سناتور محیط زیست شهر هامبورگ در آلمان گفت: درصورت تداوم و تشدید کمبود گاز، حداکثر دمای گرمایش، محدود و استفاده از آب گرم برای خانوارها جیره‌بندی می‌شود.

جیره بندی آب گرم خانوارها در آلمان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، روزنامه آلمانی «ولت‌ام سونتاگ» روز شنبه به نقل از «ینس کرستان» سناتور محیط زیست از هامبورگ نوشت: در صورت تشدید بحران کمبود گاز، شهروندان فقط ساعات مشخصی از شبانه‌روز خواهند توانست از آب گرم استفاده کنند.

وی تصریح کرد: کاهش حداکثر دمای اتاق در شبکه گرمایش منطقه، از دیگر برنامه‌ها برای کاهش مصرف گاز در هامبورگ خواهد بود.
این سناتور آلمانی به نبود امکان فنی تفکیک استفاده صنایع از گاز و استفاده خانوارها و بیمارستان‌ها از این منبع انرژی، خاطرنشان کرد: امکان ساخت یک پایانه موقت واردات گاز مایع در هامبورگ در دست بررسی است اما حتی در صورت امکان‌پذیری انجام آن، در بهترین شرایط، تا اواسط سال آینده راه‌اندازی نخواهد شد.
به دنبال کاهش صادرات گاز روسیه به آلمان در ماه گذشته میلادی، این کشور برنامه‌های اضطراری کاهش مصرف انرژی را شروع کرده و از شهروندان آلمانی خواسته شده تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند. بر اساس این طرح، بیمارستان‌ها و منازل در اولویت تامین گاز خواهند بود.
دو پایانه موقت واردات گاز مایع آلمان در شهرهای ویلهلمز هافن و برونزبوتل، طبق برنامه اعلامی باید تا پایان سال عملیاتی شوند.
اولاف شولتس صدراعظم آلمان روز شنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اس» آمریکا، با اشاره به زمان‌بر بودن تلاش‌ها برای قطع واردات نفت و گاز از روسیه، گفت: برخی فکر می‌کنند اگر امروز تصمیم بگیریم، فردا صبح یک بندر و ۴۰ کیلومتر خط لوله گاز احداث شده است، اما در دنیای واقعی چنین نیست.
روابط غرب و کرملین بعد از شروع عملیات ویژه در اوکراین به تیرگی گرایید. اگرچه غرب تلاش کرده در حمایت از اوکراین مسکو را با تحریم به زانو در آورد اما وابستگی شدید برخی کشورها از جمله آلمان به گاز و نفت وارداتی، مانع از تحقق اهداف تحریم‌ها شده و برعکس اقتصادهای غربی را با تورم و کمبود مواجه کرده است.
رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه(دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.
وی سه روز پس از آن در روز پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام‌کرد و روابط پرتنش مسکو-‌کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع‌ داد.
درگیری‌ها در اوکراین و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.
کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید