مسکو شهری سرشار از مزه و طعم است که هر یک از رستوران‌های آن تداعی کننده خاطرات بسیاری از گذشته این کشور پهناور هستند.مسکو شهری پر از تنوع است و با شهرتی که دارد، بی‌شک به یکی از جذاب‌ترین شهرهای توریستی با آشپزی غنی تبدیل شده است .

معروف‌ترین رستوران‌ های مسکو را بشناسید

به گزارش سلام نو، رستوران های مسکو یکی از اصلی‌ترین دلایل سفر به این شهر هستند. از آنجا که اتحاد جماهیر شوروی در گذشته از چند کشور مختلف با فرهنگ‌های متفاوت تشکیل شده بود، همین امر باعث شد تا امروزه کشور روسیه غذاهای محلی و بومی متنوعی را در دل خود جای دهد. 

معروف ترین رستوران های مسکو

اگر قصد سفر به کشور روسیه را دارید، ضروری است که معروف‌ترین رستوران‌ های مسکو را بشناسید! زیرا مسکو شهری پر از تنوع است و با شهرتی که دارد، بی‌شک به یکی از جذاب‌ترین شهرهای توریستی با آشپزی غنی تبدیل شده است و دلایل زیادی در مورد تنوع غذایی این کشور برای غافلگیر کردن شما وجود دارد. یکی از مهمترین دغدغه‌های افراد در سفرها پیدا کردن رستوران خوب و غذاهای خوشمزه و باکیفیت است. خوردن غذای خوب می‌تواند لذت سفر را چند برابر کند و خبر خوب اینکه در مسکو از این نظر مشکلی نخواهید داشت و اصلا نیازی نیست به رستوران هتل بسنده کنید. فرهنگ غذایی و رستوران‌های این شهر متنوع هستند و هر کس می‌تواند مطابق میلیش چیزی که دوست دارد را پیدا کند. در ادامه معروف‌ترین رستوران‌ های مسکو را به شما معرفی خواهیم کرد.

معروف‌ترین رستوران‌ های مسکو را بشناسید

۱.کافه رستوران پوشکین | Cafe Pushkin

کافه پوشکین از سال ۱۹۹۹ فعالیت خود را آغاز کرد و از همان زمان جزو اصلی‌ترین رستوران های مسکو بود. این رستوران سه طبقه در یک عمارت قرن نوزدهمی، با خدمتکارهای قدیمی با لباس مخصوص، میز و صندلی‌های باشکوه و وسایل عتیقه، حال و هوای زمان امپراطوری شوروی را تداعی می‌کند. این سه طبقه شامل رستوران، داروخانه و کتابخانه و سالن شومینه است. همه این اتاق‌ها به‌صورت قدیمی و کلاسیک طراحی شده‌اند و هر یک منوی خاص خود را دارند. در کافه رستوران پوشکین از شما با غذاهای محبوب بین‌المللی و روسی مانند خاویار، دامپلینگ و خورش‌های مخصوص تزار پذیرایی می‌کنند. ساعت کاری کافه پوشکین بین ساعات ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب می‌باشد. صبحانه‌ طبقه کتابخانه عالی است و منظره‌ای بی‌نظیر از بلوار Tverskoy دارد. کسانی که می‌خواهند دقایقی از زندگی سلطنتی را تجربه کنند حتما باید از این رستوران مجلل دیدن کنند.

معروف‌ترین رستوران‌ های مسکو را بشناسید

۲. رستوران چمدان | Chemodan

رستوران چمدان بی‌شک یکی از جذاب‌ترین رستوران‌ های مسکو است که با فضایی الهام گرفته از قرن بیستم و فضایی پرجنب و جوش که تحت تاثیر موسیقی‌های قدیمی ایجاد شده آماده پذیرایی بسیار گرمی از مهمانان خود است، دستور غذایی این رستوران بر پایه مواد بسیار نادر از برخی از مناطق دور روسیه مانند سیبری است که این مکان را تبدیل به یک مکان متفاوت برای افرادی کرده است که به دنبال تجربه کردن مناطق گردشگری بسیار خاص در شهر مسکو هستند و همچنین رستوران چمدان دارای جایزه بین‌المللی ( tripadvisor ) در سال ۲۰۱۴ برای سرو انواع غذاهای دریایی مانند ماهی سالمون، قزل آلا، خاویار و غذای دیگری مانند غاز یا گوزن شمالی شده است. آدرس آن در بلوار گوگولوفسکی، ساختمان شماره ۲۵ می‌باشد و معمولا بین ساعات ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب هر روزه باز است.

معروف‌ترین رستوران‌ های مسکو را بشناسید

۳. رستوران سی دی ال | CDL

یکی دیگر از رستوران های مسکو که در سفر به این شهر نباید آن را از دست داد، رستوران سی دی ال است که افراد معروفی مانند جورج بوش و رونالد ریگان از بزرگ‌ترین سیاستمداران آمریکا به عنوان مشتریان آن بودند. این رستوران در یک ساختمان قدیمی مربوط به قرن نوزدهم میلادی واقع شده که دارای نقش برجسته‌هایی با الهام از عصر نقره روسیه است و منوی آن شامل غذاهایی ارگانیک و طعم داده شده، مانند کبوتر بو داده با ترشی سیب و گلابی است که توسط سرآشپز محبوب آن الکساندر پوپوف درست می‌شود. آدرس این رستوران در خیابان پروسکایا، ساختمان ۵۰/۵۳  می‌باشد و ساعات کاری آن از دوشنبه تا جمعه بین ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ ظهر و شنبه و یکشنبه از ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب است .

معروف‌ترین رستوران‌ های مسکو را بشناسید

۴. رستوران ماری وانا |  Mari Vana

کسانی که به مسکو سفر کرده باشند، می‌دانند که ماری وانا، محل تجمع کسانی است که پس از تلاش و عبور از درب مخفی، به این رستوران دست می‌یابند. داخل این رستوران کوچک و روشن، انگار از ۵۰ سال پیش هیچ چیز دست نخورده است و همان حال‌وهوا و دکوراسیون شوروی سابق را دارد. قفسه‌های کتاب، گلدان‌ها، قاب عکس‌ها، کانال‌های تلویزیونی شوروی سابق و بسیاری چیزهای قدیمی دیگر باعث شده‌اند تا این رستوران به یک موزه رستوران با حس خانه تبدیل شود. غذاهای ماری وانا عموما غذاهای سنتی روسی و شامل طعم‌های قدیمی مانند خورش‌های گرم، پای‌ها و دامپلینگ هستند. از آنجایی‌که این رستوران خیلی بزرگ نیست، پس بهتر است پیش از رفتن حتما جا رزرو کنید. محبوبیت این رستوران به قدری است که چند شعبه مختلف در لندن، نیویورک و لس آنجلس دارد.

معروف‌ترین رستوران‌ های مسکو را بشناسید

۵. رستوران استرلکا | Strelka

رستوران استرلکا در محل سابق کارخانه محبوب شکلات سازی اکتبر قرمز تاسیس شده و از این بابت یکی از  رستوران های مسکو است که اسم و رسم خوبی برای خود دست و پا کرده است. این رستوران در مجاورت مجموعه‌ای از استودیوها ، باشگاه‌ها ، گالری‌ها و کافی شاپ‌های هنری قرار گرفته و شامل منویی سرشار از غذاهای پر کربوهیدرات است که در مسکو بسیار رایج بوده و همچنین مکان مناسبی برای لذت بردن از سالادهای متنوع، غذاهای گوشتی و غذاهای دریایی می‌باشد. از نکات ویژه این رستوران می‌توان به چشم‌انداز خیره‌کننده آن به رودخانه مسکو، کاخ کرملین ، کلیسای مسیح نجات دهنده و همچنین آخر هفته‌های پرنشاط همراه با موزیک زنده اشاره کرد. آدرس آن در مسکو، برونوفسکی نابرجنایا ، شماره ۱۱۹۰۷۲ می‌باشد و ساعت کاری این رستوران از ۱۲ بعد از ظهر تا ۳ صبح می‌باشد.

معروف‌ترین رستوران‌ های مسکو را بشناسید

۶. رستوران گالری | Gallery Cafe

رستوران کافه گالری یکی از رستوران‌های گرم با محیطی بی‌نظیر در شهر مسکو است که ترکیب موسیقی، هنر و برنامه‌های مختلف در آن دست به دست هم داده تا این رستوران را به یکی از هیجان‌انگیزترین رستوران‌ های مسکو تبدیل کند. این رستوران زیبا نیز در عمارتی مربوط به قرن نوزدهم میلادی واقع شده که آثار متعدد هنری معاصر را به نمایش می‌گذارد که به صورت نمایشگاه‌های دائمی مدرن در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرند و همچنین مکانی بسیار محبوب و مردمی بین ساکنین محلی به‌شمار می‌رود که مشتریان غریبه و آشنای خود را با منوی وسوسه انگیز شامل راویولی، ریکوتای، گوشت گاو با سس زعفران و کیک پسته معروفش که به همراه توت فرنگی و موز سرو می‌شود، به سمت خود می‌کشاند. آدرس این رستوران در خیابان پترووکا، شماره ۲۷ می‌باشد و ساعات کاری آن معمولا از ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب است.

معروف‌ترین رستوران‌ های مسکو را بشناسید

۷. رستوران استالووایا | Stolovaya

رستوران استالووایا یکی از محبوب‌ترین رستوران های مسکو در اطراف میدان سرخ است که صف‌های طولانی برای صرف ناهار در آن، بیانگر این محبوبیت است و جالب است بدانید که استالووایا در لغت به معنی کافه کارگران است. این کافه غذای خود را به روش کتاب‌های آشپزی قدیمی تهیه می‌کند و منوی آن شامل انواع سوپ‌ها، خورش‌ها، غذاهایی متشکل از شاه ماهی و دسرهای نوستالژیک از قبیل کیک شیری می‌باشد. آدرس رستوران استالوویا در مسکو، میدان سرخ، مرکز خرید گوم می‌باشد و  ساعت کاری این رستوران از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است.

معروف‌ترین رستوران‌ های مسکو را بشناسید

۸. رستوران خاچاپوری | Khachapuri

اگر مقاله‌های قبلی مربوط به کشور گرجستان را مطالعه کرده باشید، حتما می‌دانید که خاچاپوری معروف‌ترین غذای گرجی است. جالب است بدانید که غذاهای گرجی در روسیه بسیار محبوب هستند و بسیاری از رستوران های مسکو در منوی خود، غذاهای گرجی را نیز سرو می‌کنند.

اما اگر می‌خواهید غذاهای برجسته گرجی را امتحان کنید حتما به رستوران خاچاپوری در مسکو بروید. مخصوصا اگر بخواهید در مدت زمان کوتاهی با آیین و رسوم و فرهنگ‌ کشور روسیه آشنا شوید. این رستوران با یک تخته سیاه بزرگ دیواری و یک پیانوی کهنه و همچنین منویی غنی از غذاهای خوش آب و رنگ گرجستان ترکیب کاملی از یک فضای قدیمی و گرم را به شما ارائه می‌دهد و منوی آن شامل کوفته‌های گوشت خوشمزه، ماهی قزل آلا سرخ شده با سس انار شیرین، گوشت گاو مزه دار شده با انواع ادویه‌ها، ترشیجات گران قیمت و همچنین آجیل بو داده شده با سس انگور است که هر مسافری که برای اولین بار به مسکو می‌رود را وسوسه می‌کند. آدرس این رستوران در بلوار اوکراینسکی، شماره ۷ است و معمولا بین ساعت‌های ۱۰ صبح تا ۱۱ شب فعالیت می‌کند.

معروف‌ترین رستوران‌ های مسکو را بشناسید

۹. رستوران خرگوش سفید | White Rabbit

اگر مسافر شهر مسکو هستید بهتر است بدانید که یکی از معروف‌ترین رستوران‌ های مسکو در بین مسافران، رستوران خرگوش سفید یا White Rabbit می‌باشد.

منوی غذایی این رستوران توسط یکی از سرآشپزان بین‌المللی مطرح طراحی شده و تعدادی از این غذاها به ثبت جهانی رسیده‌اند. رستوران وایت ربیت از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب پذیرای مهمانان خود می‌باشد که در تعطیلات آخر هفته این زمان تا ۲ نصفه شب تمدید می‌شود. آدرس این رستوران در میدان مولنسکایا ۳ است.

معروف‌ترین رستوران‌ های مسکو را بشناسید

۱۰. رستوران کارتیرا ۴۴

این رستوران حال و هوای روسیه سابق را دارد و در یکی از قدیمی‌ترین محله‌های مسکو تاسیس شده است. فرش‌های رنگ و رو رفته و پوسترهای روی دیوارهای کافه رستوران کارتیرا، فضایی نوستالژیک و قدیمی را در ذهن تداعی می‌کند. رستوران کارتیرا ۴۴ یا آپارتمان ۴۴، با قفسه‌های کتاب، تزئینات و میز و صندلی‌های آنتیک دیزاین شده و شبیه یک اتاق نشیمن شلوغ است که حال‌وهوای گرم و صمیمی دنیای قدیمی دانش‌آموزان، متفکران و هنرمندان را تداعی می‌کند. منو این رستوران شامل گوشت، پاستا، ماهی و سالادهای خانگی اروپایی، با تاثیراتی از غذاهای فرانسوی است. همچنین موسیقی زنده (پیانو) در این کافه همیشه به گوش می‌رسد. به یاد داشته باشید که سیگار کشیدن در داخل فضای این رستوران ممنوع است.

معروف‌ترین رستوران‌ های مسکو را بشناسید

۱۱. رستوران ازبکستان

ازبکستان یکی از رستوران‌ های مسکو است که قدمتی طولانی دارد، این رستوران قصری باشکوه و مجلل با دکور و آشپزی به سبک شرق را دارا می‌باشد، قدمت این رستوران به سال ۱۹۵۱ باز می‌گردد. این رستوران با دیوان‌های رنگی، آینه‌های طلاکاری شده، میزهای منقش و قالیچه‌هایی با بافت بی‌نظیر، شما را به زمان‌های گذشته و قصر و دربار پادشاهان می‌برد و به محض ورود به رستوران حیرت‌زده خواهید شد. در منوی رستوران ازبکستان غذاهای مخصوص ازبکی وجود دارد که البته غذاهای آذربایجانی، چینی و عربی نیز در کنار آن‌ها سرو می‌شود. حجم غذای این رستوران زیاد است و از برنامه‌های مفرح آن می‌توان به موسیقی و اجراهای مختلف و جنگ خروس‌ها اشاره کرد.

معروف‌ترین رستوران‌ های مسکو را بشناسید

منبع: مجله گردشگری الی گشت  

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید