متخصص ایمپلنت دندان کیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ در این مقاله بهترین متخصص ایمپلنت دندان معرفی خواهد شد.

چگونه یک متخصص ایمپلنت خوب پیدا کنیم؟

هنگامی که نوبت به ترمیم دندان های از دست رفته با روش ایمپلنت دندان می رسد، یافتن یک متخصص ایمپلنت ضروری است. پزشکان زیادی برای انجام خدماتی مانند بریج، پر کردن دندان و غیره وجود دارند مانند دندانپزشکان عمومی، پریودنتیست ها و جراحان دهان، اما هر دندانپزشکی نمیتواند کاشت ایمپلنت دندان را انجام دهد، از طرفی مهارت و تجربه متخصص ایمپلنت دندان نیز در میزان موثر بودن نتیجه این روش کاشت دندان تاثیر مستقیم دارد. از آنجایی که بسیاری از بیماران نمیدانند متخصص ایمپلنت کیست و چگونه یک دندانپزشک حرفه ای پیدا کنند تصمیم گرفته ایم در این مطلب به این موضوع بپردازیم. 

کاشت ایمپلنت دندان چیست؟

پیش از اینکه به سراغ نقش متخصص ایمپلنت برویم و ویزگی های آن را شرح دهیم ابتدا میخواهیم شما را کمی با این روش کاشت دندان آشنا کنیم.

قطعا اولین سوالی که درباره این روش کاشت دندان به ذهنتان میرسد، این است که ایمپلنت دندان چیست؟ ایمپلنت  دندان (Dental implants) به عنوان یکی از روش های کاشت دندان، پروتزی سخت و معمولاً از جنس تیتانیوم است که در صورت وجود استخوان کافی، ضمن یک عمل جراحی، درون یا روی استخوان آرواره کاشته می شود تا تکیه گاهی استوار و محکم برای تاج دندان باشد. ایمپلنت، یک جانشین همیشگی و ثابت برای دندان های از دست رفته است که با کارکرد مشابه با دندان های طبیعی انسان؛ نحوه گفتار، جویدن و فرم فک را بهبود و زیبایی لبخند و اعتماد به نفس شما را بازیابی می کند.

ایمپلنت دندان

کاشت ایمپلنت دندان درست مانند دندان های طبیعی به نظر می رسند و همچنین عملکرد دندان های عادی را دارن، بنابراین هیچ اختلال و مشکلی در فرآیند جویدن مواد غذایی حس نمیشود. این روش کاشت دندان می تواند یک عمر لبخند شاد و زیبا برای شما به ارمغان بیاورند. با این حال، برای بهره مندی کامل از مزایای ایمپلنت های دندانی و کسب یک نتیجه فوق العاده، باید کاشت دندان خود را به متخصص ایمپلنت بسپارید.

تفاوت متخصص ایمپلنت دندان با دندانپزشک

در ابتدای مقاله اشاره کردیم که دندانپزشک عمومی در بیشتر موارد نمیتواند کاشت ایمپلنت دندان را انجام دهد، اما چرا؟ اینکه متخصص ایمپلنت دندان کیست و چه تفاوتی با دندانپزشک معمولی دارد در پاراگراف زیر که برگرفته از سایت دندانپزشکی ایرانمهر میباشد، آورده شده است: 

متخصص ایمپلنت، پزشکی می باشد که سالها در زمینه دندان پزشکی عمومی تحصیل کرده است. همچنین چندین سال را برای گرفتن تخصص در زمینه کاشت دندان و جراحی فک طی نموده است. می توان گفت بیشتر پزشکانی که دوره دندان پزشکی عمومی را گذرانده باشند می توانند کاشت دندان را انجام دهند، اما اگر در ناحیه فک دچار مشکلات حادی باشید حتما باید به یک جراح متخصص در این زمینه مراجعه کنید.

متخصص ایمپلنت دندان

بنابراین میتوان نتیجه گرفت که متخصص ایمپلنت دندان دانش و تجربه بیشتری نسبت به یک دندانپزشک عمومی دارد و آموزش های پیشرفته ای را در زمینه کاشت ایمپلنت دندان گذرانده است، اما با این حال نمی توان کاشت دندان خود را به هر متخصصی بدهید. در این شرایط باید به دنبال یک متخصص ایمپلنت کاملا حرفه ای و ماهر بگردید.

خصوصیات یک متخصص ایمپلنت حرفه ای

یک متخصص ایمپلنت دندان حرفه ای و ماهر، فرآیند کاشت دندان را تا حد ممکن برای بیمار کم استرس می کند، تجربه کلی بهتر و همچنین نتایج شگفت انگیزی را به ارمغان می آورد، اما دغدغه بسیاری از افرادی که قصد انجام ایمپلنت دندان را دارند این است که چگونه یک متخصص ایمپلنت خوب پیدا کنیم؟ یک دندانپزشک مخصوص ایمپلنت دندانی باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • سطح تحصیلات و تجربه متخصص را جویا شوید

یکی از ویژگی های مهم یک متخصص ایمپلنت حرفه ای میزان دانش و تحصیلات اوست. تفاوت واضحی بین دندانپزشکی که فقط نحوه انجام ایمپلنت دندان را می داند و متخصصی که در انجام جراحی ایمپلنت دندان بسیار آموزش دیده و با تجربه است، وجود دارد. جراح دهان و دندانپزشک عمومی هر دو آموزش های پیشرفته ای را در زمینه کاشت ایمپلنت دندان به عنوان بخشی از برنامه درسی خود دریافت می کنند. با این حال،برای اطمینان از ایمنی و اثربخشی این روش کاشت دندان، بسیار مهم است که مطمئن شوید پزشک دانش لازم را برای ارائه بهترین نتایج ممکن دارد.

  • نظرات بیماران را مشاهده کنید

نظرات بیماران را بخوانید

نظرات بیماران قبلی، اغلب به عنوان یکی از بهترین روش ها برای سنجیدن مهارت متخصص ایمپلنت است. بررسی آنلاین اولین قدم عالی است. اگر متخصص ایمپلنت یا کلینیکی که مد نظر شماست، وب سایت دارد، حتما نظرات بیماران را درباره نحوه کار آنها مشاهده کنید. 

  • نمونه کارها را ببینید

یکی دیگر از روش های پیدا کردن یک متخصص ایمپلنت حرفه ای، مشاهده نمونه کارها و عکس های قبل و بعد بیماران است. اکثر پزشکان تصاویر قبل و بعد از بیمارانی که ایمپلنت دندان انجام داده اند را نگه می دارند تا نمونه هایی از نتایجی که می توانند ارائه دهند را به بیماران جدید خود ارائه دهند. از متخصص ایمپلنت خود بخواهید نمونه هایی از کارهای گذشته خود را به شما نشان دهد. با این کار متوجه می شوید که از کاشت دندان و ترمیم ایمپلنت خود چه توقعی باید داشته باشید.

  • وسایل دندانپزشکی متخصص ایمپلنت را بررسی کنید

تکنولوژی و به روز بودن وسایل متخصص ایمپلنت دندان نشان دهنده ماهر و باتجربه بودن اوست. یک متخصص ایمپلنت خوب همیشه سعی در به روز بودن دانش و ابزار مطب خود دارد. شما میتوانید در جلسه مشاوره که پیش از ایمپلنت دندان انجام میشود، درباره تکنولوژی و ابزارهای ایمپلنت دندان از متخصص مورد نظر بپرسید. 

نقش متخصص ایمپلنت در قیمت ایمپلنت دندان

نقش متخصص در قیمت ایمپلنت دندان 

اگر شما یکی از کاندیداهای انجام کاشت ایمپلنت دندان باشید، حتما به وب سایت ها و مطب های زیادی مراجعه کرده اید تا قیمت آن را بدانید. عوامل زیادی در تعیین هزینه ایمپلنت دندان نقش دارند.

 قیمت ایمپلنت دندان شامل هزینه خود ایمپلنت، ساخت روکش، هزینه ساخت روکش موقت، قیمت جراحی پیوند استخوان، هزینه کشیدن دندان در صورت لزوم، جنس متریال به کار رفته در ایمپلنت، قیمت لیفت سینوس ها در برخی از بیماران و موارد دیگر می شود. میزان تخصص دندانپزشک و میزان به روز بودن تجهیزات نیز بر هزینه های تمام شده نیز تاثیر بسیار زیادی دارد. 

میزان تجربه و دانش متخصص ایمپلنت یکی از مهم ترین موارد در تعیین قیمت ایمپلنت میباشد. کاملا طبیعی است که یک متخصص ایمپلنت حرفه ای که سال ها سابقه و نمونه کارهای قبل و بعد درخشانی دارد هزینه بیشتری نسبت به یک متخصص تازه کار دریافت کند. این ما به تفاوت به خاطر تضمین یک نتیجه قبل قبول و مادام العمر است. 

بهترین متخصصان ایمپلنت در تهران

کاشت ایمپلنت دندان بر روی سلامت دهان و دندان و اعتماد به نفس شما تاثیر طولانی مدت خواهد گذاشت در نتیجه در انتخاب یک متخصص ایمپلنت حرفه ای نهایت دقت و وسواس را به خرج دهید. در انتهای مطلب قصد داریم بهترین مرکز ایمپلنت دندان در تهران را به شما معرفی کنیم. دندانپزشکی ایرانمهر بهترین متخصصان ایمپلنت در تهران را گرد هم آورده تا میزان رضایت بیماران خود را افزایش دهد. شما میتوانید برای مشاهده نمونه کارها و عکس های قبل و بعد از ایمپلنت دندان به سایت دندانپزشکی ایرانمهر (iranmehrdental.com) مراجعه نمایید. 

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید