تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران در خرداد سال ۱۴۰۱ به حدود ۱۳.۹ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل ۳۲.۳ افزایش داشته.

افزایش عجیب قیمت هر متر مسکن در تهران/ قیمت خانه ۵۰ متری معادل ۳۰ سال حقوق کارگران!

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، بانک مرکزی آمار معاملات و قیمت مسکن خرداد ماه را منتشر کرد. گزارشی که می‌گوید قیمت مسکن روند صعودی دارد و بازار از حالت خواب زمستانی بیدار شده و معاملات افزایش یافته است.

 در خرداد متوسط قیمت خرید و فروش یک متر واحد مسکونی در تهران ۳۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که نسبت به ماه قبل ۸٫۴ درصد بیشتر شده است.

این رقم نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل ۳۲٫۸ درصد افزایش داشته که در مقایسه با رشد نقطه به نقطه خردادماه سال ۱۴۰۰ (معادل ۵۶٫۶ درصد) کمتر بوده و مبین کند شدن آهنگ رشد نقطه به نقطه قیمت مسکن در خردادماه ۱۴۰۱ است.

تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران در خرداد سال ۱۴۰۱ به حدود ۱۳٫۹ هزار واحد مسکونی رسید که قیمت آن نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به‌ترتیب افزایش ۳۲٫۳ و ۱۷۱٫۹ درصدی را نشان می‌دهد.

۳۰ سال زمان برای خرید خانه

بر اساس گزارش جدید بانک مرکزی متوسط قیمت یک واحد مسکونی ۵۰ متری در تهران به حدود دو میلیارد تومان می‌رسد. این یعنی اگر فردی بخواهد یک خانه ۵۰ متری در منطقه متوسط تهران بخرد باید حدود دو میلیارد تومان هزینه کند. نکته جالب این است که این رقم، معادل ۳۰ سال حقوق کارگران است. یعنی با فرض اینکه قیمت مسکن و حقوق کارگران هیچ تغییری نکند، ۳۰ سال زمان می‌برد که یک کارگر بتواند یک سرپناه حداقلی بخرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید