براساس اعلام ابراهیم رئیسی و احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد یارانه تیرماه ۱۴۰۱ به صورت نقدی پرداخت می‌شود. اما بعید نیست که در مراحل بعدی دولت به شکل آزمایشی یارانه را به صورت کالابرگ الکترونیکی پرداخت کند.

یارانه تیر ماه به چه صورتی پرداخت می‌ شود؟

به گزارش سلام نو، براساس اعلام ابراهیم رئیسی و  احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد یارانه تیرماه ۱۴۰۱ به صورت نقدی پرداخت می‌شود. اما بعید نیست که در مراحل بعدی دولت به شکل آزمایشی یارانه را به صورت کالابرگ الکترونیکی پرداخت کند.

ابهام بزرگ توزیع کالابرگ و پرداخت یارانه در ماه‌های پیش رو همچنان پا بر جا است. ابراهیم رئیسی اخیرا گفته بود تا زمانی که وضع کالابرگ الکترونیک قطعیت پیدا نکند، حتما پرداخت نقدی یارانه را در دولت ادامه می‌دهند.

اما او در مقام رئیس دولت سیزدهم نگفت که توزیع کالابرگ الکترونیکی چه زمانی خواهد بود.

به گزارش فرارو، به تازگی هم علی شهیدی، جانشین معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این ابهام افزوده است. او گفته که قرار است یارانه نقدی در قالب یک پلتفرم و بستر، به کالابرگ تبدیل شود و مردم با مراجعه به فروشگاه‌ها بتوانند کالاها را خریداری کنند.

طبق اعلام او، طرح جایگزینی کالابرگ الکترونیکی با یارانه نقدی تا جای خوبی پیش رفته است. اما او هم به شکل دقیق تشریح نکرده که این طرح از چه زمانی آغاز می‌شود و پرداخت یارانه نقدی به کار خود پایان می‌دهد.

شهیدی معتقد است که تبدیل پرداخت یارانه نقدی به کالابرگ، منجر به کاهش اندکی از رشد نقدینگی می‌شود. اما چون پول به شکلی غیر از ریال وارد چرخه اقتصادی می‌شود نهایتاً تأثیری بر تورم نمی‌گذارد.

یارانه تیرماه به چه صورتی پرداخت می‌شود؟

براساس اعلام ابراهیم رئیسی و  احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد یارانه تیرماه ۱۴۰۱ به صورت نقدی پرداخت می‌شود. اما بعید نیست که در مراحل بعدی دولت به شکل آزمایشی یارانه را به صورت کالابرگ الکترونیکی پرداخت کند.

با این حال یارانه بگیران در مرحله ۱۳۷ باید منتظر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی باشند.

کد خبرنگار: ۱۵
۱۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    8 1
    به نظر من یارانه نقدی باشه بهتره چونکه بعضی از مردم به پول نیاز دارن برا پرداخت کرایه خونه آب برق نداره وسیله ها تو یخچال ندارن
    • اسی IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      0 0
      مگه یارانه رو برای کرایه خونه دادن والا خوبه
  • 253 IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    7 1
    یارانه نقدی در اخت بشه
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    0 0
    خدا برایتان خوش بخواد همون یارانه نقدی را بدهید چون خود مردم می دانند اون چیزی که لازم دارند بخرند وقسط بانکی که دارند می توانند بدهند
  • سعید زارع IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    0 0
    با سلام من سعید زارع هستم ما به این واریز یارانه نقدی هم نیاز داریم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید