رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از شناسایی و دستگیری دو نفر از متهمین حرفه ای فعال در زمینه کلاهبرداری در قالب فروش سوالات کنکور و امتحانات نهایی در دو استان کشور خبر داد.

ماجرای فروش سئوالات کنکور و امتحانات نهایی در فضای مجازی چیست؟

به گزارش سلام نو، پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا در خبری نوشت: سرهنگ مصطفی نوروزی، رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا فراجا در تشریح این خبراعلام داشت: با نزدیک شدن به ایام برگزاری امتحانات نهایی و آزمون های کنکور ، فعالیت مجرمین سایبری به کلاهبرداری از شهروندان تحت عنوان فروش سوالات کنکور و آزمون های نهایی افزایش یافته است، در همین راستا برابر رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی صفحات، کانال ها و گروه های فعال در این حوزه پایش و شناسایی عاملین و گردانندگان آن ها در دستور کار پلیس فتا قرار گرفته است.

این مقام انتظامی افزود: طی بررسی های فنی و تخصصی صورت گرفته از سوی کارشناسان پلیس فتا، دو نفر از گردانندگان کانال های فعال در حوزه فروش سوالات کنکور و امتحانات نهایی مورد شناسایی قرار گرفته اند و هماهنگی صورت گرفته با مراجع قضایی عاملین مربوطه در دو استان مختلف دستگیر شده اند.

سرهنگ نوروزی ادامه داد: در بازجویی های انجام شده نیز متهمین به کلاهبرداری از حدود 200 نفر از داوطلبین و خانواده های آنان در قالب فروش سوالات امتحان نهایی و کنکور اعتراف نموده اند .

وی افزود: اقدامات پلیس فتا در زمینه برخورد با هر گونه فعالیت مجرمانه در این حوزه به صورت ویژه در دستور کار واحدهای این پلیس قرار دارد.

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا فراجا در توصیه به شهروندان گفت: با توجه به اینکه فعالیت هرگونه تارنما، صفحه و کانال در شبکه های اجتماعی پیرامون فروش سوالات امتحانات نهایی و کنکور صرفاً با هدف کلاهبرداری از داوطلبین بوده و نمونه های موجود در کانال ها مربوط به سوالات سال های قبل و با انگیزه جلب اعتماد کاربران است لذا اکیداً توصیه می کنیم به هیچ عنوان به تبلیغات مربوط به فروش سوالات کنکور و آزمون های نهایی در شبکه های اجتماعی توجه ننموده و در صورت مشاهده هر گونه فعالیت در این خصوص مراتب را سریعاً از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir گزارش نمایند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید