کیک گونه‌ای شیرینی است که خاستگاه اروپایی دارد. اگرچه به باور باستان‌شناسان این خوراک از زمان‌های باستان وجود داشته‌است، اما تصوری که از کیک امروزی وجود دارد و سه ویژگیِ شیرین بودن، سبکی و بافت اسفنجی را در ذهن مجسم می‌کند.

بدون شیر کیک اسفنجی بپزید

به گزارش سلام نو، با توجه به اینکه بعضی افراد مزه شیر در کیک را نمی پسندند و یا شاید شیر در دسترس نداشته باشند آموزش تهیه “کیک بدون شیر” می تواند کمک کند.

یکی از خوشمزه ترین و بهترین کیک های موجود کیک اسفنجی است که به سادگی و بدون استفاده از شیر تهیه می شود.

بدون شیر کیک اسفنجی بپزید

مواد لازم کیک بدون شیر:

  • آرد  ۲ پیمانه سر پر
  • تخم مرغ ۶ عدد
  • پودر قند ۲ پیمانه
  • وانیل نصف قاشق چایخوری
  • آب جوش نصف پیمانه
  • نمک مقدار کمی
  • بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری

دستور تهیه کیک ساده بدون شیر اسفنجی :

برای تهیه این کیک خوشمزه ابتدا تمام مواد را نیم ساعت در دمای محیط قرار دهید و سپس مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

مرحله اول

ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا میکنیم و در ۲ ظرف جدا گانه می گذاریم و سپس سفیده تخم مرغ را با هم زن برقی می زنیم تا رنگ آن سفید شود و بعد از آن نصف پودر قند را اضافه کنید و دوباره بزنید تا سفیده تخم مرغ سفت شود و با برگرداندن ظرف، سفیده از ظرف خارج نشود.بعد از اینکه سفیده آماده شد آن را در یخچال بگذارید تا آب نیندازد.

مرحله دوم

آرد و بکینگ پودر را ترکیب کنید و در چند نوبت از صافی عبور دهید و سپس مقداری نمک به آن اضافه کنید و به خوبی ترکیب کنید.

کیک اسفنجی بدون شیر

مرحله سوم

در این مرحله سراغ زرده تخم مرغ می رویم و آن را می زنیم و سپس وانیل و بقیه پودر قند را اضافه میکنیم و با دور متوسط همزن میزنیم تا رنگ آن کرمی شود.سپس آب جوش را در چند نوبت به زرده ها اضافه کنید و به سرعت هم بزنید تا زرده ها پخته و سفت نشود.

مرحله چهارم

در این مرحله آردی که الک کره ایم را در چند نوبت به زرده اضافه میکنیم و با لیسک مداوم  و در یک جهت هم می زنیم وقتی به خوبی مخلوط شد سفیده تخم مرغ را از یخچال خارج میکنیم و به کم‌کم به مواد اضافه میکنیم و خیلی آرام ترکیب میکنیم.توجه داشته باشید نیازی نیست که هم بزنید فقط با لیسک مواد را به آرامی ترکیب کنید.در این مرحله مواد کیک آماده است.

مرحله آخر

در مرحله آخر کف قالب و دیواره های قالب را با روغن چرب کنید و سپس مقداری آرد(خیلی کم) روی آن بریزید تا کیک به قالب نچسبد(می توانید از کاغذ روغنی نیز استفاده کنید).سپس مواد کیک را درون قالب بریزید و سطح آن را صاف کنید و در پایان، قالب کیک را چند بار بر روی سطح سفت بکوبید تا هوای موجود در کیک خارج شود تا باعث ترک خوردن کیک بعد از پخت نشود.سپس قالب را در دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد به مدت ۳۵ الی ۴۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم و پس از آماده شدن نوش جان کنید.

 منبع: نمناک

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید