قریب تصریح کرد: جلسات مختلفی با نهادهای مرتبط برگزار کرده ایم تا بتوانیم زمینه بیمه خانواده‌های ایرانی را فراهم کنیم.

خبر خوش برای دانشجویان؛ با ۷۷۷ هزار تومان بیمه تامین اجتماعی شوید

به گزاشر سلام نو به نقل از مهر، معاون بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: دانشجویان با پرداخت حق بیمه ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصدی در ماه می توانند تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند.

مهرداد قریب در مراسم امضای تفاهم نامه تأمین اجتماعی با معاونت فرهنگی وزارت بهداشت که امروز برگزار شد، گفت: تأمین اجتماعی نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد و ۱۵ میلیون بیمه شده اصلی داریم که در مجموع با مستمری بگیران ۴۵ میلیون نفر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت تحت پوشش ۱۸ نوع خدمت بیمه‌ای و درمانی دریافت می‌کنند، گفت: بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی یکی از تکالیف دولت پوشش بیمه همگانی آحاد جامعه است.

وی افزود: تأمین اجتماعی این ظرفیت را دارد که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده نسبت به این کار اقدام کند و در این خصوص طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی طراحی شده است.

قریب تصریح کرد: جلسات مختلفی با نهادهای مرتبط برگزار کرده ایم تا بتوانیم زمینه بیمه خانواده‌های ایرانی را فراهم کنیم.

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی در خصوص بیمه دانشجویان نیز گفت: تفاهم نامه‌ای که امروز به امضا رسید به این دلیل است که بتوانیم تمام دانشجویان پزشکی را تحت پوشش بیمه قرار دهیم و این افراد می‌توانند در قالب بیمه مشاغل آزاد با نرخ ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد بیمه شوند که علاوه بر این دو درصد حق بیمه را نیز دولت پرداخت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه نرخ بیمه ۱۲ درصد ۵۱۸ هزار تومان و ۱۴ درصد ۶۰۴ هزار تومان می‌شود، گفت: دانشجویان با پوشش بیمه‌ای ۱۸ درصد باید در ماه ۷۷۷ هزار تومان پرداخت کنند و نیازی به مراجعه حضوری به شعب نیست. تمامی خدمات از طریق سامانه غیرحضوری انجام می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید