یک مسئول عالی‌رتبه سازمان ملل گفت: نزدیک به یک سوم نیروی کار در لبنان بیکار هستند و میانگین بیکاری از ۱۱.۴ درصد در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ به ۲۹.۶ درصد در سال ۲۰۲۲ فزایش یافته است.

سازمان ملل نسبت به بحران انسانی در لبنان هشدار داد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری چینی شینهوا نوشت: نجات رشدی، هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در لبنان در جریان کنفرانسی مطبوعاتی خاطرنشان کرد، اوضاع اجتماعی و اقتصادی در این کشور به دلیل تاثیر بحران اوکراین وخیم‌تر شده است و این موضوع به طور اساسی باعث افزایش قیمت‌ نان و تهدید امنیت غذایی شده است.

نجات رشدی در ادامه افزود: طبق آخرین ارزیابی ما، تا پایان سال جاری میلادی ۲.۲ میلیون تن برای تامین غذا و سایر نیازهای اساسی به حمایت فوری نیاز دارند و این میزان در مقایسه با سال گذشته افزایش ۴۶ درصدی داشته است.

هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در لبنان همچنین تصریح کرد، نزدیک به یک سوم نیروی کار در لبنان بیکار هستند و میانگین بیکاری از ۱۱.۴ درصد در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ به ۲۹.۶ درصد در سال ۲۰۲۲ فزایش یافته است.

این مسئول سازمان ملل تاکید کرد، حداقل دستمزد ماهانه در لبنان در حال حاضر کمتر از ۲۵ دلار است که منجر به کاهش چشمگیر درآمد و قدرت خرید شده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید