بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله دیدار و گفتگو کردند.

دیدار وزیر امور خارجه آمریکا با محمود عباس در رام‌الله

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه با «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و گفتگو کرد.

این خبر را بلینکن در حساب کاربری خود در توئیتر تائید کرده و افزوده است که: «دو طرف درباره سفر آتی بایدن به خاورمیانه و تعهد آمریکا به مردم فلسطین گفتگو کردند.»

پیش از این، یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی به نتایج احتمالی سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه در اواسط ماه جولای آینده پرداخته بود. جو بایدن قرار است این سفر را روز ۱۳ جولای از اراضی اشغالی آغاز کند و پس از آن به عربستان سعودی برود.

یسرائیل هایوم در این باره نوشت: سفر بایدن در شرایطی انجام می‌شود که وضعیت بایدن در داخل آمریکا بغرنج شده، میزان محبوبیت وی کاهش شدیدی داشته و مخالفت‌ها با او شدت گرفته است، براین اساس وی تلاش خواهد کرد که از رهاورد این سفر جایگاهش را در درون آمریکا و بین افکار عمومی در داخل بهبود بخشد.

این روزنامه در ادامه با اشاره به دیدار احتمالی بایدن با یائیر لاپید به عنوان نخست وزیر کابینه انتقالی، نوشت: دیدار بایدن و لاپید، می‌تواند جایگاه لاپید را نه به عنوان نخست وزیر انتقالی بلکه به عنوان نخست وزیر کابینه تثبیت کند.

یسرائیل هایوم با اشاره به شرایط پر تنش در عرصه سیاسی رژیم صهیونیستی، افزود: به نظر می‌رسد بایدن در این سفر تلاش کند که از کابینه انتقالی در وضعیت بحرانی کنونی، پشتیبانی کند، این سفر قطعاً مملو از وعده‌های بسیار برای اسرائیل خواهد بود. همچنین به احتمال زیاد رئیس جمهور آمریکا هیچ طرحی در زمینه منازعات میان فلسطین و اسرائیل نداشته باشد، مسأله‌ای که باعث ناامیدی بیشتر ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید