۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 55369888

آلانیا یکی از شهرهای زیبا و توریستی می باشد که به دلیل داشتن جاهای دیدنی زیاد گردشگران بسیاری را به خود جذب نموده است. جاهای تفریحی آلانیا شامل مکان های تاریخی و گردشگری می باشد که هر کدام از آنها با توجه به سلیقه شخصی گردشگران انتخاب می شوند.

تور ارزان آلانیا

یکی از جاهای تفریحی آلانیا غارهای طبیعی می باشد که بسیار زیبا هستند و هر کدام از این کارها در مناطق خاصی قرار دارند که به نوبه خود منحصر به فرد میباشد. کواد سافاری از دیگر تفریحات محبوب در آلانیا میباشد که شما با مینی موتور سیکلت های پرقدرت می توانید مسیر های خاصی را سپری کنی در نتیجه این سفر کوتاه و یک ساعته بوده که شما در میان جنگل های کاج و همچنین کوههای توروس عبور کرده که تجربه خاطره انگیز برای شما به وجود خواهد آمد.

 کانیو نینگ و رافتینگ یکی دیگر از مکان های تفریحی می باشد که شما باید یک روز کامل وقت خود گذاشته تا بتوانید از این پارک لذت ببرید. حمام ترکی که بخشی از فرهنگ آلانیا می باشد دارای سونا و بخار بوده و همچنین یک اتاق زیبا دار که دارای سنگ مرمر می باشد و در بالای آن یک منبر گرمایشی وجود دارد که شما می توانید در آنجا علاوه بر پاکسازی به آرامش نیز برسید.

بیشتر گردشگران برای آفتاب و دریا به آلانیا می‌روند و این مکان سواحل فوق العاده زیبایی دارد که شنی و تمیز بوده و بسیاری از استراحتگاه های آن دارای یک پرچم اروپایی می باشد. ورودی تمام این سواحل رایگان بوده در نتیجه بیشتر افراد با هر توان مالی به راحتی می‌توانند از هر کدام از این سواحل ها استفاده کنند. موزه های زیادی نیز در آلانیا وجود دارد و افرادی که دوست داره تاریخ میباشند میتوانند از موزه ها دیدن کنند به همین منظور هر کدام از این تفریحات برای مسافران با سلیقه های گوناگون فراهم می باشد.

اگر ازعلاقه مندان سفر به ترکیه هستید حتما سری به تورهای اران ترکیه بزنید

رودخانه دیم چای

رودخانه دیم چای

رودخانه دیم چای از مکان های طبیعی آلانیا بوده که نقش بسزایی در سرسبز محیط اطراف دارد و آب و هوای مطبوعی نیز ایجاد نموده است. افراد زیادی که برای گذراندن اوقات فراغت به این منطقه می آیند ساعت های طولانی را می‌توانند در این طبیعت زیبا سپری کنند به همین منظور این منطقه مورد توجه بیشتر گردشگران قرار گرفته شده است.

با توجه به توریستی بودن دیم چای امتداد رودخانه رستوران هایی وجود دارد تا گردشگران بتوانند از آنها استفاده کنند و علاوه بر رستوران آلاچیق ها و تخته های چوبی نیز در آنجا وجود دارد که نشستن و استراحت نمودن را برای مسافران آسان تر نموده است.

 این رودخانه در مکانی دور از دریا وجود دارد بنابراین از حالت شرجی بودن خارج می شود به همه منظور شما می توانید با رفتن به محوطه های اطراف آن از هوای دلنشین آن بهره مند شوید.

 در انتهای مسیر این رودخانه طبیعت های بسیار زیبایی وجود دارد که گردشگران از آن دیدن می کند و همچنین غارها ،سدها و دیگر مکان ها در این رودخانه وجود دارند که همین امر باعث شده است که افراد زیادی از این مکان دیدن کنند.

این رودخانه یکی از بزرگترین منبع آب شیرین و آب آشامیدنی میباشد و سدی که بر روی آن ساخته شده است برق منطقه را تامین می نماید.

 به دلیل اینکه این رودخانه به عنوان رودخانه گردشگری به شمار می آید و افراد زیادی از سراسر نقاط کشور برای گذراندن اوقات فراغت به این منطقه می آیند در نتیجه فرصت شغلی بسیار زیادی برای افراد نیز فراهم شده است مانند سوپرمارکت، رستوران و غیره بوده که افراد می‌توانند در آنجا مشغول به کار شوند که درآمد خوبی نیز کسب خواهند نمود.

ساحل کیقباد

ساحل کی‌قباد

ساحل کی‌قباد یک ساحل شنی بوده که در شرق آسیا قرار دارد و برخی قسمت های ساحل سنگی هستند و همچنین دارای همه نوع امکانات رفاهی برای گردشگران می باشد. از جمله امکانات این ساحل دارا بودن چتر صندلی و همچنین زمین های بازی و پارک کافه ها، رستوران ها بوده به همین منظور این ساحل رقابت تنگاتنگی با ساحل های دیگر دارد.

 این سوالی که از محبوب ترین سواحل دره تور آلانیا می باشد و به دلیل طولانی بودن یک منطقه خانوادگی یا مناطق خصوصی برای انجام ورزش های آبی و همچنین قایقرانی می باشد.

 یکی از ویژگی‌های خاص این ساحل کم عمق بودن آن بوده در نتیجه جای خوبی برای شنا کردن افراد مختلف می باشد در اطراف این ساحل فانوس دریایی و همچنین مجسمه های خاص وجود دارد که زیبایی آن را دوچندان بیشتر نموده است. این ساحل در تابستان به سر شلوغ می باشد به گونه ای که توریستان در هر قسمت از آن مشغول ورزش و انجام تفریحات آبی هستند.

غروب های این ساحل بسیار آرام و زیبا بوده به همین منظور می‌توانید یک شب رویایی را برای خود و خانواده تان برنامه ریزی کنید. رستوران های متعددی که در این ساحل وجود دارند باعث می شود که شما بتوانید از غذاهای خوش طعم و خوشمزه آن می نمایید و از غذاهای محلی آن نیز لذت ببرید.

پیشنهاد میکنیم سری به تور اران استانبول نیز بزنید و با قیمت ها و شرایط ویژه آژانس روشنی گشت آشنا شوید

ساحل کلئوپاترا

ساحل کلئوپاترا

کشور ترکیه علاوه بر این که دارای ساحل آلانیا می باشد ساحل های دیگری نیز دارد که ما در اینجا به صورت مختصر به آنها می پردازیم تا اطلاع شما در این زمینه کافی بر جامع گردد. ساحل کلئوپاترا یکی از معروف ترین سواحل می باشد که سالانه بیش از دو میلیون گردشگر را به خود جذب می نماید در نتیجه معروف ترین سواحل در آلانیا بوده و این ساحل ترکیبی از دریا ماسه و خورشید می باشد.

 گردشگرانی که به منطقه آلانیا سفر می کنند معمولاً برای دیدن ساحل کلوپاترا و گذراندن تعطیلات تابستانی خود حتما به این ساحل می آیند و جالب است که این ساحل فاصله چندانی با مرکز شهر نداشته و با کمی پیاده روی گردشگران می‌توانند به این ساحل بروند. ساحل کلوپاترا ماسه هایی به رنگ زرد،طلایی و آبی دارد که بسیار شفاف هستند و در اولین نگاه زیبایی خیره کننده و خاصی دارد که شما را شگفت زده خواهد نمود.

 آب این ساحل بسیار شفاف و تمیز می باشد به گونه ای که شما به راحتی می توانید ماهی ها و دنیای زیر آب را تماشا کنید. به دلیل عمق کم آب شما با خیال راحت تا فاصله چند متری می توانید شنا کنید به همین دلیل این سال برای افرادی که به طور کامل شنا بلد نیستند و یا بچه کوچک دارند بهترین گزینه می باشد.

بخش‌هایی از این ساحل که نزدیک قلعه قدیمی قرار دارند عمیق هستند و برخی از مناطق آن نیز دارای صخره های بزرگی می باشند در نتیجه هنگام شنا کردن حتما باید به این موضوع توجه کنید.

 به دلیل اینکه این ساحل در نزدیک غار داملاتاش وجود دارد عموم مردم آنرا به نام دام لاش می شناسند و وجود این کار در نزدیک ساحل مزیت بزرگی را به آن بخشیده است به گونه‌ای که گردشگران به طور همزمان می توانند از دو مکان دیدن نمایند.

قصد سفر به ترکیه را دارید و به دنبال یک قیمت مناسب برای سفر تابستانه میگردید؟ پیشنهاد میکنیم تور لحظه آخری آنتالیا را دنبال نمایید

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید