اگر زندگی پر از شلوغی با فشارهای عصبی شما را خسته می‌شوید و مدام به دنبال مکانی برای رفع این فشارها و خستگی‌ها هستید، حتماً اقامتگاه بومگردی شیراز را بشناسید.

اقامتگاه بوم گردی شیراز لذت زندگی در طبیعت

سلام نو - سرویس گردشگری: تصویر آرام و خیال‌انگیز زندگی در روستا در کنار مردمانی به‌دوراز هرگونه استرس و اضطراب زندگی شهری همان چیزی است که، همه ما برای خود فرض می‌کنیم. بیاید با اقامتگاه بوم گردی شیراز آشنا شویم، تا لحظه‌ای ما هم فارغ از هیاهوی دنیا نفسی پر از آرامش بکشیم.

اگر زندگی پر از شلوغی با فشارهای عصبی شما را خسته می‌شوید و مدام به دنبال مکانی برای رفع این فشارها و خستگی‌ها هستید، حتماً اقامتگاه بوم گردی شیراز را بشناسید. سعی کنید به این اقامتگاه‌ها سفر کنید و از دنیای آرام و بی استرس زندگی روستایی لذت ببرید.

سفر راه درمان زندگی ماشینی

در دنیای کنونی که همه روابط در ماشین‌ها و انسان‌های غیرحقیقی خلاصه شده‌اند، زندگی کردن از هر زمان دیگری سخت‌تر شده. در این دنیا خودمان را از یاد برده‌ایم و فشارهایی که به روحمان وارد می‌کنیم ازنظر هر پزشکی پوشیده است. فقط خودمان می‌دانیم دیگر آرامش سابق را نداریم و زندگی کردن لذت خود را از دست داده است.

با این حال نگذارید ناامیدی بر شما غلبه کنید، غول افسردگی زندگی ماشینی را شکسته دهید. برای رقم زدن این اتفاق می‌توانید از راه حل‌های ساده‌ای استفاده کنید. می‌توانید فارغ از تمام دنیا همراه خانواده به یک سفر بدون استرس و دغدغه بروید. از طبیعت لذت ببرید و دنیا از دیگر از دید زندگی ماشینی نگاه نکنید. برای روح خود ارزش قائل باشید. بیاید سفر کردن را انتخاب کنید و به اقامتگاه بوم گردی شیراز به عنوان یک مقصد عالی نگاه کنید.

اقامتگاه بوم گردی شیراز لذت زندگی در طبیعت

همه شیراز اماکن گردشگری نیستند.

اگر فکر می‌کنید، تمام شیراز در اماکن گردشگری آن یعنی حافظیه، سعدیه، ارگ کریم‌خان و... خلاصه می‌شود، شما در مورد شیراز دچار اشتباه شده‌اید. شیراز با طبیعت فوق‌العاده‌ای که دارد، روستاهای زیبایی را در دل خود جای‌داده است. روستاهایی با مردم خونگرم که فقط با زندگی کردن در کنارشان می‌توان میزان مهربانی‌شان را دید و حس کرد.

شما می‌توانید در شهر شیراز جستجو کنید و اقامتگاه‌های بوم گردی شیراز را در این شهر بیاید. در آن زمان تصمیم بگیرید که آیا به راستی شیراز چیزی جز حافظیه و سعدیه هست و یا خیر. درست است که شیراز به فرهنگش زنده است و شهر شیراز را به پهنای تاریخ می‌شناسیم اما شیراز را باید با طبیعت فوق‌العاده‌اش در اردیبهشت شناخت، در حالی از استشمام بوی نارنج مست می‌شوید.

اقامتگاه بوم گردی شیراز لذت زندگی در طبیعت

تفاوت سفر با بوم گردی

برای اینکه بدانیم بوم گردی چه تفاوتی با سفر دارد، ابتدا باید تعریف درست واژه بوم گردی را بدانیم. بوم گردی یعنی سفر کردن به قصد دیدن طبیعت با رعایت فرهنگ مردم منطقه و به‌دوراز هرگونه آسیب به طبیعت. متوجه شدید که ما باز هم در تعریف بوم گردی از واژه سفر استفاده کردیم، اما تفاوت این دو واژه قصد مسافر است.

شما در بوم گردی با آداب‌ورسوم و سنت‌های زیبا و اصیل روستایی آشنا می‌شوید. در بوم گردی ممکن است برترین و بهترین امکانات رفاهی را نداشته باشید. برای مثال زمانی که اقامتگاه بوم گردی شیراز را انتخاب می‌کنید، باید بپذیرید که در یک‌خانه نقلی با دیواره‌های کاه‌گلی اقامت کنید؛ نه در هتل بزرگ شیراز.

اما مهم‌ترین نکته این است که، شما اگر اقامتگاه بوم گردی شیراز و یا خود شیراز را برای سفر انتخاب کردید باید چند شرط را رعایت کنید. ابتدا باید قوانین مقصد خود را بپذیرید و به آن احترام بگذارید. برای مثال زمانی که اقامتگاه بوم گردی شیراز را انتخاب می‌کنید باید پایبند به آداب و سنن مردمان روستا باشید. نکته دیگر اینکه شما باید از هرگونه آسیب به محیط‌زیست خودداری کنید. اگر به اقامتگاه بوم گردی شیراز برای مثال مونت قلات سفر کردید از آسیب به درختان، ریختن آشغال و آلوده ساختن رودخانه خودداری کنید.

اقامتگاه بوم گردی شیراز لذت زندگی در طبیعت

فواید اقامتگاه بوم گردی شیراز

آیا تحمل کردن سختی زندگی در روستا و طبیعت برای تجربه بوم گردی، کار درستی است؟ برای پاسخ به این سؤال باید فواید و ضعف‌های بوم گردی را بررسی کنیم. به عنوان نمونه ما فواید اقامتگاه بوم گردی شیراز را موردبررسی قرار می‌دهیم.

شیراز شهری با آب و هوای مناسب است، که در این شهر باغات بسیاری وجود دارد. اما از طرفی شیراز به دلیل اینکه شهری توریستی است، شیراز همیشه شلوغ و پر از هیاهو است. پس شهر شیراز برای کسانی که می‌خواهند دور از هیاهو و شلوغی شهر زندگی کنند، مناسب نیست. اما اقامتگاه بوم گردی شیراز همان چیزی است که شما به آن نیازی دارید. زندگی بدون استرس و هیاهو در دامنه طبیعت، در کنار مردمانی ساده و خونگرم.

شما در اقامتگاه بوم گردی شیراز حداقل برای چند روز از غذاهای صنعتی و تراریخته دور خواهید ماند. در کنار مردم روستا غذاهایی را می‌خوردی که تماما از دل طبیعت به دست آمده‌اند و مزه زندگی و تازگی را می‌دهند. در اقامتگاه بوم گردی شیراز شما می‌توانید از امکانات رفاهی طبیعی نظیر حمام آبگرم، شنا در رودخانه و کوهنوردی لذت ببرید.

به علاوه شما باید توجه داشته باشید، که برای اقامت در اقامتگاه بوم گردی شیراز نیاز به پرداخت هزینه‌های زیادی ندارید. هزینه اقامت در اقامتگاه بوم گردی شیرازی بسیار مناسب است و برای لاکچری‌ترین اقامتگاه‌ها از شبی 1 میلیون تومان آغاز می‌شود.

اقامتگاه بوم گردی شیراز لذت زندگی در طبیعت

نقص‌های اقامتگاه بوم گردی شیراز

راستش را بخواهید برای اقامتگاه بوم گردی به خصوص در شیراز نمی‌توان ضرری بیان کرد. اما کمی نقص و کاستی در اقامتگاه بوم گردی شیراز وجود دارد. برای مثال: در اقامتگاه بوم گردی شیراز شما نمی‌توانید انتظار منو غذایی وسیعی داشته باشید که، تمام غذاهای ایرانی و فرنگی را شامل شود. منو غذایی اقامتگاه بوم گردی شیراز محدود به غذاهای سنتی همان منطقه است.

همچنین امکانات رفاهی مانند: سالن بازی، استخر، سونا، جکوزی، اتاق کودک و میز بیلیارد نیز در اقامتگاه بوم گردی وجود ندارد و شما می‌توانید به جای آن به بازی‌های محلی بپردازید. اتاق‌ها و سرویس‌های اقامتگاه بوم گردی شیراز به اندازه هتل‌های شیراز نیست. شما می‌توانید در هتل‌های شیراز در اتاق‌هایی اقامت داشته باشید که روم سرویس‌های فوق‌العاده‌ای دارند. اما در اقامتگاه بوم گردی شما باید در اتاق‌های نقلی روستایی با امکاناتی کم استراحت کنید.

اقامتگاه بوم گردی شیراز لذت زندگی در طبیعت

آشنایی با چند اقامتگاه بوم گردی شیراز

اقامتگاه بوم گردی بام برم (جاده شیراز کازرون، ٤ کیلومتر بعد از خانه زنیان، هفت برم، برم اول)

اقامتگاه بوم گردی عمارت هفت رنگ (سه راه آستانه، خیابان حسینی، نبش کوچه 84)

خانه سنتی ماه منیر (خیابان لطفعلیخان زند - کوچه نارنجستان قوام)

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید