زمانی که به این منطقه بروید غارها و سوراخ های زیادی در دامنه ی آن خواهید دید که می گویند در این منطقه «همه جا لانه» یا «همه لانه» هم نیز گفته می شود، که همین سبب شده تا نام آن کم کم به هملون تبدیل شود.

آبشار یخی هملون مقصدی مناسب برای تعطیلات آخر هفته تهرانی‌ها

به گزارش سلام نو، تهران شهر بزرگ و دوست داشتنی ایران است که برای تفریح و سرگرمی گزینه های زیادی پیش روی شما قرار می دهد. برای کارمندها و کسانی که در زندگی پر مشغله دارند سفرهای طولانی مدت کمی سخت است و در برخی موارد غیرممکن می شود اما این که بخواهیم سفر و بیرون زدن از شهر را از ذهنمان خارج کنیم هم امری غیرممکن و در صورت انجام در روحیه افراد بسیار تاثیر گذار است. در اطراف تهران جاذبه های گردشگری بسیاری وجود دارد که می توانید از آن ها به عنوان تعطیلات آخر هفته خودتان استفاده کنید. ما هم در این مطلب از مجله ی گردشگری الی گشت می خواهیم درباره آبشار یخی هملون صحبت کنیم. این آبشار در مسیر میگون به شمشک قرار گرفته و زمستان ‌ها پاتوق یخ ‌نوردی و پیاده ‌روی در برف است؛ با ما در ادامه همراه باشید.

آبشار یخی هملون مقصدی مناسب برای تعطیلات آخر هفته تهرانی‌ها

همانطور که در بالا هم گفتیم آبشار یخی هملون درست در شمال شرقی تهران قرار دارد و برای گذراندن یک تعطیلات خوب آخر هفته ای برای پایتخت نشین ها گزینه ی بسیار مناسب و عالی به شمار می رود. این آبشار در مسیر میگون به شمشک واقع است و زمستان‌ ها پاتوق یخ ‌نوردی و پیاده‌ روی در برف محسوب می شود. مدت زمانی که حدودا برای رسیدن به این منطقه جذاب نزدیک به تهران طی کنید حدود ۳۰ الی ۵۰ کیلومتر است. اما اول باید هر جا که هستید خودتان را به بزرگراه شهید بابایی برسانید و از جاده لشکرک به فشم و بعد میگون بروید. از میدان فشم تا میگون تهران ۵ کیلومتر راه در پیش است و بعد از آن باید جاده میگون به شمشک را در پیش بگیرید، بعد از آن می بایست ۵ کیلومتر دیگر بروید تا به هملون برسید. حتما توجه داشتهب اشید که یک زنجیر چرخ همراهتان داشته باشید چرا که مسیر این جاده در زمستان پر از برف است.

البته به منظور دسترسی به این منطقه می توانید با اتوبوس ها خطی شمشک که حدودا از ساعت ۷ صبح از فلکه چهارم تهران پارس حرکت می کنند و حدود ساعت ۱۵:۳۰ از شمشک به سمت تهران باز می گردند هم استفادده کنید و به این منطقه بکر و دیدنی نزدیک به تهران در تعطیلات خودتان بروید.

 زمانی که به این منطقه بروید غارها و سوراخ های زیادی در دامنه ی آن خواهید دید که می گویند در این منطقه «همه جا لانه» یا «همه لانه» هم نیز گفته می شود، که همین سبب شده تا نام آن کم کم به هملون تبدیل شود.

زمانی که نام آبشار را می شنوید بهترین زمان برای بازدید از آن را قطعا فصل تابستان می دانید، اما ما پیشنهاد می کنیم که فصل زمستان هم از این آبشار قافل نباشید که چرا آنچنان منظره ی زیبایی برای فراهم می آورد که قطعا نمی توانید مانند آن را در هیچ کجای ایران مشاهده کنید. افراد بسیاری هستند که زمستان‌ها برای یخ ‌نوردی به آبشار هملون می روند. حتما توجه داشته باشید که اگر خواستید برای صخره نوردی به این منطقه بروید باید تجهیزات لازم و کافی را همراه خودتان ببرید.

کسانی که یخ نوردی بلد نیستند اما دوست دارند که این فعالیت را انجام دهند اصلا نگران نباشند چرا که حوالی این منطقه یک آموزشگاه یخ نوردی وجود دارد که می توانید در آن شرکت کنید.

اگر هم نخواستید که یخ نوردی کنید می توانید از منظره ی آبشار یخی لذت ببرید و یک روز را برای خودتان هیجان انگیز کنید.

آبشار یخی هملون مقصدی مناسب برای تعطیلات آخر هفته تهرانی‌ها

بهترین زمان سفر به هملون

به منظور سفر به آبشار یخی هملون در منطقه ی شمشک اگر در فصل تابستان خواستید بروید بهتر است که به دره هملون بروید و با پیاده روی در دره سرسبز و زیبای منطقه از طبیعت آن نهایت لذت را ببرید. اما برای دیدن قندیل‌ های یخ‌ بسته آبشار یخی هملون، زمستان بهترین زمان ممکن می تواند باشد.

وسایل موردنیاز برای سفر به آبشار یخی هملون

در صورتی که خواستید در فصل زمستان به این منطقه بروید حتما باید وسایل مورد نیاز در طول این سفر را همراهتان داشته باشید. به غیر از زنجیر چرخ برای ماشین که جز مهمترین و ضرورترین وسایل مورد نیاز برای رفتن به آبشار یخی هملون است شما می بایست که همراه خودتان لباس خیلی گرم، عینک مناسب برف، بادگیر، بارانی، کلاه، دستکش و کفش مناسب یا پوتین همراه داشته باشید. دمای دره حدود ۱۰ درجه از جاده اصلی پایین ‌تر و حسابی سرد است. غذای سبک و آب کافی هم باید برداریم.

  • تجهیزات یخ نوردی

یخ نوردی با وجود آنکه بسیار هیجان انگیز است، اما یکی از ورزش های خطرناک به شمار می رود که برای تجربه آن باید حتما دوره های ویژه این ورزش را گذرانده باشید. اگر تا به حال تجربه یخ نوردی ندارید؛ می توانید به تماشای یخ نوردان بپردازید و برای پیدا کردن محل مناسب آموزش، می توانید از آن ها کمک بگیرید. چند نکته قابل توجه برای علاقه مندان به بازدید آبشار هملون وجود دارد که بایستی به آن توجه کنند. ابتدا اینکه برای رفتن به این مکان دیدنی حتما باید گروهی برنامه بریزید. دومین نکته این است که جاده هملون کوهستانی و در این فصل برف گیر است، پس اگر با خودروی شخصی قصد سفر دارید حتما زنجیر چرخ همراه داشته باشید.

آبشار یخی هملون مقصدی مناسب برای تعطیلات آخر هفته تهرانی‌ها

جاذبه‌های نزدیک به آبشار یخی هملون

  • دره هملون

حدودا با یک ساعت و نیم پیاده روی در این منطقه به یک دره هملون می رسید. این دره شیب تندی ندارد و اگر برفی نباشد، راه‌ رفتن در آن سخت نیست؛ حدودا یک ساعت که جلوتر بروید به باغ های آلبالوی با صفایی می رسید که تماشای آن ها بسیار لذت بخش است. این باغ‌ ها در تابستان ‌ها پر از درختان سیب، گیلاس و آلبالو هستند؛ در سر راهتان شما می توانید گیاهانی نظیر گون و آویشن را مشاهده کنید و آن ها جمع کنید و با خودتان بیاورید.

  • غار هملون

زمانی که به این منطقه رسیدید با دو غار کوچک و بزرگ مواجه می شوید که حدود ۱۵ دقیقه پیاده روی از اول دره به غار برسید. در ابتدا شما اول وارد غار هملون کوچک می شوید و بعد از حدود ۵۰ متر به هملون بزرگ می‌رسید. طول این غار حدود ۱۰۰ متر است و برای سر زدن به این غار باید با اصول غارنوردی آشنا باشیم و تجهیزات لازم را همراه خودتان ببرید.

آبشار یخی هملون مقصدی مناسب برای تعطیلات آخر هفته تهرانی‌ها

  • قلعه استوار

قلعه استوار در تنگه هملون در منطقه شمشک قرار دارد و عمرش به قرن ۴ تا ۵ هجری بر می گردد. در گذر زمان بخش‌های زیادی از قلعه خراب شده، ولی بقایای آن‌را می توان همچنان مشاهده کرد.

  • رودخانه هملون

اگر برنامه ی سفری شما در فصل بهار و اول تابستان باشد رودخانه هملون پر از آب بوده و آب این رودخانه به رودخانه شمشک نیز می ریزد؛ می توانید کنار این رودخانه بنشینید و لحظات خوشی را در آن سپری کنید.

  • پیست اسکی شمشک

یکی دیگر از گزینه های عالی و خوبی که در این منطقه وجود دارد پیست اسکی شمشک است که از بهترین گزینه های گردشگری در این منطقه به شمار می رود.

آبشار یخی هملون مقصدی مناسب برای تعطیلات آخر هفته تهرانی‌ها

منبع: مجله گردشگری الی گشت  

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید