یک روزنامه صهیونیستی نوشت : بر اساس تصاویر ماهواره‌ای، ایران در حال ساخت یک شناور رزمی جدید است پیشتر نیز ایران یک کشتی ۶۵ متری را به آب انداخت که بر اساس یک طرح مخفی بزرگ بود.

جروزالم پست: سپاه یک طرح مخفی بزرگ اجرا کرد

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به ساخت شناور ردار گریز از سوی نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران اشاره کرده و نوشتند، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که معمولاً به قایق‌های تندرو و پهپاد مجهز است در حال نوین سازی خود است و به طور فزاینده‌ای در حال ساخت کشتی است.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» روز شنبه در مطلبی به قلم «ستث فرانتسمن» نوشت، بر اساس تصاویر ماهواره‌ای، ایران در حال ساخت یک شناور رزمی جدید است پیشتر نیز ایران یک کشتی ۶۵ متری را به آب انداخت که بر اساس یک طرح مخفی بزرگ بود. این شناور فعلی در یک کارخانه کشتی سازی در جزیره قشم در حال ساخت است.

نویسنده ادامه داد، پروژه ساخت این کشتی رزمی جدید رادار گریز ایران مورد توجه رسانه‌های اماراتی قرار گرفت و این ماجرا برجسته شد. این شناور جدید ایران موشک انداز بوده و پیشرفته به نظر می‌رسد و اندازه آن حدود ۱۶۶ فوت است. عرشه عقب این شناور جدید نشان می‌دهد که احتمالاً برای موشک‌های ضد کشتی «نور» یا «قادر» آماده می‌شوند. این موشک‌ها برگرفته از موشک‌های چینی و معادل موشک‌های «هارپون» و «نپتون» هستند.

برخورداری سپاه از قایق‌های متعدد تندرو

نویسنده نوشت که این شناورها برای ایران مهم است، زیرا این کشور در خلیج فارس به دنبال مقابله با آمریکاست. نیروی دریایی ایران و نیروی دریایی سپاه که دو نیروی دریایی مجزا هستند و سپاه ایران قایق‌های تندرو متعددی دارد. نیروی دریایی ایران چندین کشتی دارد که قادر به عملیات آبی دور از وطن هستند.

تصاویر ماهواره ای و یک طرح مخفی بزرگ؛ گزارش روزنامه صهیونیستی از تحرکات جدید نیروی دریایی سپاه

نویسنده ادامه داد، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که معمولاً به قایق‌های تندرو مجهز است در حال نوین سازی خود است و به طور فزاینده‌ای در حال ساخت کشتی است. این تحرکات بدان معناست که به زودی سپاه می‌تواند کشتی‌های بزرگ‌تری روانه دریا کند.

نیروی دریایی سپاه در حال نوین سازی است

نویسنده با اشاره به نوع انتخاب این شناور و جالب بودن آن نوشت، این بدان معناست که ایران در حال ساخت شناورهای موشک انداز است. این شناورها می‌توانند به عنوان کشتی‌های فرماندهی برای دسته‌ای از قایق‌های کوچکتر مجهز به راکت، اژدر، مین، موشک‌های ضد کشتی عمل کنند. آنها همچنین می‌توانند به طور مستقل عمل کنند و یک بازوی دوربرد سپاه باشند.در هر صورت، این دو نوع جدید شناور، قایق‌های رزمی پیشرو در برنامه نوسازی سپاه پاسداران هستند.

در خاتمه این گزارش با اشاره به تقابل دریایی ایران و آمریکا در گذشته آمده است، ایران بر تولید بیشتر شناورها و نمایش قدرت دریایی خود تاکید دارد. این کشور پهپادهای خود را روی کشتی ‌قرار داده و همچنین اخیرا نفتکش‌هایی از جمله کشتی‌های یونان را توقیف کرده است. این در حالی است که ایران کماکان به صادرات نفت خود ادامه می‌دهد و روابط نزدیکی با سوریه، ونزوئلا، روسیه و چین دارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۷دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • علیرضا IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    17 1
    باعث عزت ایرانه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید