به نظر می‌رسد نمایندگان دولت ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی را نخوانده اند؛ در این ماده گفته شده افزایش مستمری‌ها براساس افزایش هزینه‌های زندگی صورت گیرد و هیات دولت افزایش مستمری‌ها را «به همان میزان» تصویب کند؛ به همان میزان یعنی به اندازه‌ی افزایش هزینه‌های زندگی؛ افزایش هزینه‌های زندگی هیچ معیاری ندارد جز آن ارقامی که در شورایعالی کار در اسفند سال قبل مصوب شده.

خبر مهم درباره اضافه حقوق بازنشستگان | مصوبه حقوق بازنشستگان اصلاح شد؟
بهگزارش سلام نو، حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است. حقوق بازنشستگان برای سال ۱۴۰۱ ، با افزایش ۱۰ درصدی ۵ میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

 بعد از دو ماه انتظار توام با نگرانی و اعتراض بازنشستگان و نُه روز بعد از اعلام رای هیات تطبیق مبنی بر لزوم ابطال مصوبه‌ی افزایش مستمری بازنشستگان کارگری، علی بهادری جهرمی گفت:

«قانون‌گذار تکلیف را مشخص کرده است، همچنان افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری توسط هیات وزیران انجام می‌شود اما در افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پیش از این در لایحه بودجه ۱۴۰۱ افزایش ۱۰ درصدی درنظر گرفته بود، اما با تدبیر سازمان تامین اجتماعی افزایش حقوق بیش از این در نظر گرفته شده است تا هم قدرت خرید حفظ شود هم در سقف توان تامین این میزان باشد. در مورد این مصوبه هیئت تطبیق نقطه نظر و سوالات و ابهاماتی داشتند و دولت پاسخ آن‌ها را تقدیم هیئت کرده است. پس از دیدار رئیس‌جمهور با بازنشستگان ایشان دستوری را به معاون اول دادند که ایشان هم جلسه با طرف‌ها داشتند.»

کد خبرنگار: ۱۵
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید