از اینشتین تا کافکا و از شرودینگر تا بکت، قرن بیستم هیچ کمبودی از افراد با استعداد شگفت‌انگیز نداشت.

۴ مقصد برتر برای دوستداران هنر مدرن / عکس

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: از اواخر قرن نوزدهم تا پایان جنگ سرد، جهان به طور کلی و اروپا به طور خاص دوران بسیار پرتلاطمی را پشت سر گذاشتند. این چیزی فراتر از جنگ‌ها، بحران‌ها، انفجارهای اتمی و عملیات‌های مخفی بود. حتی در زمینه‌هایی مانند علم و هنر نیز رونق بی سابقه‌ای داشت. نوابغ همه جا بودند. از اینشتین تا کافکا و از شرودینگر تا بکت، قرن بیستم هیچ کمبودی از افراد با استعداد شگفت‌انگیز نداشت.

۱. پاریس

۴ مقصد برتر برای دوستداران هنر مدرن / عکس

از پیکاسو تا دی کیریکو و از سزان تا براک تقریبا همه مولدین و هنر مدرن در بیشتر دوره‌های پربار زندگی خود در پاریس یا اطراف آن زندگی می‌کردند، بنابراین، اگر می‌خواهید یک انحراف سریع از هنر مدرن قرن بیستم داشته باشید، بدون معطلی بلیط پاریس را رزرو کنید. این خاص است زیرا نه تنها مکانی است که بیشتر هنر را در آن پیدا می‌کنید، بلکه زادگاه همان هنر نیز هست. وقتی در پاریس هستید، مطمئن شوید که موزه مارموتان کلود مونه، موزه اورسی و موزه هنر مدرن پاریس را از دست ندهید.

۲. نیویورک

۴ مقصد برتر برای دوستداران هنر مدرن / عکس

به دلیل جنگ جهانی دوم تقریبا همه هنرمندان برجسته‌ای که در پاریس بودند به نیویورک مهاجرت کردند. بنابراین، نیویورک به مرکز جدید هنر مدرن تبدیل شد و همچنین خانه برخی از آخرین و حیاتی‌ترین جنبش‌های هنر مدرن مانند اکسپرسیونیسم انتزاعی و هنر پاپ بود. نیویورک خانه برخی از معروف‌ترین نقاشی‌های هنر مدرن است. اینجا مکانی است که در آن آثار هنری تعیین کننده دورانی مانند پیکاسو، تداوم حافظه دالی و شب پرستاره ون گوگ را می‌بینید. بهترین موزه‌های هنر مدرن در نیویورک موزه متروپولیتن هنر و گوگنهایم هستند.

۳. زوریخ

۴ مقصد برتر برای دوستداران هنر مدرن / عکس

از آنجایی که سوئیس یکی از معدود کشورهای بی‌طرف در طول جنگ جهانی دوم بود، به خانه دوم بسیاری از هنرمندان تبعیدی تبدیل شد. همه اینها بدون نتیجه نبود. زوریخ زادگاه نهضت هنری معروف به نام دادائیسم و همچنین مکانی بود که جیمز جویس بیشتر قسمت‌های حماسی اولیس را نوشت. جای تعجب نیست که زوریخ همچنین به دلیل داشتن مجموعه بزرگی از آثار هنری مشهور مدرن مانند نیلوفرهای مونه مشهور است. دیگر هنرمندان مدرنی که آثارشان را در آنجا پیدا خواهید کرد پیکاسو، ون گوگ، ماتیس، مونک و ماگریت هستند. مهمترین موزه اینجا Kunsthaus Zürich است.

۴. مادرید

۴ مقصد برتر برای دوستداران هنر مدرن / عکس

اسپانیا زادگاه نوابغی مانند پیکاسو، دالی و میرو است و مادرید پایتخت اسپانیا است. بنابراین، بسیاری از مهمترین آثار این هنرمندان را در اینجا خواهید یافت. اینجا جایی است که شما می‌توانید لاگورنیکای پیکاسو را ببینید که هنوز هم به عنوان یکی از بزرگترین نقاشی‌های ضد جنگ که تاکنون کشیده شده است و توسط دولت اسپانیا سفارش داده شده است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید