پاپ فرانسیس گفت: سازمان ملل اگرچه می‌تواند به جلوگیری از جنگ‌ها کمک کند، اما نمی‌تواند موجب توقف آنها شود.

سازمان ملل ابزاری برای اثبات اقتدار خود ندارد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در گفت و گو با خبرگزاری آرژانتینی "تلام" گفت که سازمان ملل "هیچ قدرتی" برای حل و فصل جنگ اوکراین ندارد.

وی افزود: سازمان ملل ابزاری برای اثبات اقتدار خود ندارد، اگرچه می‌تواند به جلوگیری از جنگ‌ها کمک کند، اما نمی‌تواند موجب توقف آنها شود.

او گفت که قوانین سازمان ملل به سادگی این قدرت را به آن نمی‌دهد.

او پیشتر درباره پایان قریب‌الوقوع جنگ در اوکراین و خاتمه تجاوز نظامی روسیه به این کشور ابراز بدبینی کرد بود.

پاپ فرانسیس به روزنامه ایتالیایی "کوریره دلا سرا" گفته بود که "اراده‌ای برای صلح وجود ندارد".

وی همچنین در بخشی از این مصاحبه با انتقاد از عملکرد برخی رسانه‌ها گفت که رسانه‌ها گاهی عبارات یا کلمات سخنرانی او را تکه تکه می‌کنند و سخنان او را از متن خارج و منحرف می‌کنند. وی افزود اگر شما صحبت کنید، همه می‌گویند: پاپ صحبت کرد و این را گفت."

وی افزود: اما گاهی اوقات یک جمله را هم از متن خارج می‌کنند و شما را وادار می‌کنند که منظورتان را بگویید... به عبارت دیگر، باید بسیار مراقب باشید.

پاپ عنوان داشت: به عنوان مثال در قضیه جنگ، بحث طولانی در مورد صحبت‌های من با یک مجله‌ مسیحی مطرح شد. من گفتم: اینجا نه خوب است و نه بد و دلیلش را هم توضیح دادم. اما این جمله را به تنهایی برداشتند و گفت: پاپ پوتین را محکوم نمی‌کند!

وی اظهار داشت: "حقیقت این است که وضعیت جنگ چیزی فراتر و خطرناک‌تر است و خوب یا بد وجود ندارد... همه درگیر هستند و این چیزی است که ما باید یاد بگیریم."

پاپ فرانسیس ماه مه در گفتگو با مجله "لااستامپا" ایجاد هرگونه قطب بندی میان خوب و بد در جنگ اوکراین را رد کرده و گفت طرفدار پوتین نیست.

وی گفت حمله روسیه به اوکراین نباید در چارچوب خیر علیه شر دیده شود.

رهبر کاتولیک‌های جهان در پاسخ به این سوال که آیا طرفدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است یا خیر، پاسخ داد: نه، من طرفدار او نیستم، گفتن چنین چیزی ساده‌انگارانه و اشتباه خواهد بود. من صرفاً مخالف تبدیل یک موقعیت پیچیده به تمایز بین افراد خوب و بد، بدون در نظر گرفتن ریشه‌ها و منافع شخصی هستم که بسیار پیچیده هستند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید