بانوان قسمت زیادی از زندگی خود را در دوران قاعدگی می گذرانند که بهتر است بدانند در این دوره مهم چطور تغذیه ای باید داشته باشند.

بهترین رژیم برای کاهش درد قاعدگی
به گزارش سلام نو به نقل از جی پلاس؛ دوران قاعدگی یکی از دوره‌های مهم در زندگی خانم‎‌هاست. در این روزها  علاوه بر درد در ناحیه شکم و کمر،اغلب زنان به دلیل تغییرات هورمونی دچار نوسانات خلقی خواهند شد و همچنین به علت خون ریزی، مواد معدنی و ویتامین های ضروری بدنشان را از دست خواهند داد.

بهداشت نیوز نوشت؛‌ به همین دلیل تغذیه در این دوران بسیار اهمیت دارد. با رعایت رژیم غذایی درست و سالم،می‌توانید دردهای خود را در این مدت کاهش دهید.

خوراکی هایی برای تامین آهن ، پتاسیم و کاهش درد قاعدگی  

1- کلم بروکلی

ماده معدنی که بیش از همه در خون ریزی های دوران قاعدگی از بدن شما از دست می رود، آهن است. مصرف کلم بروکلی به شما کمک خواهد کرد این کمبود را جبران کنید.  

2- موز

موز شاید بهترین میان وعده برای دوران قاعدگی باشد.این میوه سرشار از پتاسیم، منیزیم و فیبر است.

3- شکلات تلخ

شکلات تلخ حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی مفید از جمله آهن، منیزیم، آنتی اکسیدان ها و فلاونول هاست. فلاونول ها برای جریان خون مفید هستند و می‌توانند به آرام شدن عروق خونی کمک کنند.

4- ماهی سالمون

ماهی سالمون حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است و از منابع غنی پروتئین به شمار می‌رود.در دوران قاعدگی ماهی سالمون بخورید تا التهاب بدن تان کاهش یابد .

5- زنجبیل

زنجبیل برای کنترل التهاب بسیار مفید است و  به کاهش دردهای قاعدگی هم کمک می‌کند.

6- لیموترش و پرتغال

 این میوه ها در صورت شدید بودن خون ریزی، جریان خون را کاهش می دهند و از این نظر می‌توانند برای این دوران مناسب باشند.

7- بلغور جو دوسر

جو دوسر غنی از کلسیم ،ویتامین آ ،ویتامین ب  و همچنین منبع خوبی از آهن است. یک فنجان جو دوسر حاوی ۱۸ میلی گرم آهن توصیه شده روزانه شماست.

 خوراکی هایی که دردهای قاعدگی را افزایش می دهد

1- شیر

 مصرف شیر می‌تواند مشکلات قاعدگی شما را به شدت تشدید کند.

2- تنقلات

تنقلات به دلیل قندهای تصفیه شده زیادی که دارند باعث نفخ، افزایش گاز معده و روده و التهاب می شوند.

3- کافئین

مصرف کافئین در دوران قاعدگی می تواند  طول دوران خون‌ریزی را افزایش دهد.  همچنین مصرف کافئین باعث تشدید سندروم پیش از قاعدگی می شود. پس اگر دچار این مشکل هستید، باید بعد و قبل از دوران قاعدگی از خوردن قهوه خودداری کنید.

4- مواد غذایی فراوری شده

مصرف غذاهای فراوری شده باعث می‌شود که خانم ها در زمان قاعدگی احساس بدتری پیدا کنند. برای مثال، غذاهای کنسروی و چیپس حاوی مقادیر زیادی سدیم هستند و سدیم موجب نفخ و پف کردن می شود.

5- بستنی، پنیر و خامه 

محصولات لبنی چربی زیادی دارند و اثر بعضی از آن‌ها مانند گوشت های چرب است. خانم ها در دوره قاعدگی باید از خوردن بستنی، خامه و پنیر اجتناب کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید