ورزش یوگا به هفت هزار سال پیش باز می‌گردد. این ورزش هزاران سال است که وجود دارد و حالا بسیار در جهان فراگیر شده و طرفدار دارد به طوری‌که می‌تواند پدیده قرن ما باشد. این ورزش در حقیقت یک آیین معنوی است؛ مجموعه‌ای از رشته تمرینات ذهنی، جسمی و روحانی برای بالا بردنِ کیفیت زندگی.

معرفی بهترین مقاصد برای ورزش یوگا در جهان

به گزارش سلام نو، یوگا یک ورزش محبوب در سرتاسر دنیاست. ورزشی مناسب برای جسم و روح و کسانی که این حرکات را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهند، از دنبال کردن دوره‌های آموزشی آن و انجام یوگا در دل طبیعت در سرتاسر دنیا استقبال می‌کنند. آشنایی با مقاصد یوگا در جهان برای این دسته از افراد جذاب خواهد بود. 

اسپانیا

معرفی بهترین مقاصد برای ورزش یوگا در جهان

اسپانیا مناطق فوق‌العاده‌ای برای یوگا دارد. ساحل شرقی اسپانیا، جزایر بالئاریک (Balearic Islands) بهترین مناطق برای انجام یوگا محسوب می‌شود. منطقه ایبیزا (Ibiza )  با سواحل شنی، خط ساحلی سنگی، زندگی شبانه و آرامش بی‌نظیر، بهترین منطقه اقامتی برای انجام یوگاست. منطقه (Mallorca) با جاذبه‌های تاریخی فراوان، رستوران‌های شیک و رویدادهای فرهنگی شگفت‌انگیزی که دارد، نیز یک انتخاب ایده‌آل است.

در جنوب اسپانیا، جزایر قناری که بهشت روی زمین گفته می‌شود، با آب و هوای عالی و منظره شگفت‌انگیز، مکان فوق‌العاده‌ای برای انجام یوگا است. علاوه بر این، پیاده‌روی و کوهنوردی در این منطقه هم بسیار لذتبخش خواهد بود.

مناطق دنجی هم در دره‌ها و ارتفاعات کوه‌های آندلس پیدا می‌شود که برای یوگا و مدیتیشن عالی هستند.

فرانسه

معرفی بهترین مقاصد برای ورزش یوگا در جهان

فرانسه مناطق فوق‌العاده‌ای برای طرفداران یوگا و مدیتیشن دارد. دشت‌های آرام در شمال و غرب این کشور، پیرنه (Pyrenees) در جنوب و کوه‌های آلپ در شرق بهترین مناطق برای انجام حرکات یوگا در فرانسه هستند. منطقه La République با طبیعت و چشم‌انداز فوق‌العاده خود، از دیگر مناطق برای یوگیست‌هاست تا آساناهای یوگا را اجرا کنند.

مناطقی از فرانسه که برای یوگا عالی هستند:

  • Auvergne-Rhône-Alpes: با کوه‌های زیبا، رودخانه‌های شفاف، آبشارهای خروشان و جنگل‌های بکر.
  • Nouvelle-Aquitaine: با چشم‌انداز زمین‌های کشاورزی، مزارع آفتابگردان، جنگل‌های کاج و تاکستان‌ها.
  • Occitanie: جای فوق‌العاده‌ای برای انجام یوگا در کنار پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، قایق‌رانی، کایت‌سواری، موج‌سواری، اسب‌سواری، پاراگلایدر و … .

پرتغال

معرفی بهترین مقاصد برای ورزش یوگا در جهان

شاید برایتان جالب باشد اما پرتغال هم در میان بهترین مقاصد یوگا در جهان قرار دارد. پرتغال در سال، بیش از ۲۰۰ روز آفتابی دارد و با مناظر چشم‌نواز، زیبایی‌های طبیعی و آرامش فوق‌العاده خود، یک مقصد عالی برای یوگا است. حتی در شهرهای کوچک پرتغال هم می‌توانید استودیوهای یوگا پیدا کنید و وقتی به ساحل می‌روید، افراد زیادی را مشغول انجام آساناهای یوگا می‌بینید.

موج‌سواری و یوگا در پرتغال بسیار شهرت دارد. Algarve و Ericeira بهترین مقاصد موج‌سواری در دنیا هستند و حتی اگر در موج‌سواری و یوگا تازه کار هستید، در اقامتگاه‌های این مناطق می‌توانید آموزش ببینید.

اگر به دنبال شهر بزرگتری برای یوگا هستید، لیسبون را پیشنهاد می‌کنیم با تاریخ و هنر غنی و طبیعت زیبا. در طبیعت زیبای این شهر، یک یوگای خاطره‌انگیز را تجربه کنید.

آمریکا

معرفی بهترین مقاصد برای ورزش یوگا در جهان

تعداد زیادی از طرفداران یوگا در آمریکا زندگی می‌کنند. کالیفرنیا، به عنوان پایتخت یوگای مدرن در جهان شناخته شده است.

فلوریدا در ساحل شرقی، با آب و هوای مطلوب، ساحل خیره‌کننده و آرامش بی‌رقیب خود، یک سایت یوگای بسیار عالی به شمار می‌رود. در کالیفرنیا هم امکانات زیادی برای انجام ورزش‌های مشابه یوگا مانند مدیتیشن و ماساژ درمانی در دسترس قرار دارد.

هاوایی آمریکا به خصوص Aloha هم فضای آرامی دارد. طبیعت زیبایی که برای آرامش و تفکر، فوق‌العاده است. به علاوه، امکان فعالیت‌های دیگری چون پیاده‌روی، غواصی و موج‌سواری نیز در این منطقه وجود دارد.

یونان

معرفی بهترین مقاصد برای ورزش یوگا در جهان

یونان بیشتر از ۲۶۰ روز آفتابی در سال دارد و با طبیعتی چشم‌نواز و با داشتن سالم‌ترین غذاها در دنیا، جای ایده‌آلی برای یوگیست‌ها است.

البته یوگا تنها جاذبه یونان به شمار نمی‌رود، بلکه این کشور با دارا بودن بیش از ۱۸ اثر ثبت شده در یونسکو و موزه‌های باستان‌شناسی، مقصد ایده‌آلی برای گردشگران سرتاسر جهان به شمار می‌رود.

آتن پایتخت یونان، مجموعه‌ای از تفریحات مدرن، فعالیت‌های هیجان‌انگیز و مناظر منحصر به فرد  در خود دارد. جزایر ایونی در یونان از جمله Zakynthos که بزرگترین آنهاست، زیباترین جزیره‌ای است که بزرگترین تجمع یوگا نیز در آن انجام می‌شود. جزایر Cyclades، میکونوس، سانتورینی و پاروس هم بهشت یوگا هستند.

بریتانیا

معرفی بهترین مقاصد برای ورزش یوگا در جهان

بریتانیا به دلیل ارتباطات زیاد با هند، در تعامل نزدیک با هندوئیسم و یوگا قرار گرفته است. طی سال‌ها که یوگا در سرتاسر دنیا محبوبیت پیدا کرد، مدرسان یوگای زیادی در بریتانیا نیز کلاس‌های آموزشی یوگا برگزار کردند.

از مناظر و چشم‌اندازهای بریتانیا هم نمی‌توان چیزی نگفت. کنت در ساحل جنوب شرقی انگلیس، یک منطقه عالی برای فرار از شلوغی‌های شهر است. انجام یوگا در طبیعت بکر با پس‌زمینه قلعه‌های قدیمی، حال و هوای خاصی دارد.

کامبریا در انگلیس یک پارک ملی معروف است که لذت ارتباط با طبیعت را دوچندان می‌کند. آب و هوای مطلوب این منطقه برای یوگا در کنار صدای باد و امواج اقیانوس، فضای مطلوبی برای یوگیست‌ها فراهم می‌کند.

اگر سواحل صخره‌ای و مناطق موج‌سواری را برای یوگا ترجیح می‌دهید، دوون (Devon) جای مناسبی برای شماست.

مکزیک

معرفی بهترین مقاصد برای ورزش یوگا در جهان

مکزیک پر از استراحتگاه‌های مخصوص برای یوگاست و جاذبه‌های زیادی برای یوگیست‌ها دارد. طبیعت زیبای این کشور بدون شک آن را به یکی از بهترین مقاصد یوگا در جهان تبدیل می‌کند. شرکت در مراسم مقدس مایاها، چشیدن غذاهای محلی و استراحت در سواحل، از جاذبه های مکزیک برای عاشقان یوگا است.

تولوم (Tulum) یک منطقه یوگا در مکزیک است که همه امکانات موردعلاقه یوگیست‌ها را دارد. از فضای آرام و سالم تا سبک زندگی سالم و رستوران‌های گیاهی، به علاوه تعداد زیادی تفریحات آبی تولوم که اقامت دلچسبی را فراهم می‌کند.

Puerto Vallarta در ساحل اقیانوس آرام، یکی از محبوب‌ترین مقاصد یوگا در مکزیک با سواحل زیبا، آب‌های فیروزه‌ای، ورزش‌های آبی و اقامتگاه یوگا به شمار می‌رود. در این منطقه نه تنها می‌توانید از ساحل لذت ببرید بلکه می‌توانید تفریحاتی مانند غواصی و ماهیگیری و حتی یک غروب زیبا در قایق را تجربه کنید.

اگر ترکیبی از تجربه یوگا و موج‌سواری در مکزیک را می‌خواهید، Oaxaca در جنوب این کشور با موج‌های عالی منتظر شماست.

هلند

معرفی بهترین مقاصد برای ورزش یوگا در جهان

هلند ویژگی‌های زیادی برای قرار گرفتن در فهرست بهترین مقاصد یوگا در جهان دارد. شهرهای شلوغ، سواحل آرام و میهمان‌نوازی مردم در کنار طبیعت زیبا، سبب شده تا هلند برای یوگا دوستان مقصدی محبوب باشد. مهمتر اینکه، می‌توانید ظرف دو ساعت در سرتاسر این کشور سفر کنید.

گلدرلند، بزرگترین استان در هلند با رستوران‌های زیاد و متنوع است که برای علاقمندان به یوگا با هر ذائقه‌ای، غذاهای دلچسبی دارد. این استان به خاطر قلعه‌های متعدد و پارک ملی De Hoge Veluwe نیز شهرت دارد. در این پارک ملی می‌توانید از نزدیک حیات وحش و طبیعت بکر را تماشا کنید.

شمال هلند و به طور خاص آمستردام، شهر بازارهای پنیر، روستاهای ماهیگیرها و بادگیرهای معروف است. غیر از این، سواحل زیبا و مناظر فوق‌العاده‌ای هم دارد. 

زیلند، شهری است که در آن غذاهای دریایی خوشمزه، تاریخ غنی، طبیعت زیبا و سواحل آرام را تجربه می‌کنید.

ایتالیا

معرفی بهترین مقاصد برای ورزش یوگا در جهان

دلایل زیادی وجود دارد که ایتالیا را به یکی از توریستی‌ ترین مقاصد دنیا تبدیل کرده است. اما برای یوگیست‌ها ایتالیا خاص‌تر است.

ترکیب کوهستان و ساحل، ایتالیا را به یک مقصد جذاب برای یوگا تبدیل کرده است. از آنجا که ایتالیا به خاطر غذاهایش هم شهرت دارد، بنابراین برای گردشگری که برای یوگا به این کشور سفر می‌کند، جذابیت‌های زیادی دارد.

توسکانی با طبیعت سبز، هنرمندان معروف رنسانسی و بهترین اقامتگاه‌های یوگا، یکی از بهترین مناطق ایتالیا برای یوگا است. ساردینی هم برای یوگا دوستان و هم علاقه‌مندان موج‌سواری، جای فوق‌العاده‌ای به شمار می‌رود. سیسیل هم که به خاطر تاریخ غنی، تنوع فرهنگی، فروشگاه‌های مجلل، روستاهای زیبا، طبیعت بکر و غذاهای خوشمزه‌اش شهرت دارد، باید به این لیست اضافه کرد.

کاستاریکا

معرفی بهترین مقاصد برای ورزش یوگا در جهان

کاستاریکا، شگفت‌انگیزترین مناظر در آمریکای لاتین را دارد. حیات وحش خیره‌کننده، سواحل بکر با اقامتگاه‌های یوگا و مربی‌های یوگا، بهترین جا برای یوگیست‌ها را ساخته است. ایتالیا با تفریحگاه‌های عالی برای موج‌سوارها هم یک مقصد محبوب محسوب می‌شود.

استان Puntarenas با برخورداری از ساحل، کوه و جنگل، پر از شگفتی و جذابیت است. شهر اصلی آن (Punta Arenas) یک مرکز فرهنگی با جاذبه‌های گردشگری زیادی چون موزه‌ها، ذخایر ملی و جزایر به شمار می‌رود.

استان Limón در کاستاریکا یک استراحتگاه یوگا و موج‌سواری عالی با طبیعت زیبا، پوشش گیاهی، سواحل بکر و کوه‌های مرتفع است.

۳ مقصد یوگا در آسیا

در ادامه معرفی بهترین مقاصد یوگا در جهان بیایید نگاهی به محبوب ترین مقاصد در آسیا بیندازیم. بدون شک وقتی صحبت از یوگا می‌شود، کشورهای آسیایی را نمی‌توان از این فهرست خارج کرد.

هند

معرفی بهترین مقاصد برای ورزش یوگا در جهان

هند زادگاه یوگاست و تجربه این ورزش یکبار هم که شده در این کشور خالی از لطف نیست. یکی از محبوب‌ترین مقاصد یوگا در هند، گوا است. سواحل شنی و زندگی شبانه، همه چیز را برای یک سفر ماجراجویانه فراهم کرده‌اند.

کرالا در ساحل مالابار، به خاطر آب‌های نیلگون، درخت‌های نخل و مزارع چای بسیار شهرت دارد. در دامنه‌های هیمالیا و در ساحل رودخانه گنگ، منطقه ریشیکش (Rishikesh) میزبان بسیاری از برنامه‌های یوگا و کلاس‌های آموزشی یوگا است. فضای معنوی این منطقه با روش‌های درمانی آیورودا و مدیتیشن، همه جنبه‌های لازم برای یک یوگای تمام عیار را ایجاد کرده است.

اندونزی

معرفی بهترین مقاصد برای ورزش یوگا در جهان

اندونزی، بزرگترین کشور جزیره‌ای جهان، با سواحل بکر و مناظر طبیعی زیبا، مکانی فوق‌العاده برای یوگا است. بالی به عنوان کانون سلامت و تندرستی، مقصد موردعلاقه بسیاری از یوگیست‌هاست. بسیاری از مربی‌ های یوگا در بالی آمورش می‌کنند. در هر گوشه از این جزیره، می‌توانید رستوران‌ های وگان و تعداد زیادی مراکز اسپا را پیدا کنید.

اگر ساحل را به جنگل ترجیح می‌دهید، کانگو (Canggu) جای مطلوبی با فضایی آرام، رستوران‌های شیک و هنرهای خیابانی است.

تایلند

معرفی بهترین مقاصد برای ورزش یوگا در جهان

تایلند سرزمین سواحل بکر، جزایر دست نخورده، معابد بودایی باشکوه و دهکده‌های آرام است، با مردمی مهربان که این کشور را به مقصد عالی برای یوگا تبدیل کرده است.

یکی از محبوب‌ترین مقاصد یوگا در جهان Koh Phangan است. پوکت نیز با داشتن بیش از ۳۰ ساحل زیبا و ده‌ها استراحتگاه، یک مقصد جذاب برای یوگیست‌ها به شمار می‌رود. 

سخن آخر

اگر می‌خواهید مدتی موبایل خود را خاموش کنید و به فضای آرام و دوری بروید و چند روزی را در آرامش یوگا انجام دهید، می توانید از میان مقاصد محبوب یوگا در جهان انتخاب کنید.

لازم نیست حتما یک یوگیست حرفه‌ای باشید، حتی اگر تازه با یوگا آشنا شده‌اید، با سفر به مقاصد یوگا در دنیا، هم یوگا یاد می‌گیرید و هم سبک زندگی جدیدی را تجربه خواهید کرد.

منبع: مجله گردشگری فلای‌تودی

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید