مالدیو سرزمین جزیره‌ هاست ، جزیره‌ هایی کوچک که با فاصله‌ های کمی از هم این کشور را می ‌سازند ، شاید بتوان این کشور را آرام‌ ترین جای کره‌ زمین نامید زیرا با وجود شور و هیجانی که در ساحل بعضی از این جزیره‌ها برپاست باز هم آرامش آبی اقیانوس بر تمام این‌ ها چیره می ‌شود.

با تفریحات هیجان‌انگیز مالدیو بیشتر آشنا شوید

به گزارش سلام نو، شاید فکر کنید مالدیو فقط ساحل‌های زیبا دارد و جای خوبی  برای ریلکس کردن است و هیچ هیجانی در کار نیست. اما اشتباه نکنید، سفر به مالدیو پر از هیجان و ماجراجویی است. تجربه آرامش در سواحل زیبا و نیلگون در کنار هیجان تفریحات آبی، خاطره‌ای به یادماندنی از سفر به این جزیره آرام به جا می‌گذارد.

برای یک سفر خاطره‌انگیز به جزایر مالدیو، باید با تفریحات هیجان انگیز آن آشنا باشید.

با تفریحات هیجان‌انگیز مالدیو بیشتر آشنا شوید

۱- شنا با نهنگ ها در مالدیو

شاید برایتان عجیب و ترسناک باشد، اما قرار است، فهرست ما با هیجان انگیزترین تفریح مالدیو شروع شود. برای کسانی که دل و جرات زیادی دارند و به نهنگ‌ها هم علاقه‌مندند، این تجربه می‌تواند به یادماندنی و منحصر به فرد باشد. مالدیو بهترین جایی است که می‌توان کوسه‌ها را در همه ایام سال تماشا کرد. البته بسیاری از هتل های ماله امکان غواصی و شنا با نهنگ‌ها را برای مهمانان فراهم می‌کنند. یادتان باشد تورهای غواصی را از مکان‌های مورد اعتماد رزرو کرده و حتما فاصله خود را با این موجودات خطرناک رعایت کنید.

۲- بازدید از دریای ستارگان مالدیو

دریای ستارگان مالدیو یکی از پدیده‌های منحصربه فرد در دنیاست که در سفر خود، دیدن آن را نباید از دست بدهید. پدیدار شدن نور از دل آبها که انگار ستاره‌های آسمان در آب دریا می‌درخشند، صحنه بسیار زیبایی می‌سازد. علت این نورها، مختل شدن ارگانیسم موجودات شب‌تاب در آب است.

۳- غواصی در دریای شفاف مالدیو

دریای آبی و شفاف مالدیو شرایطی را فراهم کرده است تا تماشای موجودات دریایی شامل لاک پشت‌ها، کوسه‌ها و بسیاری آبزیان کمیاب این دریا آسانتر شود. غواصی در جزایر مرجانی و تماشای زیبایی‌های زیر آب، گردشگران بسیاری را از سرتاسر دنیا به مالدیو می‌کشاند.

مجوز غواصی PADI را می‌توانید از همه سواحل و اقامتگاه‌های مالدیو دریافت کنید. بهترین زمان برای غواصی در مالدیو، بین ژانویه تا آپریل است. اکتبر یا نوامبر هم زمان خوبی است، زیرا می‌توانید صید پلانکتون‌ها توسط ماهی‌های بزرگتر را که به سطح آب نزدیک می‌شوند، تماشا کنید.

با تفریحات هیجان‌انگیز مالدیو بیشتر آشنا شوید

۴- پاراسل در مالدیو

مالدیو سرزمین تقریبا مسطحی است. تماشای جزایر زیبای مالدیو، استخرها، ویلاهای لوکس و طبیعت بکر منطقه از بالا و از نگاه پرندگان می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز و به یادماندنی شود. چتربازی بر فراز مالدیو، یک ورزش پرهیجان است که عاشقان پاراسل سواری از آن بسیار لذت می‌برند.

ورزش‌های آبی

علاوه بر شنا، غواصی و پاراسل که به آنها اشاره کردیم، انواع دیگری از ورزش‌های آبی را می‌توان در مجموع جزایر مالدیو انجام داد. مالدیو یک مقصد گردشگری ایده‌آل برای عاشقان آب و ورزش‌های آبی است. از جمله ورزش‌های آبی مالدیو، می‌توان به موج‌سواری، قایق‌سواری با قایق‌های پدالی، قایق‌سواری با قایق‌های پارویی و اسکی روی آب اشاره کرد. علاوه بر این، تفریحاتی مانند قایق موزی، تیوب‌سواری، جت اسکی و فلای‌بورد همه و همه از جاذبه‌ های مالدیو برای مسافران به شمار می‌رود.

با تفریحات هیجان‌انگیز مالدیو بیشتر آشنا شوید

نکات سفر به مالدیو

 اگر قصد سفر به این جزایر رویایی را دارید و می‌خواهید تفریحات هیجان انگیز و اقامت آرام در مالدیو را تجربه کنید،لازم است چند نکته را به خاطر بسپارید:

پول نقد همراه داشته باشید

واحد پول رایج در مالدیو MVR است، اما دلار آمریکا هم پذیرفته می‌شود. پرداخت با دلار در بیشتر قسمت‌های مالدیو به‌صرفه‌تر است، اما این موضوع هم از منطقه‌ای به منطقه دیگر فرق می‌کند. بهتر است هر دو واحد پول را به همراه داشته باشید تا با هر کدام که به صرفه‌تر بود، خرید کنید.

بطری آب‌ به همراه داشته باشید

 آب لوله‌کشی در مالدیو خیلی ایمن و مطمئن نیست، بنابراین بهتر است بطری آب معدنی همراهتان باشد. اگر از تصفیه آب سیار برای آب بطری استفاده کنید و مطمئن شوید که آب تمیز و فاقد باکتری است، هم مطمئن‌تر و هم به صرفه‌تر است.

قایق، بهترین وسیله برای جابجایی بین جزایر مالدیو

هر روزه البته در ساعات مشخصی، قایق‌ها شما را به نقاط مختلف مثل ماله و مافوشی می‌برند. حتما از قبل، درباره زمان حرکت قایق‌ها و قیمت‌هایشان تحقیق کنید.

با تفریحات هیجان‌انگیز مالدیو بیشتر آشنا شوید

از هتل‌هایی که پکیج کامل ارائه می‌دهند، استفاده کنید

در مالدیو رستوران‌های متعددی برای غذا خوردن در دسترس نیست و گزینه‌های زیادی ندارید. بنابراین بهتر است هتلی را انتخاب کنید که غذا و نوشیدنی را در کنار خدماتی مانند ورزش‌های آبی، اسپا، کلاس‌های رایگان یوگا و … ارائه دهد.

زندگی بومیان را تجربه کنید

گرچه سفر به مالدیو از سفرهای لوکس محسوب می‌شود، اما بد نیست به میان مردم بروید و با فرهنگ مالدیو آشنا شوید. سری به اقامتگاه‌های محلی بزنید، با مردم نشست و برخاست داشته باشید و از ماهی‌هایی که صیادان محلی صید می‌کنند، بخورید. مردم مالدیو مسلمان هستند و در طول روز صدای اذان را می‌توانید از مسجدها بشنوید.

ضدآفتاب فراموش نشود

 مالدیو آفتاب سوزانی دارد و برای محافظت از پوستتان، به خصوص اگر از ورزش‌های آبی استفاده می‌کنید، ضدآفتاب فراموش نشود. از آنجا که قیمت ضدآفتاب در جزیره بسیار گران است، حتما با خودتان به همراه داشته باشید.

با تفریحات هیجان‌انگیز مالدیو بیشتر آشنا شوید

مالدیو تکه‌ای از بهشت

طبیعت زیبای مالدیو هر کسی را مجذوب خود می‌کند. سواحل شنی، هتل‌های زیر آب، زیردریایی‌ها و تجربه‌های ناب و منحصر به فرد که می‌تواند یک خاطره به یادماندنی برای هر کس برجای بگذارد. به خصوص برای زوج‌هایی که به دنبال رمانتیک ترین مقاصد ماه عسل هستند، مالدیو بهترین گزینه است. 

 منبع: مجله گردشگری فلای‌تودی

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید