زائران اربعین حسینی می‌توانند با مراجعه به سامانه سماح، مرز خسروی را به عنوان مرز موردنظر برای خروج از ایران انتخاب کنند.

اضافه شدن مرز خسروی به مرزهای خروجی برای اربعین ۱۴۰۱
به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، زائران اربعین حسینی می‌توانند با مراجعه به سامانه سماح، مرز خسروی را به عنوان مرز موردنظر برای خروج از ایران انتخاب کنند.

سامانه سماح برای پیش‌ثبت‌نام اربعین ۱۴۰۱ از دهم تیرماه باز شد و براین اساس متقاضیان زیارت اربعین می‌توانند تا پایان تیرماه با مراجعه به این سامانه برای حضور در پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کنند.

از این پس زائران اربعین حسینی می‌توانند با مراجعه به سامانه سماح به نشانی https://samah.haj.ir برای حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین، مرز خسروی را همچون مرزهای مهران، شلمچه و غیره به عنوان مرز موردنظر برای خروج از ایران انتخاب کنند.

بهمن امیری مقدم، استاندار کرمانشاه ۲۷ خرداد برای برگزاری باشکوه‌تر راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی و تردد آسان زائران، بازگشایی و فعالیت ۲۴ ساعته مرز خسروی به‌عنوان قدیمی‌ترین مرز تردد زائران امام حسین علیه‌السلام را مطرح کرده بود.

اکنون تلاش‌ها معطوف به زمینه‌سازی برای پذیرایی از انبوه زائران حسینی در کرمانشاه به‌عنوان دروازه کربلا است زیرا استاندار کرمانشاه اخیراً تاکید کرده است که استان کرمانشاه خود را برای پذیرایی از ۲.۵ میلیون زائر اربعین آماده می‌کند.

مرادعلی تاتار فرماندار شهرستان قصرشیرین نیز ۳۱ خردادماه در گفت‌وگو با تسنیم از بازگشایی مرز خسروی در این شهرستان خبرداد و گفت: بعد از رایزنی‌های با طرف عراقی مرز خسروی برای زائران عتبات عالیات بازگشایی شده و روزانه تا ۵۰۰ زائر از این مرز خارج می‌شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه نیز از استقرار سه بیمارستان صحرایی در مرز خسروی خبرداد و به خبرنگار تسنیم گفت: مرز خسروی یکی از مرزهای تردد زائران در اربعین خواهد بود و بیمارستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب، گیلان‌غرب و اسلام‌آباد غرب از نظر تجهیزات و نیروی انسانی تقویت می‌شوند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید