سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: درصورت لغو تحریم‌های غرب، این کشور آماده صادرات میلیون‌ها تن غلات به سراسر جهان است.

روسیه برای صادرات غلات شرط تعیین کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، ماریا زاخاروا روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: روسیه مانع صادرات غلات از اوکراین به دیگر کشورها نمی شود و در صورت لغو تحریم های غرب، آماده است تا میلیون‌ها تن غلات را به سراسر جهان صادر کند.

زاخاروا با بیان اینکه روسیه به صورت روزانه مسیرهای امنی را برای صادرات غلات اوکراین فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: اگر غرب نگران شروع قحطی جهانی است، نباید مانع صادرات منابع غذایی شود.

این مقام مسئول در وزارت خارجه روسیه گفت: این واشنگتن، بروکسل و لندن هستند که هرکاری انجام می‌دهند تا سطح تنش ها را به صورت ساختگی بالا ببرند.

زاخاروا با اشاره به مین‌گذاری ساحل دریای سیاه توسط ارتش اوکراین، افزود: این رژیم حاضر در کی‌یف است که باید برای مین‌زدایی نکردن بنادر سرزنش شود.

وی با انتقاد از وزیر خارجه آلمان به خاطر متهم کردن روسیه به استفاده از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی، خاطرنشان کرد: اظهارات «آنالنا بربوک» یک دروغ وقیحانه است.

براساس برآوردهای کارشناسی، جنگ اوکراین، صادرات حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون تن گندم این کشور را با مشکل مواجه کرده است.

رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه(دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن در روز پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام‌کرد و روابط پرتنش مسکو-‌کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع‌ داد.

درگیری‌ها در اوکراین و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید