وبا یک بیماری اسهالی واگیردار و خاص انسان است که توسط نوعی باکتری بنام ویبریوکلرا ایجاد می‌شود. این بیماری در صورت عدم پیشگیری و درمان به‌موقع و مناسب، بسیار کشنده است.

آب لوله‌کشی عامل ابتلا به وبا در ایران است؟

به گزارش سلام نو،  به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور تعداد کمی از شهرهای ما آمار ابتلا به وبا را گزارش داده‌اند که اغلب از شهرهای همسایه با عراق بوده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: آب آشامیدنی شبکه (لوله کشی) سراسر کشور در مناطق مختلف سالم است و مشکل بهداشتی ندارد و عامل انتقال و ابتلا به وبا نبوده است.

به نقل از ایرنا اتابک جعفری در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال آلودگی آب در برخی مناطق و ابتلا شماری به بیماری وبا اظهارداشت: نفرات کمی در تعدادی از شهرهای مرزی ما و در همسایگی با عراق به بیماری وبا مبتلا شدند. در این ارتباط با همکاری مراکز بهداشت موضوع سلامت آب مورد بررسی قرار گرفت.

جعفری اضافه کرد: در هیچ یک از نقاط کشور حتی در آن ناحیه که ابتلا به این بیماری گزارش شد، آب آشامیدنی مشکلی نداشت و تنها مسافرانی که از سمت عراق به داخل مرز وارد شدند بیماری را با خود آوردند.

وبا یک بیماری اسهالی واگیردار و خاص انسان است که توسط نوعی باکتری بنام ویبریوکلرا ایجاد می‌شود. این بیماری در صورت عدم پیشگیری و درمان به‌موقع و مناسب، بسیار کشنده است.

از علائم بالینی و خصوصیات بالینی بیمار مبتلا به وبا می‌توان به اسهال آبکی حجیم و سریع‌السیر و جهنده، با دفعات اجابت مزاج غیرقابل شمارش و بسیار زیاد، اسهال بدون تب و بدون دل‌درد و پیچ شکم، استفراغ بدون حالت تهوع قبلی، گرفتگی (اسپاسم) و درد عضلات پشت ساق پا، عطش و تشنگی فراوان و کم شدن یا قطع ادرار اشاره کرد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید