اهالی بازار بر این باورند که بورس در حال حاضر وارد فاز بیم و امید شده و مجموعه اقدامات غیرسازنده دولت نیز بر این وضعیت دامن می‌زند.

دوران رکود بورس آغاز شده است؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، به باور بسیاری از کارشناسان روند تحولات بازار سهام حاکی از آغاز دوباره دوران رکود بورس بوده و این موضوع موجبات نگرانی فعالان را فراهم ساخته است.شاخص کل بورس تهران امروز با کاهشی اندک همراه شد و در همان محدوده یک و نیم میلیون واحدی باقی ماند. افت۷۱۳ واحدی شاخص باعث تابلوهای بازار سهام رقم یک میلیون و ۵۱۳ هزار واحد را برای شاخص کل اعلام کنند. با توجه به نوسانات اخیر شاخص کل بسیاری اعتقاد دارند که دوران رکود بورس بار دیگر فرا رسیده است.

شاخص هم‌وزن اما برخلاف شاخص کل رشدی نه چندان زیاد داشت و با افزایش ۳۸۸واحدی در محدوده ۴۲۱ هزارواحدی تثبیت شد. ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس نیز به سه هزار و ۴۷۵میلیارد تومان رسید.

دوران رکود بورس واقعا آغاز شده است؟

با نگاهی به روند هفته‌های اخیر بورس تهران می‌توان گفت که بازار سهام دچار رکودی مزمن شده است. اهالی بازار نیز بر این باورند که بورس در حال حاضر وارد فاز بیم و امید شده و مجموعه اقدامات غیرسازنده دولت نیز بر این وضعیت دامن می‌زند. برخی دیگر نیز معتقدند که دولت قصد دارد شاخص کل را در محدوده یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی تثبیت کند و از همین رو باعث رقم خوردن دوران رکود بورس شده است.

البته بسیاری دیگر نیز اعتقاد دارند بازار سرمایه در حال حاضر منتظر به نتیجه رسیدن مذاکرات دوحه است. به باور این دسته از فعالان وقفه سه ماه و نیمه‌ای که در روند مذاکرات برجامی ایجاد شد بازار را نیز تحت تاثیر قرار داد. حالا که پس از این مدت نسبتا طولانی، شاهد آغاز مذاکرات دوحه هستیم این امیدواری وجود دارد که برجام احیا شود و خون تازه‌ای به رگ‌های بازار و کلیت اقتصاد کشور دمیده شود تا شاید پایانی برای دوران رکود بورس رقم بخورد.

از مذاکرات دوحه چه خبر؟

با توجه به اخبار غیررسمی که از مذاکرات دوحه به گوش می‌رسد، احتمالا طرفین موفق به یافتن راهکاری برای از میان برداشتن اختلافات شده‌اند. برخی منابع از تحقق راه‌حلی برای موضوع قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست FTO خبر می‌دهند. از طرفی هم بسیاری معتقدند برگزاری مذاکرات در دوحه می‌تواند خوش یمن بوده و زمینه را برای احیای تمام و کمال برجام فراهم کند. هرچند برخی از ناظران هم بر محقق شدن توافق، امید چندانی ندارند اما به طور کلی به نظر می‌رسد فضای عمومی مذاکرات مثبت است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید