نماینده مجلس گفت: در وضعیت فعلی هرگونه افزایش قیمت خودرو موجب تنش در بازار می شود.

هشدار نماینده مجلس درباره افزایش قیمت خودرو

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، جدی ، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن گفت: در وضعیت فعلی هر افزایش قیمتی حتی اگر به‌حق باشد قطعا بازار را دچار تنش می کند و به همان نسبت نیز قیمت حاشیه بازار بالا می رود.

علی جدی در رابطه با نظرات اخیر خودروسازان کشور مبنی بر زیان دیده بودن آنها در طرح فروش خودرو بیان کرد: در وضعیت فعلی هر افزایش قیمتی حتی اگر بحق باشد و واقعا هم هزینه های خودروسازان بالا رفته باشد، قطعا بازار را دچار تنش می کند و به همان نسبت نیز قیمت حاشیه بازار بالا می رود.

وی افزود: حرف ما هم همیشه این بوده که گفتیم شما رقابت ایجاد کنید نیازی نیست که قیمت را دولت تعیین کند و قیمت آزاد و در اختیار خود خودروسازان باشد، ولی بحث واردات نیز حتما آزاد باشد و اجازه واردات داده شود که حداقل عملا رقابت داخلی و بین المللی شکل بگیرد. وقتی قیمت هم اینگونه باشد دیگر نیاز نیست مته به خشخاش بگذارند به عبارتی این که قیمت را کنترل می کنند و آن هم مثل یک تولیدکننده می تواند تولید خود را انجام دهد و قیمت گذاری کند و اگر خارج از عرف هم بود مثل همه تولیدکنندگان دیگر سازمان حمایت می تواند ورود کند.

وی افزود: ولی تا زمانی که این شرایط وجود دارد کمترین افزایش قیمت اشکال ایجاد می کند و لذا باید اصل مساله حل شود و دولت کمک کند تا بخشی از محل واردات تامین شود که خود به خود حساسیت خودروسازان داخلی کمتر شده و آن زمان می توانند هم روی قیمت و هم روی کیفیت تصمیم گیری کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید