وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالی رتبه سوریه وارد دمشق شد.

دیدار امیرعبداللهیان با مقامات سوریه

به گزارش سلام نو به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالیرتبه سوریه دقایقی قبل وارد دمشق پایتخت سوریه شد و مورد استقبال فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه قرار گرفت.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمعه شب از سفر حسین امیرعبداللهیان به دمشق خبر داد و افزود: در ادامه سفر منطقه‌ای به ترکیه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان روز شنبه ۱۱ تیر ماه به دمشق می‌رود. کنعانی هدف از این سفر را بررسی مناسبات دوجانبه و تبادل نظر در خصوص مباحث منطقه‌ای و بین‌المللی برشمرد.

این سفر به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالیرتبه سوریه در خصوص گسترش هر چه بیشتر مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و مسائل بین‌المللی انجام شده است.

وزیر امور خارجه پیش از این سفر در اظهاراتی گفته بود: در ادامه سفری که ۴ روز پیش به ترکیه داشتم ضروری است که با مقامات سوریه هم مشورت‌هایی را داشته باشیم. تحولاتی در منطقه در حال وقوع است که باید تلاش کنیم جمهوری اسلامی ایران همواره نقش سازنده‌ای را در منطقه ایفا کند و مانع وقوع بحران جدید در منطقه شویم. بخشی از سفر من به سوریه با این هدف انجام می‌شود که در مسیر استقرار امنیت در منطقه بین سوریه و ترکیه به عنوان دو کشوری که ایران روابط مهمی با هر دو طرف دارد، قدم برداریم. بخش دیگر سفر من هم پیگیری مناسبات دوجانبه و رایزنی با بشار اسد و مقامات عالی رتبه سوریه درخصوص مسائل مختلفی است که در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی وجود دارد.

این چهارمین سفر امیرعبداللهیان به دمشق بعد از تصدی این سمت است.

امیرعبداللهیان در هفته‌ای که گذشت سفری چند ساعته را به دعوت مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه‌ای خود به آنکارا داشت و ضمن دیدار و گفت‌وگو با وزیر خارجه ترکیه با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. اوضاع سوریه هم از جمله موضوعات مورد گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه و رئیس جمهور ترکیه بود.

این چهارمین سفر امیرعبداللهیان به سوریه است. وی شهریور ماه و همچنین مهر ماه سال۱۴۰۰ به سوریه سفر کرد. سومین سفر امیرعبداللهیان به دمشق فروردین سالجاری انجام شد.  او هفتم شهریور ماه نیز بعد از سفر به بغداد برای شرکت در کنفرانس منطقه‌ای حمایت از عراق،‌ به دمشق رفت و با بشار اسد رئیس جمهور و فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.حسین امیرعبداللهیان همچنین در سومین مقصد سفرش پس از حضور در مسکو و بیروت و رایزنی با مقامات این کشورها، ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۰ راهی دمشق پایتخت سوریه شد و برای دومین بار پس از تصدی وزارت امور خاجه و در کمتر از یک ماه و نیم به دمشق سفر و در این سفر با بشار اسد رئیس جمهور و فیصل المقداد همتای سوری خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ۱۷ مهر ماه در دمشق از سفر فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه به تهران خبر داد و سوریه را متحد استراتژیک ایران خواند و گفت: در روزهای سخت، متحدان و دوستان خودمان را تنها نخواهیم گذاشت. رئیس دستگاه دیپلماسی سوم فروردین هم برای سومین بار به سوریه رفت و با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید