گیاهان گلدار آبی کمیاب‌ترین گل‌های جهان هستند و عشق، میل و مبارزه عالی را منتقل می‌کنند. اجازه دهید این مقاله را مرور کنیم تا در مورد ظاهر، زیبایی و ویژگی‌های این گل‌های آبی بیشتر بدانیم.

زیباترین گل و گیاه آبی برای خانه شما + عکس

به گزارش سلام نو، به گفته جان راسکین، نویسنده و فیلسوف انگلیسی، رنگ آبی همیشه توسط خدا منصوب می‌شود که منبع لذت باشد. رنگ آبی که اغلب با عقل و معنویت مرتبط است، با داشتن اثر آرام بخش به خواب بهتر کمک می‌کند. گیاهان گلدار آبی کمیاب‌ترین گل‌های جهان هستند و عشق، میل و مبارزه عالی را منتقل می‌کنند. اجازه دهید این مقاله را مرور کنیم تا در مورد ظاهر، زیبایی و ویژگی‌های این گل‌های آبی بیشتر بدانیم.

زیباترین گیاهان گلدار آبی که در باغچه‌های خانه رشد می‌کنند:

گل‌های آبی به خاطر اثر خنک‌کنندگی و آرامش‌بخش خود شناخته می‌شوند و خلق و خوی متفکرانه ایجاد می‌کنند. ما لیستی از گیاهان گلدار آبی را به شما ارائه کرده‌ایم که می‌توانید قبل از انتخاب برای باغ خانه خود به آنها نگاه کنید.

۱. هیبیسکوس آبی

زیباترین گل و گیاه آبی برای خانه شما + عکس

هیبیسکوس آبی یک درختچه سریع رشد و همیشه سبز با عادات راست و باز است که جذاب است و به ندرت توسط آفات خراب می‌شود و یک انتخاب عالی برای باغچه خانه است. این گیاهان به خاطر گل‌های بزرگ شیپوری شکل و آبی یاسی تا بنفش تیره خود شناخته می‌شوند و هر گل برگ براق دو تا سه روز دوام می‌آورد و در تمام سال شکوفا می‌شود. برای رشد بهتر، این گیاهان گلدار به نور کامل خورشید نیاز دارند.

۲. گل شور آبی

زیباترین گل و گیاه آبی برای خانه شما + عکس

گل شور آبی متعلق به خانواده گل پسشن است و تاک کوهنوردی است که زیبایی را به باغچه خانه شما می‌بخشد. اغلب در مناطق گرمتر کشت می‌شود، اگرچه در ابتدا در مناطق گرمسیری آمریکا یافت می‌شد. گل‌های شبح به قطر حدود ۱۰ سانتی متر با پنج گلبرگ و کاسبرگ‌هایی که ظاهر آنها شبیه به هم است. این گلها به رنگ سفید هستند که توسط تاجی از رشته‌های بنفش یا آبی پوشانده شده است. سپس سه کلاله بنفش و پنج پرچم زرد مایل به سبز وجود دارد.

۳. گل ذرت آبی

زیباترین گل و گیاه آبی برای خانه شما + عکس

گل ذرت آبی که به آن دکمه لیسانس نیز می‌گویند، متعلق به خانواده Asteraceae بومی اروپا است و یک گیاه گلدار یک ساله است. این گیاه به عنوان آلاینده بذر در بذور زراعی و گیاه زینتی در باغچه خانه‌ها استفاده می‌شود. این گیاهان دارای ساقه‌های منشعب خاکستری مایل به سبز هستند در حالی که ارتفاع آنها به ۴۰ تا ۹۰ سانتی متر می‌رسد. این گل‌ها به صورت سر گل چیده شده‌اند و معمولا به رنگ آبی تند هستند. گل ذرت آبی به طور گسترده در خارج از محدوده بومی خود طبیعی شده است، اگرچه این گل‌ها بومی اروپای معتدل هستند.

۴. هیدرانسی آبی

زیباترین گل و گیاه آبی برای خانه شما + عکس

هیدرانسی آبی گیاهی گلدار از خانواده Hydrangeaceae است که بومی ژاپن است. این درختچه برگریز که به ارتفاع ۲ متر و عرض ۲.۵ می‌رسد، در پاییز و تابستان گلهای آبی یا صورتی دارد. این گیاه گلدار هیدرانسی آبی را به فضای باغچه خانه خود اضافه کنید. این یک گل نفس گیر است که در سایه‌های مختلف آبی می‌آید. قلیایی بودن خاک، سایه‌های آبی هیدرانسی آبی را تعیین می‌کند. گل هیدرانسی آبی وقتی به عنوان هدیه داده می‌شود، احساس عشق قلبی و شدید را منتقل می‌کند.

۵. نیلوفرهای آبی

زیباترین گل و گیاه آبی برای خانه شما + عکس

نیلوفر آبی یکی از گیاهان محبوب باغچه خانگی در جهان است و به ویژه در آب و هوای مدیترانه‌ای محبوب است. گیاهی است چند ساله که تا ۷۵ سال زنده می‌ماند و برگ‌های همیشه سبز آن ۵۰ سانتی متر طول و ۲ سانتی متر عرض دارد. این گیاهان گلدار از اواخر بهار تا تابستان شکوفا می‌شوند و به رنگ‌های آبی، بنفش یا سفید در می‌آیند. ریشه‌های این گیاه به دلیل قوی بودن می‌توانند بتن را بشکنند و ارتفاع ساقه آن به یک متر می‌رسد.

۶. گل ارکیده آبی

زیباترین گل و گیاه آبی برای خانه شما + عکس

گل ارکیده آبی گونه‌ای از ارکیده است که در شمال شرقی هند یافت می‌شود و دامنه آن تا چین امتداد دارد و به آن واندا آبی یا خرچنگ زنانه پاییزی نیز می‌گویند. گیاهان گلدار ارکیده آبی به راحتی در باغچه خانه رشد می‌کنند، این گیاه ۲۰ تا ۳۰ سنبله دارد و گل‌هایی به رنگ آبی مایل به بنفش دارد. در مقایسه با سایر ارکیده‌ها، این گل‌ها ماندگاری بسیار بالایی دارند. درخشنده‌های ارکیده آبی در سانسکریت واندار و در مانیپور کواکلی نامیده می‌شوند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید