این باندها داوطلبان کنکور را به تجهیزات فنی مجهز کرده و با به کارگیری افرادی به‌عنوان کلیدزن درصدد به آنها تقلب می‌رساندند.

انهدام ۲ باند تقلب و افشای سوالات کنکور

به گزارش  سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، باندهای تقلب و افشای سوالات کنکور به‌صورت سازمان یافته در راستای تقلب در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ ضمن عقد قرارداد با داوطلبین کنکور و تجهیز داوطلبان به تجهیزات فنی و استخدام افرادی به‌عنوان کلیدزن، در صدد بودند زمینه ورود افراد فاقد صلاحیت به دانشگاه‌های کشور را در رشته‌های پرطرفدار فراهم کنند.

این افراد با اقدام قضایی و اطلاعاتی دستگیر شدند.

، رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی، از کشف باندهای مجرمین تقلب و افشای سوالات آزمون سراسری در دو شهرستان این استان خبر داد.

ناصر عتباتی با اعلام این خبر اظهار کرد: با گزارش واصله از اداره اطلاعات مبنی بر وجود باندهای مجرمین تقلب و افشای سوالات آزمون سراسری در دو حوزه قضایی استان، با دستور قضایی اقدامات شناسایی انجام و طی عملیات‌های جداگانه‌ای اعضای این باندها دستگیر شدند.

وی عنوان کرد: متهمین دستگیر شده ضمن قبول اتهامات وارده مطالبی را در خصوص نحوه فعالیت شبکه مجرمانه ارائه نموده و پرونده جهت رسیدگی و تحقیقات تکمیلی و همچنین شناسایی سایر عوامل و همدستان به مراجع قضایی ارجاع و متهمین با قرار بازداشت موقت به زندان معرفی شدند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید