یونان، بیشتر از ۲۰۰۰ جزیره دارد که حدود ۱۷۰ تای آنها مسکونی هستند. شرقی‌ترین جزایر دریای اژه، تنها چند مایل با سواحل ترکیه فاصله دارند. آتن پایتخت یونان است که در نیمه دوم قرن بیستم به سرعت رشد کرد.

چگونه به یونان کشور شگفتی‌ها سفر کنیم؟

یونان کشور شگفتی‌هاست. کشوری با تاریخ غنی، طبیعتی چشم‌نواز و غذاهای جذاب و جاذبه‌های گردشگری متنوع که مقصد سفرهای تابستانی بسیاری از افراد در سرتاسر دنیاست. اگر قصد سفر به این کشور را دارید، بهتر است ابتدا راهنمای سفر به یونان را مطالعه کنید و شناخت کاملی از این کشور زیبا به دست آورید.

یونان کجاست؟

یونان، جنوبی‌ترین کشور شبه جزیره بالکان است. جغرافیای این کشور در رشد و توسعه آن نقش بسزایی داشته است. همیشه در طول تاریخ کوهستان‌های یونان، ارتباطات داخلی آن را محدود کرده‌اند، اما در عوض دریاها، افق‌های تازه‌ای را به روی این کشور گشوده‌اند. مساحت کل یونان، که یک پنجم آن جزایر یونان را شامل می‌شود، با کشور انگلستان قابل مقایسه است.

یونان، بیشتر از ۲۰۰۰ جزیره دارد که حدود ۱۷۰ تای آنها مسکونی هستند. شرقی‌ترین جزایر دریای اژه، تنها چند مایل با سواحل ترکیه فاصله دارند. آتن پایتخت یونان است که در نیمه دوم قرن بیستم به سرعت رشد کرد.

یونان، در آن واحد هم یک کشور اروپایی و هم بالکانی، مدیترانه‌ای و خاور نزدیک به شمار می‌رود. این کشور، نقطه اتصال اروپا، آسیا و آفریقاست؛ بنابراین میراثی از یونان باستان، امپراتوری بیزانس و چهار قرن از حکومت عثمانی ترکیه را در خود دارد.

با همین مرور کوتاه بر تاریخچه و قدمت یونان، می‌توان دریافت این کشور چه منبع غنی از آثار تاریخی را با خود به همراه دارد. این همان چیزی است گردشگران علاقه‌مند به تاریخ و تمدن‌های گذشته را برای سفر به یونان ترغیب می‌کند.

چگونه به یونان کشور شگفتی‌ها سفر کنیم؟

چطور به یونان سفر کنیم؟

بدون شک خرید بلیط هواپیما آتن یا هر مقصد دیگری در این کشور یکی از اولین نکات این راهنمای سفر به یونان است. پروازهای بین‌المللی زیادی به مقصد فرودگاه اصلی آتن انجام می‌شود. فرودگاه بین‌ المللی آتن مقصد اصلی گردشگران است، اما پروازهای مستقیمی نیز به جزایر یونان مانند جزیره سانتورینی انجام می‌شود. در حال حاضر پروازهای ایران به آتن و سانتورینی با هواپیمایی قطر ایرویز، ایژین، آلیتالیا، امارات و اوکراین اینترنشنال انجام می‌شود.

اطلاعات بیشتر درباره یونان:

  • زبان: یونانی
  • واحد پول یونان: یورو
  • جمعیت: ۱۰٫۷۲ میلیون (تا سال ۲۰۲۰)
  • سیاست: یونان یک جمهوری دموکراتیک است که نخست‌وزیر، در راس حکومت و رئیس جمهور، در راس دولت قرار دارد.
  • میراث جهانی یونسکو در یونان: جالب است بدانید تا سال ۲۰۲۰ ، ۱۸ سایت گردشگری یونان در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده که از معروف‌ترین آنها می‌توان به معبد دلفی، شهر قدیمی رودس و آکروپلیس اشاره کرد.

بهترین زمان سفر به یونان چه زمانی است؟

تابستان‌های یونان بسیار داغ است و این کشور از اواسط جولای تا آگوست گردشگران زیادی را که عاشق سفرهای ساحلی و آفتاب گرفتن هستند، به خود جلب می‌کند. سواحل یونان در این ماه‌ها مملو از گردشگر می‌شود.

اگر می‌خواهید در آب و هوای مطبوع به این کشور سفر کنید و با شلوغی مواجه نشوید، ژوئن و سپتامبر (خرداد تا تیر، شهریور تا مهرماه) بهترین زمان سفر به یونان محسوب می‌شود. آب و هوای یونان در ماه اکتبر کمی غیرقابل پیش‌بینی است و ممکن است به خصوص در غرب یا در کوهستان‌های یونان با طوفان مواجه شوید.

در فصل زمستان و در ماه‌های دسامبر تا مارچ، احتمالا شاهد تعطیلی بسیاری از اقامتگاه و تفرجگاه‌های جزایر یونان خواهید بود.

جاهای دیدنی یونان

جزایر یونان در کنار آثار تاریخی این کشور و طبیعت شگفت‌انگیز آن، بسیار مورد توجه گردشگران قرار دارد. شهرهای یونان به ویژه آتن پایتخت این کشور را با جاذبه‌های تاریخی‌اش را نباید در این شهر از دست داد. همه اینها سبب شده تا جاذبه‌های گردشگری زیاد و متنوعی در اختیار گردشگران باشد.

بازدید از سایت‌های باستان‌شناسی و روستاها، لذت از سواحل دلپذیر و جزایر زیبا، تجربه قایق‌سواری در حدفاصل جزایر، تست غذاهای محلی و لذت تماشای غروب آفتاب در ساحل مدیترانه، از جمله محبوب ترین تفریحات یونان به شمار می‌روند.

چگونه به یونان کشور شگفتی‌ها سفر کنیم؟

به طور خلاصه تعدادی از جاهای دیدنی یونان عبارتند از:

دلفی؛ سفر به مرکز زمین

یونانیان باستان، دلفی را مرکز زمین می‌دانستند. دلفی در دل طبیعتی بی‌نظیر پای کوه‌های پارناسوس در وسط سرزمین یونان قرار دارد و خاصیت عرفانی خود را طی قرن‌ها حفظ کرده است. اگر سری به این جاذبه یونان بزنید، بهتر این موضوع را درک خواهید کرد. بهار با شکوفه‌های وحشی در سرتاسر این دره، بهترین زمان بازدید از دلفی به شمار می‌رود. دلفی صومعه بیزانسی قرن یازدهم است که در ۱۱ کیلومتری شمال غربی مرکز آتن و در اطراف چیداری، جنوب خیابان آتینون قرار دارد.

غروب زیبای خورشید در سانتورینی

در فهرست مناطقی که پیش از مرگ باید دید، سانتورینی همیشه حضور دارد. غروب خورشید در جزایر سانتورینی یونان ، از صحنه‌های به یادماندنی در زندگی‌تان خواهد بود. بسیاری از افراد تماشای غروب در سانتورینی را در منطقه Oia تجربه می‌کنند، اما چشم‌انداز غروب از Akrotiri در جنوب غربی این جزیره زیباتر و منطقه نیز خلوت‌تر است.

سانتورینی یکی از رمانتیک ترین مقاصد جهان نیز به شمار می‌رود. فاصله بین آتن تا سانتورینی یک پرواز ۵۰ دقیقه‌ای است.

چگونه به یونان کشور شگفتی‌ها سفر کنیم؟

سلفی با کشتی غرق شده

زاکینتوس (Zakynthos) یک جزیره در یونان است که در منطقه‌ای با همین نام قرار دارد. زاکینتوس همان کشتی به گل نشسته در یونان که در بسیاری از عکس‌های یونان به چشم می‌خورد، یکی از جاهای دیدنی محبوب در این کشور است. خلیج Navagio با صخره‌های تماشایی، شن‌های سفید، آب‌های فیروزه‌ای و کشتی به گل نشسته، بهترین جا برای گردش و سلفی گرفتن به شمار می‌رود.

چگونه به یونان کشور شگفتی‌ها سفر کنیم؟

بالا رفتن از کوه المپوس

اگر کمی هم اهل کوهنوردی هستید، باید در سفر به یونان کوهنوردی در کوه افسانه‌ای المپوس را تجربه کنید. برای آنکه بهترین بهره را از این جاذبه ببرید، باید برای یک کوهنوردی دو یا سه روزه برنامه‌ریزی کنید. شهر کوچک لیتورو (Lithoro) در قسمت شرقی این کوه، بهترین مکان برای اقامت است.

چگونه به یونان کشور شگفتی‌ها سفر کنیم؟

گشت و گذار در پلیون | Pelion

شبه جزیره پلیون هر چیزی که برای یک گردش فرحبخش نیاز دارید را در خود جای داده است. از فضای سبز، سواحل زیبا، دهکده‌های جذاب و مسیر پیاده‌روی فوق‌العاده گرفته تا بهترین فصل برای پیاده‌روی در این شبه جزیره یعنی اواخر آوریل تا اوایل ژوئن و اوایل سپتامبر تا اکتبر را از دست ندهید. کوه پلیون در قسمت جنوب شرقی تسالی در شمال یونان قرار دارد.

چگونه به یونان کشور شگفتی‌ها سفر کنیم؟

اکتشاف در آکروپلیس

آکروپلیس آتن بر فراز این شهر قرار دارد و سفر به یونان بدون بازدید از این اثر و موزه‌های باستان‌شناسی پارتنون و آتن، لطفی نخواهد داشت. اما علاوه بر سیر و سفر در بخش تاریخی آتن، قسمت مدرن آن را نیز از دست ندهید. کمی در محله‌های آتن و شلوغی‌های آن پرسه بزنید و با زندگی مردم آتن آشنا شوید. آکروپلیس در شمال شرقی پارتنون در شهر آتن و در مرتفع‌ترین نقطه‌ دشت قرار دارد.

چگونه به یونان کشور شگفتی‌ها سفر کنیم؟

زندگی شبانه در میکونوس | Mykonos

کمی از آرامش فاصله بگیرید و کمی شلوغی و هیجان را در میکونوس تجربه کنید. میکونوس یکی از معروف ترین جزایر یونان به شمار می‌رود که در دریای اژه قرار دارد. بهترین زمان سفر به میکونوس فصل تابستان است و زندگی شبانه و جشن‌های متعدد از جاذبه های این فصل در جزیره زیبای میکونوس به شمار می‌رود.

چگونه به یونان کشور شگفتی‌ها سفر کنیم؟

در یونان کجا اقامت کنیم؟

دنبال هر نوع اقامتگاهی با هر بودجه‌ای که باشید، در یونان در دسترس قرار دارد. البته قیمت‌ها بستگی زیادی دارد به این که در چه زمانی از سال سفر کرده و کدام منطقه را برای بازدید انتخاب می‌کنید. در زمان های سیزن (اوج سفر) که ماه‌های جولای و آگوست است و در طول عید پاک، شلوغ‌ترین زمان سفر به این کشور محسوب می‌شود، به همین خاطر باید رزرو هتل یونان را خیلی زودتر انجام دهید.

علاوه بر هتل، هاستل، هتل آپارتمان و ویلا نیز برای اقامت در یونان در دسترس قرار دارد. رزرو هتل در شهرها و جزایر مختلف یونان را می‌توانید به راحتی در فلای تودی با بهترین قیمت انجام دهید.

چگونه به یونان کشور شگفتی‌ها سفر کنیم؟

غذای سنتی یونان که باید امتحان کرد

در ادامه راهنمای سفر به یونان به بخش جذاب هر سفری یعنی رستوران گردی می‌رسیم. در هر سفری باید غذاهای محلی را تجربه کرد. به خصوص غذاهای یونانی بسیار متنوع و خوشمزه هستند و رفتن به رستوران‌ های یونان از جاذبه‌های محبوب این کشور به شمار می‌رود.

Tzatzíki و souvlaki و دلمه، انتخاب‌های اصلی برای غذا خوردن در یونان هستند. غذاهای یونانی هم اصلی‌ترین غذایی است که می‌توانید در یونان امتحان کنید. gyros pitta یونانی، غذایی است که گوشت بره، گوجه فرنگی، پیاز، سالاد و مقداری سیب زمینی سرخ شده در نان سرو می‌شود و شاید بهترین فست فودی باشد که امتحان می‌کنید.

تجربه قهوه یونانی در قهوه خانه‌های سنتی یونان را هم از دست ندهید.

از بهترین رستوران‌ های آتن، می‌توان به رستوران فانکی گورمت، رستوران آلریا، رستوران موزه آکروپلیس، رستوران کیکو و رستوران اسپوندی اشاره کرد.

چگونه به یونان کشور شگفتی‌ها سفر کنیم؟

سوغاتی‌ های یونان چه هستند؟

  • اشیاء تزیینی از جنس چوب زیتون که حکاکی شده‌اند.
  • روغن زیتون تولید شده توسط تولیدکنندگان یونانی.
  • کیف‌های چرم دست‌ساز و منسوجات مانند رومیزی.

اگر قصد خرید در آتن دارید، مرکز خرید آتنیان کپیتول، مرکز خرید گلدن هال، مرکز خرید ریور وست و مرکز خرید مال آتن را می‌توانید در میان بهترین گزینه‌ها قرار دارند.

برای گشت و گذار در یونان از کدام وسایل نقلیه می‌توان استفاده کرد؟

اتوبوس در سرتاسر یونان به وفور یافت می‌شود که در تمام مسیرهای اصلی جابجا می‌شوند. علاوه بر این، می‌توانید اسکوتر، موتور سیکلت و ماشین هم کرایه کنید.

رانندگی در یونان و در میان طبیعت زیبای آن خاطره‌انگیز خواهد بود، اما گزینه قطار را هم در اختیار دارید که البته کندتر از اتوبوس شما را به مقصد خواهد رساند.

قایق‌سواری هم گزینه خوب و البته مقرون به صرفه‌ای به خصوص برای جابجایی بین جزایر یونان است. سفر با قایق ارزانتر از پرواز خواهد شد، اما زمان بیشتری صرف می‌کند. برای مثال، مسیر آتن تا رودس تنها دو ساعت پرواز است، اما با قایق ۲۸ ساعت طول می‌کشد.

چگونه به یونان کشور شگفتی‌ها سفر کنیم؟

تفریحات آبی در یونان

شاید تصور بسیاری از سفر به یونان، به اشتباه تنها به بازدید از اماکن تاریخی و جزایر آن خلاصه شود، اما گردشگری یونان فراتر از اینهاست. گردشگرانی که به یونان سفر می‌کنند، انواع تفریحات هیجان‌انگیز را تجربه می‌کنند. ورزش‌های آبی مانند اسکی روی آب، پاراسلینگ، قایق‌رانی، موج‌سواری، پاراسل و جت اسکی، از فعالیت‌هایی است که می‌توانید در سفر به یونان تجربه کنید.

بهترین مناطق موج‌سواری در یونان شامل واسیلیکی در Lefkada، سانتا ماریا در Paros، پراسونیسی در Rhodes، Kokkari در ساموس، Kouremenos در شرق کرت و Karathonas در پلوپونز می‌شود.

غواصی، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری نیز از دیگر فعالیت‌هایی است که می‌توان در سفر به یونان تجربه کرد. به طور کلی،جاذبه های یونان به حدی متنوع هستند که هر کس با هر سلیقه‌ای از سفر به این کشور لذت می‌برد.

چگونه به یونان کشور شگفتی‌ها سفر کنیم؟

یونان، سفری که هرگز فراموش نخواهید کرد

شرایط سفر به یونان را فراهم کنید و با سفر به یکی از زیباترین کشورهای اروپایی، خاطره‌ای متفاوت بسازید. 

منبع: مجله گردشگری فلای‌تودی

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید