بستنی دارای تنوع‌های گوناگونی است. مانند بستنی‌های سنتی، بستنی‌های ایتالیایی یا میوه‌ای، میلک شیک‌ها و بستنی‌های یخی.

طرز تهیه حرفه‌ای بستنی شکلاتی خانگی

به گزارش سلام نو،“ بستنی شکلاتی” یکی از محبوب ترین بستنی هایی است که می توان به آسانی در منزل تهیه کرد و در گرمای تابستان از این دسر خوشمزه لذت برد.

در فصول گرم سال یکی از دسر های محبوب ایرانی ها بستنی است که می تواند خنکی را برای مدتی برای شما به ارمغان بیاورد . 

روش اول

مواد لازم برای بستنی کاکائویی با دستگاه بستنی ساز خانگی:

  • شکلات سیاه:۲۰۰ گرم
  • شکر:  ۲۰۰ گرم
  • کاکائو ۵۰ گرم
  • شیر: ۸۰۰ سی سی
  • ثعلب:یک قاشق غذاخوری
  • شیرخشک: ۱۰۰ گرم

دستور تهیه بستنی شکلاتی با دستگاه بستنی ساز:

ابتدا شکلات را خرد کرده و داخل یک کاسه مناسب بریزید و روی حرارت غیر مستقیم بگذارید و مدام هم بزنید تا شکلات ذوب شود سپس کنار بگذارید تا خنک شود. در مرحله بعد شیر را در قابلمه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید تا کمی گرم شده و ولرم شود.

طرز تهیه حرفه‌ای بستنی شکلاتی خانگی

در این میان شکر، ثعلب و کاکائو را در ظرفی بریزید و خوب مخلوط نمایید. اگر دوست دارید بستنی تیره‌تر شود از مقدار بیشتری از کاکائو استفاده نمایید. شیر را از روی حرارت بردارید و مخلوط شکر را در چند مرحله به آن اضافه کرده و هم بزنید تا مواد داخل شیر حل شود. بعد از اینکه مخلوط یکدست شد شیر خشک را افزوده و قابلمه را روی حرارت برگردانید و خوب هم بزنید تا یکنواخت شود. در این مرحله شکلات را افزوده و شعله را خاموش کنید و مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شود.

طرز تهیه حرفه‌ای بستنی شکلاتی خانگی

بعد از اینکه مایه بستنی یکدست شد آن را به یخچال منتقل کنید تا کمی خنک شود ولی نبندد. بعد از اینکه مایه بستنی کمی خنک شد آن را از یخچال بیرون آورده و داخل دستگاه بستنی ساز بریزید تا بستنی آماده شود. سپس بستنی آماده شده را برای ۷ تا ۸ ساعت در فریزر قرار دهید. اگر دوست دارید بستنی شما تلخ شود مقدار شکر را کم کنید. برای تزیین می توانید کمی شکلات رنده کرده و روی بستنی بریزید و سرو نمایید.

طرز تهیه حرفه‌ای بستنی شکلاتی خانگی

روش دوم

مواد لازم برای بستنی کاکائویی بدون دستگاه :

  • شیر عسل: یک پیمانه
  • پودر کاکائو:دو قاشق غذاخوری
  • شکلات تلخ:یک پیمانه
  • خامه:دو پیمانه
  • شکلات چیپسی:یک چهارم پیمانه

دستور تهیه بستنی شکلاتی خانگی بدون دستگاه:

قبل از انجام هر کاری پره های همزن برقی را جدا کرده و به همراه کاسه ای که قرار است مواد را داخل آن میکس کنید برای حدود نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود. در این میان شکلات را خرد کرده و روی حرارت غیر مستقیم بگذارید و مدام هم بزنید تا شکلات به‌خوبی حل شود. شکلات آب شده را از روی حرارت بردارید و پودر کاکائو و شیر عسل را به آن اضافه کرده و هم بزنید تا کاملا یکدست شود.مخلوط شکلات را کنار بگذارید و سراغ مراحل بعدی بروید.

پره های همزن را از یخچال بیرون آورده و متصل کنید ، کاسه را هم از یخچال بیرون آورده و خامه را داخل آن بریزید و با همزن خوب بزنید تا خامه سفت شده و  فرم بگیرد. بعد از اینکه خامه به‌خوبی فرم گرفت مخلوط شکلات را افزوده و با کمک یک لیسک آن را هم بزنید تا مواد کاملا با هم ترکیب شوند.در مرحله بعد شکلات های چیپسی را افزوده و مجدد هم بزنید تا یکدست شود.

طرز تهیه حرفه‌ای بستنی شکلاتی خانگی

مایه بستنی را در ظرف مورد نظر بریزید و روی آن را با یک لایه سلفون بپوشانید و درب ظرف را هم ببندید. بستنی را برای حدود ۸ ساعت در فریزر قرار دهید تا بستنی یخ زده و آماده شود.  بعد از این مدت زمان بستنی را از فریزر خارج کرده و با کمک اسکوپ در ظرف های بستنی خوری بریزید و با سس شکلاتی تزیین کرده و سرو نمایید.

 منبع: نمناک

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید