و محبوب ترین قسمت های گوسفند برای کباب است. گوشت راسته اطراف ستون فقرات گوسفند قرار داشته و نرم تر و تردتر از باقی قسمت ها است زیرا تحرک کمتری به خود دیده است. گوشت راسته چربی خیلی کم دارد و برای انواع کباب به خصوص کباب برگ مناسب است.

گوشت فیله گوسفند

گوشت فیله یکی دیگر از قسمت های خوشمزه گوسفند برای کباب است. فیله به گوشت پشت کمر و پشت جگر سفید و قسمت نرم زیر راسته می گویند که نرم بوده و طعم بی نظیری دارد و برای طبخ انواع کباب به خصوص چنجه و برگ بسیار مناسب است.

راهنمای انتخاب گوشت مناسب برای کباب

گوشت دم سینه و قلوه گاه

یکی از بهترین قسمت های گوسفند برای تهیه کباب کوبیده گوشت دم سینه و قلوه گاه است که خیلی چرب است و گوشت سفت و محکمی دارد و برای چرخ کردن و تهیه کباب کوبیده از آن بهتر است با گوشت گوساله مخلوط شود.

دنده‌ی گوسفند

یکی از بهترین قسمت های گوسفند برای کباب دنده است که گوشتش نازک، نرم، لطیف، پرچرب، ترد، و خوش طعم است. از این قسمت از گوشت گوسفند برای تهیه کباب شیشلیک و کباب دنده گوسفندی استفاده می شود که یکی از بهترین و پرطرفدارترین کباب ها در ایران هستند.

راهنمای انتخاب گوشت مناسب برای کباب

گوشت مغز ران و کعب ران

گوشت مغز ران و کعب ران یکی از بهترین و لذترین گوشت ها برای تهیه کباب حسینی است. این قسمت از گوشت گوسفند دارای گوشت لخم است و می توان از آن برای تهیه کباب حسینی که با سیخ چوبی طبخ می شود و با فلفل سبز و پیاز مزه دار می گردد، از آن استفاده نمود.

گوشت شانه گوسفند

شانه گوسفند یکی از بهترین قسمت ها برای تهیه کباب به خصوص کباب با مخلوط سبزیجات است. این قسمت در نیمه پایینی بدن گوسفند قرار دارد و به دلیل وجود استخوان از قیمت پایین تری نسبت بقیه قسمت ها برخودار می باشد.

گوشت سینه گوسفند

این قسمت از گوسفند که زیر شکم قرار دارد، برای تهیه کباب بسیار مناسب است. شما برای تهیه کباب سینه گوسفند می توانید سینه را از دنده ها جدا کنید و با انوع سبزیجات کباب نمایید.

راهنمای انتخاب گوشت مناسب برای کباب

بهترین قسمت گوشت گوساله برای کباب

گوشت گوسفند و گوساله از نظر ارزش تغذیه ای با یکدیگر برابری می کنند و میزان روی، آهن و ویتامین B۱۲ در آنها یکسان است اما گوشت گوسفند بسیار چرب و گوشت گوساله کم چرب تر است و طبع سردی داشته و در مقایسه با گوشت گوسفند کلسترول پایین تری دارد بنابراین برای افرادی دچار چربی خون بالا مناسب تر هستند. در ادامه بهترین قسمت گوشت گوساله برای کباب را آورده ایم:

قسمت راسته گوساله دارای بافت نرم و خوش طعم و چرب است و برای کباب چنجه مناسب است.

قسمت فیله گوشت گوساله هم بدلیل صاف، چرب و نرم بودن گزینه خوبی برای کباب است.

دنده هم چرب و غضروفی بوده و برای کوبیده یا دنده کباب مناسب می باشد.

ترکیبی از قلوه گاه گوسفندی و گوشت کنار راسته گوساله برای کوبیده مناسب می باشد.

 منبع: نمناک

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید