کباب یکی از لذیذترین و معروف‌ترین غذاهای ایرانی است. طوری که اکثر خارجی‌ها هم ایران را به کبابش می‌شناسند.

طرز تهیه کباب‌های خوشمزه خانگی برای شکموها

به گزارش سلام نو، تنوع بالای کباب یکی از اصلی ترین غذاهای سنتی ایران، نشان دهنده محبوبیت آن است. بسیاری از این کباب های خوشمزه را به راحتی میتوانید در منزل تهیه کنید.

تنوع در فرهنگ غذایی ایران برای همگان ثابت شده است و به نوعی می توان گفت غذاهای سنتی ایرانی در کل دنیا زبانزد خاص و عام است. از این رو در بین غذاهای سنتی ایران یک سری غذاها مثل کباب تبدیل به نمادی از غذاهای ایرانی شده است و محبوبیت بسیار زیادی از آن خود کرده است.غذایی که حتی علاوه بر ایرانیان، توریست های خارجی نیز شیفته طعم و بوی آن هستند.

کباب تابه ای

به جرئت میتوان گفت کباب تابه ای یکی از معروفترین کباب هایی است که در بین همه مردم محبوبیت خاصی دارد چرا که هم طرزپخت آسانی داشته و هم طعم بسیار بی نظیری دارد. گوشت چرخ کرده، پیاز، گوجه فرنگی، فلفل سیاه و زردچوبه، پاپریکا، زعفران دم کرده، سماق، فلفل قرمز، رب گوجه فرنگی، لیمو ترش تازه و... از جمله مواد تشکیل دهنده این کباب خوشمزه می باشد. پیشنهاد می کنیم با طرز تهیه آسان این کباب در آشپزخانه نمناک آشنا شوید.

طرز تهیه کباب‌های خوشمزه خانگی برای شکموها

گشنیز کباب

یکی از غذاهای سنتی منطقه آذربایجان و ماکو گشنیز کباب نام دارد و با استفاده از موادی همچون گوشت چرخ کرده، لپه، لیموعمانی، سفید، روغن مایع و... تهیه می شود. این غذا از کوفته های ریز و مقداری آب حاصل از پخت آن ها تشکیل می شود و همین امر باعث شده است که طعم بسیار متفاوتی از سایر کباب ها داشته باشد.

دلمه کباب

دلمه کباب از آن دسته غذاهای خوشمزه ای است که طرفداران بسیار زیادی دارد. کلم برگ سفید و قرمز اصلی‌ترین جزء این غذای خوشمزه میباشد، علاوه بر آن موادی همچون خرده های نان ساندویچ، گوشت چرخ کرده، آب گوشت و... در تهیه این کباب خوشمزه به کار برده می شود. حتما طعم این غذای خوشمزه را برای یکبار هم که شده بچشید.

کباب لقمه

یکی از کباب های مقوی و سالمی که به راحتی می توانید با رعایت یکسری اصول در منزل تهیه کنید کباب لقمه می باشد. این کباب طعم بسیار فوق‌العاده‌ای دارد و علاوه بر گوشت چرخ کرده، زعفران، پیاز و... آرد سوخاری و سبزی خشک معطر نیز در تهیه آن به کار برده می شود.

طرز تهیه کباب‌های خوشمزه خانگی برای شکموها

شامی کباب با رب انار

چنانچه عاشق غذاهای ترش یا ملس هستید نمناک به شما پیشنهاد تهیه شامی کباب با رب انار را می دهد. این غذا اصیل ترین کباب شمالی ها به شمار می رود و طعم بسیار لذیذ و خوشمزه ای دارد. گوشت چرخ کرده، پیاز سیب زمینی، پاپریکا، مغز گردو، رب انار و... از جمله مواد تشکیل دهنده این کباب خوشمزه می باشد.

کباب تابه ای مرغ

کباب تابه ای مرغ یا همان جوجه کباب تابه ای یکی از خوشمزه ترین نوع کباب ها می باشد که مطمئناً با خوردنش بسیار لذت خواهید برد چراکه یکی از دلچسب ترین و خوشمزه ترین کباب هایی است که به راحتی و با هزینه کم تهیه می شود. سینه مرغ، ران مرغ، پیاز، کره آب شده، فلفل دلمه‌ای و... از جمله مواد تشکیل دهنده این کباب خوشمزه و آسان است.

کازان کباب

متفاوت ترین کبابی که در اینجا می خواهیم به شما معرفی می کنیم کازان کباب می باشد که مختص کشور ترکیه است و با استفاده از بادمجان و گوشت تهیه می شود. بادمجان باعث شده است که این غذا طعم بسیار متفاوت و ماندگاری داشته باشد علاوه بر بادمجان گوشت چرخ‌کرده، تفاله پیاز، رب گوجه فرنگی، لیمو تازه و... در تهیه این غذا به کار برده می شود.

طرز تهیه کباب‌های خوشمزه خانگی برای شکموها

چابلی کباب

کبابی که در این بخش با آن آشنا خواهید شد یکی از متفاوت ترین کباب ها است چرا که برخلاف سایر کباب ها مواد اولیه بسیار زیادی در پخت آن به کار برده می شود، این کباب با نام چابلی کباب معروف است. از جمله موادی که در تهیه این کباب به کار برده می شود می توان به گوشت چرخ کرده، جعفری ساطوری شده، زردچوبه، کرفس ساطوری شده، فلفل قرمز، فلفل سفید، روغن سرخ کردنی، سرکه، عسل، شکر،فلفل قرمز و... اشاره کرد.

کباب تابه ای دو رنگ 

و اما در نهایت باید بگوییم عنوان جذاب ترین نوع کباب ها به کباب تابه ای دو رنگ تعلق می گیرد چرا که علاوه بر طعم بی نظیرش، شکل و ظاهر بسیار جذاب و دلربایی دارد و هر دیده ای را مجذوب خود میکند. جالب است بدانید به غیر از گوشت چرخ کرده در تهیه این کباب خوشمزه مرغ چرخ کرده نیز به کار برده می شود و همین امر باعث شده است که این کباب با دو رنگ خود را نشان دهد.

 منبع: نمناک

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید