کاترین کمالی؛ طبیعتگرد و بلاگر سفره. اون با سفر به نقاط مختلف ایران، آبشارگردی می‌کنه و حسابی وجودش رو از حضور داشتن در این جاذبه طبیعی بی‌نظیر، سرشار از انرژی و حال خوب می‌کنه. کاترین با رفتن به استان گیلان، وارد جنگل‌های بکر و منحصر به فرد این استان دیدنی و پر جاذبه می‌شه و با اندکی پیاده‌روی در جنگل به آبشار زیبا و مرتفعی می‌رسه که «ویسادار» نام داره. با ما همراه باشید تا از طریق کاترین جزئیات بیشتری درباره این آبشار با رتبه سوم آبشارهای مرتفع گیلان بدونیم.

آبشار ویسادار جاذبه‌ای طبیعی و شگفت‌انگیز در جنگل‌های گیلان

سلام نو – سرویس گردشگری: استان گیلان با آب و هوای مطلوب و طبیعت زنده‌ی خودش بین رشته کوه‌های البرز و دریای خزر و کوه‌های تالش قرار گرفته، ویژگی‌های جذاب و موقعیت بکرش هم سبب شده تا مقصدی دوست داشتنی و رویایی برای مسافران، گردشگران و طبیعت دوستان باشه. «آبشار ویسادار» یکی زیباترین و دیدنی‌ترین نقاط منحصر به فرد گیلانه که در جنگل های رضوان شهر قرار داره، این آبشار با ارتفاع ۱۵ متری خود رتبه سوم آبشارهای گیلان رو داره. حالت پلکانی ایجاد شده بر دیواره‌های آبشار ویسادار به مرور زمان در اثر فرسایش به وجود اومده و حوضچه‌ای که در پایین آبشار قرار داره، شرایط مطلوب و مساعدی رو برای آب تنی و شنا فراهم آورده. با رفتن به این آبشار درجه یک، چشم‌اندازهای شگفت‌انگیزی رو به خودمون هدیه می‌دیم. در ادامه روایت و جزئیات سفر به گیلان و بازدید از ویسادار رو از کاترین کمالی که بسیار آبشار گردی کرده می‌خونیم.

آبشار ویسادار جاذبه‌ای طبیعی و شگفت‌انگیز در جنگل‌های گیلان

کاترین درباره جاده و نحوه رسیدن به آبشار، معنای لغوی نام اون و زمان لازم برای رسیدن و تجربه دیدن ویسادار این‌طور می‌گه: "آبشار ویسادار یکی از آبشارهای زیبای استان گیلان است که در شهرستان رضوانشهر و۱۶ کیلومتری پره سر قرار دارد. کلمۀ «ویسادار» به معنای سایۀ درختِ بید است. شکوه این آبشار را زمانی می‌توان به‌درستی درک کرد که از قسمت پایینی به آن نگاه کنید. صدای ریزش آب از ارتفاع ۱۵ متری و شکلِ نیم‌دایره‌ای که در اثر برخورد آب با سطح رودخانه به وجود می‌آید و همچنین صدای نوازش سنگ‌ها توسط آب، فضایی بی‌نظیر و فوق‌العاده را برای بازدیدکنندگان به وجود آورده است. برای رسیدن به آبشار باید جاده جنگلی زیبایی و که بیشترش آسفالته طی کنید و یه قسمت‌هایی جاده هم خاکیه و مناسب نیست. برای رسیدن به بالای آبشار حدود دو دقیقه پیاده روی و برای رفتن به پایین آبشار حدود ۱۰ دقیقه پیاده روی لازمه. خواهشا زیبایی‌های طبیعت رو با ریختن زباله و یا آسیب زدن به درختان و گیاهان از بین نبرین."

آبشار ویسادار جاذبه‌ای طبیعی و شگفت‌انگیز در جنگل‌های گیلان

کد خبرنگار: ۲۶
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • گ.ژ.پ.چ NL ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    2 2
    آیا کسی درین آبشار شیرجه رفته؟
    • شقایق IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      0 1
      بله خیلی ها رفتن متاسفانه جان باختن😥خیلی گود و خطرناک هس. خودم برای همون طرف هستم اما واقعا جای قشنگیه هر کی نیومده حتما بیاد پشیمون نمیشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید