جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نشست ناتو در اسپانیا اعلام کرد که آمریکا حضور نیروهای خود را در اروپا افزایش می‌دهد.

 آمریکا نیروهای خود در اروپا را افزایش می‌دهد

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در نشست ناتو در اسپانیا اعلام کرد که آمریکا حضور نیروهای خود را در اروپا افزایش می دهد.

وی در یک کنفرانس خبری مشترک با ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در مادرید اسپانیا اظهار کرد این اجلاس سه روزه نشستی تاریخ ساز است زیرا کشورهای عضو آماده پذیرش سوئد و فنلاند به عنوان دیگر اعضای خود می شوند.

بایدن با اشاره به اینکه تصمیم آنها در فاصله گرفتن از سنت بی طرفی در پیوستن اعضای جدید به ناتو باعث قویتر شدن ما و ایجاد امنیت بیشتر برای ما و در نهایت ناتوی قوی تر می شود، افزود: ما با این کار پیامی عاری از سوء تفاهم ارسال می کنیم که ناتو اتحادی قوی است.

رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد واشگتن حضور نیروهای خود در اروپا را افزایش خواهد داد. تعداد نابودکننده های نیروی دریایی آمریکا مستقر در اسپانیا نیز از 4 فروند به 6 فروند افزایش می یابد و تعداد مقرهای موقتی ارتش آمریکا در اروپا نیز بیشتر خواهد شد.

وی تاکید کرد آمریکا دو فروند اسکادران F-35 دیگر را به بریتانیا و سیستم های دفاع هوایی و تجهیزات دیگری را نیز به آلمان ارسال خواهیم کرد.

بایدن همچنین با تاکید بر اینکه پوتین صلح اروپا را به خطر انداخته است تصریح کرد ناتو در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگری، به تجهیزات و امکانات نیاز دارد.

استولتنبرگ نیز در این کنفرانس خبری اظهار کرد رهبران ناتو برای ایجاد تغییرات مهم در اعضای ناتو باید به درستی تصمیم بگیرند. اعضای ناتو باید در مورد اعمال استراتژی جدید برای مقابله با جهان خطرناک امروزی، به توافق برسند.

وی در پایان گفت: اعضای ناتو از پیوستن سوئد و فنلاند استقبال خواهند کرد و این بدان معناست که پوتین در نزدیک شدن به دروازه ناتو موفق نخواهد شد.

این در حالی است که قرار است بایدن در حاشیه نشست ناتو با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه دیدار و گفتگو کند، اما ماهیت این دیدار با اعلام این خبر که ترکیه با عضویت سوئد و فنلاند در ناتو موافقت کرده، تغییر کرده است.   

گفتنی است نشست سران ناتو از امروز به مدت 3 روز در مادرید اسپانیا آغاز شده است.

انتهای پیام/    

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید