کاهش دما طی روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه اتفاق خواهد افتاد و از چهارشنبه مجددا روند ملایم افزایش دما را خواهیم داشت.

گزارش هواشناسی ۱۱ تیر ۱۴۰۱ / زمان کاهش دمای هوا تا ۵ درجه اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه مردم اطلاعات صحیح را فقط باید از سازمان هواشناسی پیگیری کنند، اظهار کرد: دمای هوا از روز یکشنبه (۱۲ تیرماه) بین ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت.

با آغاز فصل تابستان دمای هوا رو به افزایش می‌رود. طبق گزارشی که از سوی سازمان هواشناسی اعلام شد، ایستگاه‌های هواشناسی دهلران، شوش، بستان، کشاورزی اهواز و بندرماهشهر در روزهای گذشته دمای بالای ۵۰ درجه را ثبت کردند. به گفته احد وظیفه - رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی - نیز برای اکثر نقاط کشور در تیرماه دمایی ۱.۵ درجه بیش از حد نرمال و بدون بارش پیش بینی می‌شود.

حالا بعد از گذراندن دو هفته گرم تابستانی در شبکه‌های مجازی خبر نفوذ پرتکرار امواج خنک تا پایان امسال دست به دست می‌شود صادق ضیاییان، با تکذیب اخبار منتشر شده اظهار کرد: اخبار منتشر شده مبنی بر خنکی هوا تا پایان تابستان صحت ندارند. این کاهش دما طی هفته جاری به صورت نسبی و بین ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد خواهد بود.

وی درباره وضعیت دمای هوا در هفته جاری اظهار کرد: امروز (۱۱ تیرماه) ماندگاری هوای گرم در کشور مورد انتظار است، اما از فردا (۱۲ تیرماه) کاهش نسبی دما بین ۳ تا ۵ درجه در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود و موج گرمایی که از اواسط هفته گذشته تا امروز بر کشور حاکم بود و موجب افزایش دما شده بود، برطرف می‌شود و کاهش نسبی دما خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد:هفته گذشته در تهران بیشترین دمای هوا ۳۹ و ۴۰ درجه سانتیگراد و کمترین دما در روزهای اخیر۲۴درجه سانتیگراد ثبت شد و این کاهش دما در حدی است که بیشترین میزان دمای هوا در تهران به ۳۵ درجه و کمترین میزان آن نیز به ۲۱ درجه سانتیگراد برسد.

وی تصریح کرد: کاهش دما طی روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه اتفاق خواهد افتاد و از چهارشنبه مجددا روند ملایم افزایش دما را خواهیم داشت.

ضیاییان در پایان تصریح کرد: کاهش دما عمدتا در نوار شمالی اتفاق خواهد افتاد، اما در مناطق جنوبی همچون اهواز نیز کاهش دمای نسبی در روز یکشنبه (۱۲ تیرماه) پیش‌بینی می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید