یکی از مقامات اوکراین از درخواست دولت کی‌یف از ترکیه برای توقیف یک کشتی حامل غلات اوکراین با پرچم روسیه خبر داد.

درخواست اوکراین از ترکیه برای توقیف کشتی روسی حامل غلات این کشور

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: یکی از مقام‌های وزارت خارجه اوکراین با اشاره به اطلاعات به دست آمده از اداره دریانوردی این کشور گفت، کشتی باری "ژیبک ژولی" نخستین محموله ۴۵۰۰ تنی غلات را از بندر اشغال شده بردیانسک بار زده است.

دفتر دادستانی کل اوکراین در نامه‌ای به تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ به وزارت دادگستری ترکیه اعلام کرد که این کشتی باری در صادرات غیرقانونی غلات اوکراین از بندر مذکور دست دارد و به سمت کاراسو در ترکیه می‌رود.

در این نامه همچنین آمده است، دفتر دادستانی کل اوکراین از ترکیه خواسته تا این کشتی باری را توقیف کرده و نمونه‌هایی از غلات را برای آزمایش‌های بیشتر بردارد. در ضمن، اوکراین گفته که آماده انجام تحقیقات مشترک با مقام‌های آنکارا در این باره است.

یکی از مقام‌های روس در منطقه اشغال شده "زاپوریژیا" نیز روز پنجشنبه گفته بود که پس از توقف چندین ماه صادرات غلات،‌ این نخستین کشتی است که از بندر بردیانسک خارج می‌شود.

دولت اوکراین، روس‌ها را به سرقت غلاتش از مناطقی متهم کرده که نیروهای روسی از زمان آغاز حمله ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ به اوکراین آنجا را تصرف کرده‌اند. کرملین پیشتر سرقت غلات اوکراینی را رد کرده بود.

روزنامه KTZ قزاقستان نیز تایید کرد که این کشتی باری متعلق به شرکت روسی "گرین-لاین" است اما به این مساله اشاره نکرد که این کشتی یا کمپانی مذکور تحت تحریم است یا خیر.

وزارت خارجه اوکراین همچنین اعلام کرد که این کشتی باری به بندر کاراسو ترکیه می‌رفت.

پایگاه اطلاعات ردیابی کشتی Refinitiv در روز جمعه نشان داد که این کشتی موقعیت خود را در لنگرگاه نزدیک بندر کاراسو گزارش کرد.

اوایل ماه جاری میلادی، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که بنادر اوکراینی بردیانسک و ماریوپل تحت کنترل نیروهای روسی آماده از سرگیری صادرات غلات هستند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید