رییس‌جمهور اوکراین در رسانه‌های اجتماعی نوشت: من به برقراری روابط با آمریکای لاتین که یک منطقه مهم است ادامه می‌دهم.

زلنسکی با روسای جمهوری ‌آرژانتین و شیلی گفتگو کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، زلنسکی با هدف دستیابی به حمایت‌ها از سوی کشورهای آمریکای لاتین با روسای جمهوری آرژانتین و شیلی گفت‌گو داشت.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در رسانه‌های اجتماعی نوشت: من به برقراری روابط با آمریکای لاتین که یک منطقه مهم است ادامه می‌دهم.

گفت‌وگوی زلنسکی با آلبرتو فرناندز، رئیس جمهوری آرژانتین و گابریل بوریک، رئیس جمهوری شیلی کمتر از دو هفته پس از گفت‌وگوی رئیس جمهوری اوکراین با گیرمو لاسو، رئیس جمهوری اکوادور و همتای گوآتمالایی او "آلخاندرو جیاماتی" انجام شد.

در آن زمان زلنسکی در گفت‌وگویش با روسای جمهوری اکوادور و گوآتمالا به آغاز سیاستگذاری جدیدش در احیای روابط با آمریکای لاتین اشاره کرده بود.

فرناندز در این تماس تلفنی ۳۵ دقیقه‌ای با زلنسکی به کمک برای گفت‌وگو با روسیه اشاره کرد.

رئیس جمهوری آرژانتین که ریاست کنونی جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کشورهای عضو کارائیب را برعهده دارد همچنین به رئیس جمهوری اوکراین گفت: آمریکای لاتین قاره صلح است و استفاده از زور را رد کرده و به دنبال مذاکره برای حل درگیری‌هاست.

پیش از وقوع درگیری در اوکراین، رئیس جمهوری آرژانتین به دنبال بهبود روابط با روسیه بود و در جریان دیدار با ولادیمیر پوتین،‌ رئیس جمهوری روسیه در فوریه ۲۰۲۲، گفته بود: "دولت آرژانتین باید به راه ورودی روسیه به آمریکای لاتین تبدیل شود"؛ وی بعدا حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرد.

رئیس جمهوری شیلی هم در شبکه‌های اجتماعی نوشت که در گفت‌وگو با زلنسکی "همبستگی و تمایل خود را برای حمایت از محکومیت‌های حمله صورت گرفته در سازمان‌های بین المللی ابراز کرد: "اوکریان دوست آمریکای جنوبی است."

رئیس جمهوری اوکراین همچنین نوشت از بوریک بابت حمایت کشورش در سازمان ملل تشکر می‌کند و اعلام کرد که درباره احتمال حضور متخصصان شیلیایی در مین‌زدایی در اوکراین با رئیس جمهوری این کشور آمریکای لاتین صحبت کرده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید