۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
کد خبر: 55369957

در مقاله پیش رو نکاتی اساسی که می بایست در هنگام اجاره آپارتمان، اجاره خانه و خرید آپارتمان به آنها دقت نمود آورده شده است.

اجاره آپارتمان

چه اولین تجربه اجاره آپارتمان شما باشد و چه چندمین تجربه، پیدا کردن آپارتمانی عالی که متناسب با سبک زندگی و بودجه شما باشد، کار آسانی نیست. خوشبختانه، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. پیشنهاد ما به شما این است که پیش از امضای اجاره نامه یا مبایعه نامه خرید آپارتمان، این چند نکته بسیار مهم را در نظر داشته باشید.

قیمت

اولین و مهمترین نکته در  اجاره آپارتمان، اجاره خانه یا خرید آپارتمان قیمت و به عبارتی بودجه ای است که شما برای خرید خانه یا اجاره آن در نظر گرفته اید. بهتر است پیش از اقدام برای خرید یا اجاره آپارتمان این سوال را از خود بپرسید که: آیا می توانید به طور منطقی هزینه خرید، اجاره و به طور کلی زندگی در ملک مورد نظر را بپردازید؟

قبل از اینکه به طور جدی یک آپارتمان را در نظر بگیرید، باید بودجه خود را تعیین کنید. کمی تحقیق آنلاین انجام دهید تا از نرخ های اجاره آپارتمان یا قیمت خرید خانه در محله مورد نظر آگاه شوید. به خاطر داشته باشید که اگر اجاره یک آپارتمان در مقایسه با سایر آپارتمان ها به طور غیرعادی پایین باشد ممکن است علامت اخطار بزرگی باشد. بنابراین پیش از اجاره آپارتمان هایی با این خصوصیت حتما تحقیقات لازم را به عمل آورید. قبل از بررسی آپارتمان ها و مذاکره در مورد قیمت، مطمئن شوید که بازار املاک منطقه یا محله مورد نظر را می شناسید.

کیفیت

به تصاویر زیبایی که از آپارتمان ها و خانه ها به صورت آنلاین می بینید اعتماد نکنید. قبل از اجاره یک آپارتمان، باید ترتیبی دهید که حتما آن مکان را به صورت حضوری ببینید. به خاطر داشته باشید که مشکلات ظاهری کوچک مثل شیشه های شکسته پنجره ها یا ترک های جزئی روی گچ دیوار، به آسانی توسط صاحبخانه شما قابل رفع است. بنابراین به این گونه از مشکلات چندان اهمیت ندهید اما مشکلات عمیق تر مثل گرفتگی لوله فاضلاب و... ممکن است نشانه ای از عدم مراقبت صحیح از آپارتمان باشد و در آینده سکونت شما را در آپارتمان مذکور دچار مشکل نماید. بهتر است در حین بررسی آپارتمان، به دنبال مسائل ایمنی و بهداشتی مانند مشکلات حشرات، جوندگان، و آگاهی از مواردی چون نشتی شیرآلات، اطمینان از سلامت سیستم های تهویه مطبوع، مشکلات الکتریکی و... باشید.

صاحبخانه

صاحبخانه شما می تواند بهترین یا بدترین تجربه اجاره آپارتمان را برای شما ایجاد کند. برای جلوگیری از این اتفاق تنها به مذاکره با نماینده مشاوره املاک بسنده نکنید. سعی کنید با صاحبخانه خود ملاقات کنید یا حداقل با او به صورت تلفنی صحبت نمایید.

همسایه ها

علاوه بر صاحبخانه خود، همسایه های احتمالی را نیز به دقت در نظر بگیرید. اگر با همسایه ها ملاقات می کنید، از آنها در مورد سایر همسایگان پرس و جو کنید. در صورتی که طی این ملاقات ها و صحبت ها پی به حضور همسایه ای بی ملاحظه بردید، پیشنهاد ما به شما این است که از اجاره ملک صرفه نظر کنید.

فرهنگ و امنیت محله

قبل از امضای قرارداد اجاره آپارتمان در اطراف محله مورد نظر قدم بزنید تا از بافت فرهنگی جامعه و امنیت موجود در آن مطلع شوید. با گذراندن زمان در محله مورد نظر میتوانید به لحاظ جمعیت شناسی و سابقه جرائم اتفاق افتاده در محل اطلاعات مفیدی کسب نمایید و ایمنی مکان آپارتمان را بهتر ارزیابی نمایید. علاوه بر اینها بررسی قوانین خاص موجود در جامعه، آگاهی از قوانین ترافیکی محله (مثل طرح های ترافیک و...) و نیز آگاهی از وضعیت پارکینگ در منطقه جزو نکات مهمی است که می بایست پیش از خرید آپارتمان، اجاره آپارتمان یا اجاره خانه به آنها توجه نمود.

اجاره آپمارتمان

اجاره نامه

مجله و دپارتمان املاک سامان ۷۲۴ قبل از امضای قرارداد اجاره، اکیدا توصیه می کند که یک مشاور املاک یا وکیل محلی به اجاره نامه شما نگاهی بیندازد تا از استاندارد بودن و قانونی بودن متن قرارداد اجاره مطمئن شوید. اجاره نامه را در حضور مشاور املاک یا یک وکیل با دقت بخوانید تا مطمئن شوید که با نیازهای شما مطابقت دارد. به عنوان مثال، اگر قصد دارید آپارتمان خود را در آینده اجاره دهید، دقت کنید که آیا این قرارداد اجاره به شما این امکان را می دهد یا خیر؟

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید