درحالی که برخی رسانه‌ها از مراجعه حدود ۱۰۰ دانشجو-معلم در کرمان به اورژانس خبر داده‌اند مسئولان اورژانس این اعداد را تایید نمی‌کنند و می‌گویند شمار افراد ۶ نفر بوده که علت نیز پس از دریافت نتیجه آزمایش اعلام می‌شود.

علت بیماری ۶ دانشجو-معلم در کرمان چه بود؟
به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،درحالی که برخی رسانه‌ها از مراجعه حدود ۱۰۰ دانشجو-معلم در کرمان به اورژانس خبر داده‌اند مسئولان اورژانس این اعداد را تایید نمی‌کنند و می‌گویند شمار افراد ۶ نفر بوده که علت نیز پس از دریافت نتیجه آزمایش اعلام می‌شود.

 ۲ روز پیش برخی رسانه های محلی اعلام کردند که حدود ۱۰۰ نفر از دانشجو-معلمان دانشگاه فرهنگیان کرمان دچار علائم بیماری شده اند و به اورژانس مراجعه داشته اند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان اما درحالی که می گوید چنین آماری را مبنی بر یکصد نفر، وی به رسانه ها نداده است با اشاره به انتقال ۶ دانشجوی دانشگاه فرهنگیان با علائم دل درد و سرگیجه به مراکز درمانی تاکید کرد که آزمایش های تکمیلی در حال انجام است که بعد از اعلام نتایج، علت مشخص می شود.

سید محمد صابری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روز پنجشنبه تعدادی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان کرمان پردیس خواجه نصرالدین طوسی و شهید باهنر به دلیل داشتن علائمی چون دل‌درد و سرگیجه با اورژانس کرمان تماس گرفتند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن نیروهای اورژانس در محل حاضر شدند.

وی توضیح داد: بعد از معاینه دانشجویان مشخص شد ۶ نفر از دانشجویان این دانشگاه دچار دل درد و سرگیجه شده اند که مدتی بعد از انتقال به مراکز درمانی با انجام اقدامات سرپایی مداوا شدند و به خوابگاه بازگشتند.

وی ادامه داد: احتمال مراجعه برخی دانشجویان این دانشگاه به صورت شخصی به مراکز درمانی وجود داشته است اما این تعداد قطعا ۱۰۰ نفر نبوده است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: آزمایش های اولیه دانشجویان مراجعه کننده به اورژانس کرمان نرمال(عادی) بوده و نتیجه نهایی آزمایش ه ای تکمیلی نیز طی ۲۴ ساعت آینده اعلام می شود.

وی گفت: همچنین نیروهای بهداشت محیط نیز بلافاصله محیط سلف، خوابگاه و یخچال های این دانشگاه را مورد ارزیابی قرار دادند و مواد غذایی و آب آشامیدنی این خوابگاه ها نیز نمونه برداری شد ا ما مورد غیرعادی مشاهده نشد.

صابری افزود: آزمایش ها توسط مرکز بهداشت شهرستان کرمان و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان همچنان در حال انجام است که بعد از اعلام نتایج آن مشخص می شود علائم دانشجویان دانشگاه فرهنگیان کرمان به دلیل مسمومیت غذایی بوده است یا دلیل دیگری داشته است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان کرمان نیز با بیان اینکه تعدادی از دانشجویان دو پردیس دانشگاه فرهنگیان که حدود هزار و ۸۰۰ دانشجو دارد به دلیل دل درد و سرگیجه به مراکز درمانی مراجعه کرده اند و حال عمومی آنان نیز خوب است گفت که با اعلام نهایی نتایج آزمایش ها علت این علائم دانشجویان مشخص خواهد شد.

پرسش  درباره چرایی انتشار آمار مراجعه ۱۰۰ نفری دانشجویان به مراکز درمانی نیز از روابط عمومی این دانشگاه بی پاسخ ماند.

با توجه به آمار اعلام شده در برخی رسانه ها مبنی بر مراجعه یا نیاز به مراجعه ۱۰۰ دانشجو-معلم به اورژانس و تایید نشدن این موضوع توسط مسئولان علوم پزشکی، موضوع نیازمند بررسی و توضیحات بیشتر برای تبیین موضوع است که متاسفانه در این زمینه تلاش خبرنگار ایرنا تا لحظه انتشار مطلب برای مصاحبه با مدیر دانشگاه فرهنگیان در کرمان و کسب اطلاعات بیشتر بی‌نتیجه ماند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید