بلغارستان یک کشور تاریخی محسوب می‌شود و از سوی دیگر یکی از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین شهرهای جهان در این کشور واقع شده است. از همین رو بناهای تاریخی زیادی در بلغارستان وجود دارد که نظر گردشگران را به خود جلب می‌کند.

بلغارستان مناسب‌ترین کشور برای تعطیلات تابستانی

به گزارش سلام نو، با وجود سواحل زیبا و شگفت انگیز، کوهستان‌هایی با مناظر خارق‌العاده و شهرهای تاریخی و روستاهای کوچک و سنتی که شما را به قرن ۱۹ میلادی می‌برند، بلغارستان از جمله مقاصدی است که جاذبه‌های متعددی برای گردشگران دارد. با این حال اطلاع نداشتن از آن‌ها موجب شده بسیاری از گردشگران از کنار این مقصد محبوب و متفاوت به سادگی عبور کنند.

بهترین زمان سفر به بلغارستان | دیدنیهای بلغارستان در هر فصل | مجله علی بابا

سفر به بلغارستان از کجا آغاز می‌شود؟

پیش از هر چیزی لازم است بدانید سفر به بلغارستان از کجا آغاز می‌شود. پایتخت بلغارستان شهر صوفیه است، اما اغلب پروازهای بلغارستان به مقصد فرودگاه بین‌ المللی شهر وارنا انجام می‌شود. در حقیقت وارنا را می‌توان دروازه ورود به این کشور دانست. 

اخذ ویزای بلغارستان

در نظر داشته باشید برای سفر به بلغارستان نیاز به ویزا خواهد داشت که باید پیش از سفر نسبت به اخذ آن اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط اخذ ویزای بلغارستان با پشتیبانی فلای تودی تماس بگیرید.

بهترین زمان سفر به بلغارستان

بلغارستان با سواحل زیبا و تماشایی خود در میان گردشگران به شهرت رسیده است. همین مسئله باعث شده سفر به این کشور اغلب در فصل تابستان و به منظور لذت بردن از سواحل و آفتاب دلنشین این کشور انجام شود. به طور کلی سه ماه تابستان بهترین زمان سفر به بلغارستان است چراکه می‌توانید از ریزورت‌های ساحلی این کشور لذت ببرید. هرچند همه چیز بستگی به نوع سفرتان خواهد داشت.

به عنوان مثال برای رفتن به وارنا و سواحل آن فصل تابستان را انتخاب کنید اما با توجه به اینکه شهر صوفیه یک شهر ساحلی محسوب نمی‌شود، فصل بهار می‌تواند زمان مناسب و خلوتی برای سفر و بازدید از جاذبه‌های تاریخی این شهر باشد. هرچند این بدین معنا نیست در سفر تابستانی خود به بلغارستان نمی‌توانید به صوفیه بروید، بلکه اگر برنامه‌ریزی درستی داشته باشید به راحتی می‌توانید بسیاری از جاذبه‌ها و شهرهای دیدنی بلغارستان را در برنامه سفر تابستانی خود قرار دهید.

مردم بلغارستان به چه چیزهایی افتخار می کنند؟

در سفر به بلغارستان از کجاها دیدن کنیم؟

سفر به بلغارستان یک سفر تابستانی پرطرفدار در میان گردشگران کشورهای مختلف است و همه چیز از شهر وارنا در این کشور آغاز می‌شود. بازدید از دیدنی‌ های وارنا و لذت بردن از سواحل زیبای آن می‌تواند از جمله جاهایی باشد که باید از آن‌ها دیدن کنید. برای شروع از سواحل بلغارستان و وارنا آغاز می‌کنیم.

سواحل بلغارستان

سواحل محبوب بلغارستان در حاشیه دریای سیاه قرار گرفته‌اند و اغلب در دو شهر وارنا و بورگاس واقع شده‌اند. معروف ترین مناطق ساحلی بلغارستان شامل موارد زیر می‌شود:

گلدن سندز | Golden Sands

گلدن سندز منطقه ساحلی بلغارستان است که در ۱۷ کیلومتری شمال شهر وارنا قرار دارد. از فرودگاه با تاکسی به راحتی به این منطقه دسترسی خواهید داشت. از آنجایی که این منطقه پر از ریزورت‌های ساحلی و هتل‌ است، اغلب مسافرانی که به وارنا می‌روند، هتل های گلدن سندز را برای اقامت انتخاب می‌کنند. همانطور که از نامش پیداست، ساحل این منطقه رنگی طلایی دارد که با تابش نور خورشید به روی شن‌های ساحل و با هر موجی که به ساحل می‌آید این رنگ طلایی را به چشم خواهید دید. همین مساله موجب شده با نام «ساحل شن‌های طلایی» آن را بشناسند.

بلغارستان مناسب‌ترین کشور برای تعطیلات تابستانی

گلدن سندز تقریبا ۳۰ دقیقه تا مرکز شهر وارنا فاصله دارد. بنابراین اگر در این منطقه ساحلی اقامت داشته باشید هم به راحتی می‌توانید روزانه برای خرید یا گشتن به شهر وارنا بروید. برای تردد بین گلدن سندز و وارنا نیز علاوه بر تاکسی‌های موجود در خود ریزورت، اتوبوس نیز در دسترس‌تان خواهد بود.  

اغلب هتل های گلدن سندز فول برد هستند، یعنی سه وعده غذایی را سرو می‌کنند. هرچند به قدری در نزدیکی هتل‌ها فروشگاه و غذاخوری وجود دارد که اگر هم هتل ارزانتر و فقط با صبحانه هم بگیرید به راحتی می‌توانید با قیمت‌های متنوعی وعده ناهار و شام را نیز تهیه کنید. علاوه بر اینها، بسیاری از هتل های گلدن سندز نیز دارای استخر روباز هستند و فاصله تمامی آن‌ها تا ساحل کم است، به طوری که هر هتلی را بگیرید نهایت با ۱۰ دقیقه پیاده‌روی به ساحل می‌رسید.

بلغارستان مناسب‌ترین کشور برای تعطیلات تابستانی

یکی از دلایلی که گلدن سندز برای ایرانیان مقصد محبوبی محسوب می‌شود، فضای مناسب آن برای خانواده‌هاست. در این منطقه تفریحات متنوعی برای کودکان و خانواده‌ها وجود دارد و نگرانی بابت سرگرم نشدن فرزندتان نخواهید داشت.

آلبینا | Albena Beach

یکی دیگر از مناطق ساحلی بلغارستان که در فاصله کمی از شهر وارنا و منطقه گلدن سندز واقع شده است، ساحل آلبینا نام دارد. هتل‌های ساحلی این منطقه به نسبت هتل‌ های گلدن سندز قیمت گرانتری دارند. به همین دلیل آلبینا در مقایسه با گلدن سندز ساحل خلوت‌تری باشد. در حقیقت ساحل آلبینا را ساحلی لوکس برای افراد خاص می‌دانند و معمولا مقصد سفر مسافران معمولی نیست. هرچند این بدین معنا نیست که شما نمی‌توانید به این ساحل بروید بلکه بازدید از این ساحل برای عموم آزاد است و اگر در گلدن سندز اقامت داشته باشید با تاکسی طی ۱۵ دقیقه به این ساحل می‌رسید. بنابراین نیازی نیست حتما در این منطقه اقامت داشته باشید تا بتوانید از آرامش ساحل آن لذت ببرید.

بلغارستان مناسب‌ترین کشور برای تعطیلات تابستانی

سانی بیچ | Sunny Beach

بزرگترین خط ساحلی بلغارستان به ساحل سانی بیچ اختصاص دارد که مربوط به شهر بورگاس (Burgas) می‌شود. سانی بیچ یکی از بهترین جاها برای ریلکس کردن و لذت بردن از آفتاب است. در فصل تابستان دما در این ساحل بین ۲۳ درجه سانتیگراد است که دمای مطلوبی برای سپری کردن اوقات روی شن‌های داغ ولی آرامش‌بخش این ساحل محسوب می‌شود. با توجه به قرار گرفتن این ساحل در بورگاس و از آنجایی که پروازها به بلغارستان در فرودگاه وارنا فرود می‌آیند، دسترسی به این ساحل کمی دشوارتر از سواحل دیگر است.

هرچند اگر اقامتگاهی را در این منطقه رزرو کرده باشید و بخواهید در طول مدت زمانی که در بلغارستان هستید فقط از آفتاب و ساحل آن لذت ببرید می‌توانید استراحت در هتل‌ های این منطقه را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که قیمت هتل های سانی بیچ به نسبت هتل های گلدن سندز و هتل های شهر وارنا گرانتر است، چرا که هتل های این منطقه لوکس‌تر و با امکانات بیشتری طراحی شده‌اند. در عین حال منطقه سانی بیچ به اندازه گلدن سندز منطقه پویا با شب های زنده و شادی نیست و بیشتر مناسب کسانی است که به دنبال تفریحات خاصی به جز گشتن در ساحل نیستند.

بلغارستان مناسب‌ترین کشور برای تعطیلات تابستانی

جاذبه‌ های دیدنی بلغارستان

بلغارستان به سواحل و ریزورت‌های ساحلی ختم نمی‌شود و جاذبه‌های مختلفی در گوشه و کنار آن وجود دارد، برخی از محبوب‌ترین این جاذبه‌ها شامل شهرها و مقاصد زیر می‌شود:

صومعه ریلا | Rila Monastery

یکی از جاذبه‌ های دیدنی بلغارستان که پشت سواحل درخشان آن پنهان شده صومعه قدیمی ریلا نام دارد. این جاذبه معروف بلغارستان در فهرست آثار جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. با وجود دور بودن این صومعه قدیمی از دیگر جاذبه‌ها، اما بازدید از آن برای کسانی که به تاریخ و معماری علاقه‌مند هستند، بسیار جذاب خواهد بود. قدمت صومعه ریلا به قرن ۱۰ میلادی بازمی‌گردد و مشهورترین و بزرگترین صومعه ارتودوکس شرقی در بلغارستان به حساب می‌آید.

این مکان مقدس و قدیمی با شهر صوفیه دو ساعت فاصله دارد و دسترسی به آن فقط با کرایه کردن خودرو یا با تورهای بین‌شهری ممکن است.

بلغارستان مناسب‌ترین کشور برای تعطیلات تابستانی

شهر قدیمی نسبار | Nessebar Old Town

نسبار شهری کوچک و آرام در بورگاس است که با قدم زدن روی سنگفرش‎‌های آن و تماشای ساختارهای قدیمی مربوط به دوره بیزانس گویی در زمان سفر می‌کنید. در این شهر قدیمی کلیسایی که قدمت آن به قرن ۵ باز می‌گردد را خواهید یافت و در کافه‌های خوش منظره کنار آب می‌توانید از طعم غذاهای محلی و دریایی بچشید. شهر قدیمی نسبار به سانی بیچ نزدیک است، بنابراین اگر در این منطقه ساحلی اقامت داشتید با طی کردن زمان کمی به شهر قدیمی می‌رسید. علاوه بر اینها، نسبار از وارنا و گلدن سندز نیز قابل دسترسی است. هرچند استفاده از تورهای محلی گزینه مناسب‌تری خواهد بود. همچنین می‌توانید با اجاره اتومبیل، از مناظر زیبا و جذاب مسیرتان نیز لذت کافی ببرید.

بلغارستان مناسب‌ترین کشور برای تعطیلات تابستانی

پارک ملی پیرین | Pirin Naitonal Park

بلغارستان برای علاقه‌مندان به طبیعت نیز جاذبه‌هایی برای گشتن دارد. پارک ملی پیرین یکی از پرطرفدارترین مقاصد برای گردشگران طبیعت است که در دل خود بیش از ۷۰ دریاچه یخی و جنگلی قدیمی را جای داده است. در حقیقت پارک ملی پیرین را گنج ملی بلغارستان می‌دانند که در آن هنوز حیواناتی نظیر خرس قهوه‌ای و گرگ‌های خاکستری سکونت دارند. توجه داشته باشید که تمام مناطق آن برای گشتن افراد متفرقه آزاد نیست. با این حال کمپ کنار دریاچه‌ها و بالا رفتن از تپه‌های سرسبز این پارک ملی از جمله تفریحات افرادی است که به کوهنوردی، دوچرخه سواری و لذت بردن از طبیعت علاقه‌مند هستند.

تئاتر رومی پلوودیو | Plovdiv Roman Theater

پلوودیو یکی از شهرهای آرام و قدیمی بلغارستان است که اگرچه یکی از مقاصد گردشگری آن محسوب نمی‌شود اما در قلب منطقه قدیمی خود یک جاذبه تاریخی و محبوب دارد. یک تئاتر رومی قدیمی که قدمت آن به قرن یکم میلادی بازمی‌گردد. این تئاتر قدیمی که فقط بخش کوچکی از آن باقی مانده نقش مهمی در اجتماعات باستانی داشته است چرا که تقریبا تمامی گردهمایی‌ها، نمایش‌ها و مسابقات در گذشته در این سالن بزرگ سنگی برگزار می‌شد. امروزه این تئاتر رومی قدیمی هنوز هم جایی برای برگزاری نمایش‌های موزیکال، اپرا و جشن‌ها و رویدادهای مختلف ملی است که می‌تواند ۷۰۰۰ بیننده را در خود جای دهد.

بلغارستان مناسب‌ترین کشور برای تعطیلات تابستانی

برای بازدید از این جاذبه باستانی باید به شهر پلوودیو بلغارستان سفر کنید. پلوودیو را یک شهر ساکت و آرام می‌دانند که بیش از هر شهر دیگری فرهنگ مردم بلغارستان و تاریخچه آن را به تصویر می‌کشد. این شهر در سال ۲۰۱۹ به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا معرفی شد. برخلاف تصور، پلوودیو دومین شهر بزرگ بلغارستان محسوب می‌شود که دسترسی به آن با قطار از صوفیا و وارنا ممکن است. اگر در صوفیه اقامت داشته باشید می‌توانید با اتوبوس نیز سفری یک‌روزه به این مقصد داشته باشید.

نمونه‌های شبیه به این جاذبه تاریخی سنگی را می‌توانید در افسوس ترکیه که در نزدیکی ازمیر و کوش آداسی قرار گرفته است، ببینید.

بالچیک | Balchik

یکی از زیباترین جاهایی که می‌توانید در سفر به بلغارستان ببینید شهر کوچکی به نام بالچیک است که معمولا مسافرانی که به وارنا و گلدن سندز می‌روند می‌توانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. بالچیک همانند سایر مناطق محبوب بلغارستان، در کنار دریای سیاه واقع شده و سواحل مختلفی برای لذت بردن از آفتاب دارد. اما آنچه بالچیک را جذاب‌تر می‌کند یک باغ وسیع پر از گل‌های رنگارنگ است که داخل آن یک کاخ قدیمی قرار دارد که در گذشته کاخ تابستانی ملکه بوده است. اما آنچه بیش از هر چیزی بالچیک را تماشایی می‌کند قدم زدن و گشت و گذار در این باغ وسیع و رنگارنگ است که می‌تواند ساعت‌ها بدون اینکه خسته شوید زمان شما را به خود اختصاص دهد.

بلغارستان مناسب‌ترین کشور برای تعطیلات تابستانی

کلیسای جامع الکساندر نوسکی | Alexander Nevski Catherdal

بدون شک مشهورترین جاذبه دیدنی شهر صوفیه در بلغارستان کلیسای جامع الکساندر نوسکی است. هرچند این کلیسا در اوایل قرن بیستم ساخته شده و یک جاذبه قدیمی و تاریخی محسوب نمی‌شود اما خیلی سریع توانسته به عنوان یک نماد مهم و پرطرفدار در شهر صوفیه شناخته شود. کلیسای جامع الکساندر نوسکی به منظور یادبود ۲۰۰ هزار سرباز روس، اوکراینی، بلاروس و بلغارستانی که در بین سالهای ۱۸۷۷ تا ۱۸۷۸ در جنگ روسیه-ترکیه جانشان را از دست دادند ساخته شده است.

این کلیسا یکی از بزرگترین کلیساهای جامع ارتودوکس اروپای شرقی محسوب می‌شود که بیشتر به دلیل ساختار و گنبدهای طلایی رنگی که دارد به شهرت رسیده است.

بلغارستان مناسب‌ترین کشور برای تعطیلات تابستانی

کوهستان ویتوشا | Vitosha Mountians

بلغارستان فقط یک مقصد تابستانی نیست، بلکه برای علاقه‌مندان به تفریحات زمستانی نیز جاذبه‌های خاص خودش را دارد. یکی از این جاذبه‌ها، کوهستان ویتوشا است که در نزدیکی شهر صوفیه قرار دارد. اگر اهل کوهنوردی، بخصوص اسکی در زمستان، هستید کوهستان ویتوشا می‌تواند مقصد متنوع و جذابی برایتان باشد. این کوه که چهارمین کوه مرتفع در بلغارستان است، چشم اندازی زیبا از شهر صوفیه دارد. علاوه بر اینها، ویتوشا قدیمی‌ترین پارک ملی در منطقه بالکان محسوب می‌شود.

بلغارستان مناسب‌ترین کشور برای تعطیلات تابستانی

با سفر به بلغارستان تجربه جدیدی کسب کنید

بلغارستان کشوری با جاذبه‌های متنوع است، از سواحل زیبا و شن‌های طلایی آن گرفته تا دیدنی‌های تاریخی و طبیعت بکر، در هر کجای این کشور می‌توانید با توجه به علایقتان مقصدی برای گشتن بیابید.

منبع: مجله گردشگری فلای‌تودی

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید