سوپ یک مایع مغذی است که به عنوان میان وعده یا در ابتدای غذا سرو می‌شود. مواد معمولی شامل گوشت و سبزیجات با آب تهیه شده با شیر یا آب است.

دستور پخت چند نوع سوپ استثنایی که قلب شما را آب می‌کند

سلام نو پلاس: اولین چیزی که قبل از شروع غذا می‌خوریم چیست؟ اولین چیزی که در هنگام احساس خستگی و ضعف میل می‌کنیم چیست؟ بله درست حدس زدید، یک کاسه سوپ داغ! یک کاسه سوپ چه تازه در خانه تهیه شود و چه از رستوران مورد علاقه تان بیرون بیاید، برای سیر کردن شکم و در عین حال سیری روح شما کافی است. اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چند نوع سوپ در سراسر جهان وجود دارد؟ اگر نه، وقت آن رسیده است که این مقاله را مرور کنید تا با چندین سوپ معروف در نقاط مختلف جهان با جزئیات آشنا شوید.

سوپ چیست؟

سوپ یک مایع مغذی است که به عنوان میان وعده یا در ابتدای غذا سرو می‌شود. مواد معمولی شامل گوشت و سبزیجات با آب تهیه شده با شیر یا آب است. آبگوشت با جوشاندن تمام مواد تا زمانی که طعم‌ها به آن برسند تهیه می‌شود. در مقایسه با خورش‌ها، سوپ‌ها مایع بیشتری دارند، اگرچه ممکن است گاهی اوقات تمایز واضحی بین این دو وجود نداشته باشد.

سوپ از ۲۰۰۰۰ سال قبل از میلاد وجود داشته است زیرا در زمان‌های قدیم جوشاندن یک روش معمول پخت و پز بوده است. ریشه کلمه سوپ از کلمه فرانسوی soupe به معنای آبگوشت گرفته شده است.

ما فهرستی از برخی از سوپ‌های محبوبی را که می‌توانید در سطح بین‌المللی پیدا کنید تهیه کرده‌ایم که طعم منطقه خاص را به شما می‌دهند.

سوپ رشته با مرغ

دستور پخت چند نوع سوپ استثنایی که قلب شما را آب می‌کند

از زمان‌های بسیار قدیم سوپ مرغ وجود داشته است. نسخه‌های مختلفی از این غذای کلاسیک در فرهنگ‌های مختلف در سراسر جهان وجود دارد. با این حال، وقتی صحبت از سوپ مرغ کلاسیک آمریکایی می‌شود، معمولا می‌توانید روی یک کاسه بخارپز پر از آب مرغ خانگی با طعم مرغ، رشته فرنگی، هویج و کرفس حساب کنید. اگرچه هر شخصی سوپ رشته با مرغ را متفاوت درست می‌کند، اما اساس اکثر دستور العمل‌ها یکسان است. برای یک آبگوشت مرغ مقوی، پایه بیشتر کرفس، پیاز، هویج با مرغ سوخاری و نودل است. می‌توانید با اضافه کردن گیاهانی مانند ریحان، پونه کوهی، آویشن، رزماری و سیر، طعم بیشتری به دستور العمل‌ها اضافه کنید.

سوپ عدس

دستور پخت چند نوع سوپ استثنایی که قلب شما را آب می‌کند

عدس اولین حبوباتی بود که کشت شد و به همین دلیل دارای تاریخچه غنی است. سوپ عدس در دستور العمل‌های مختلفی عرضه می‌شود که نشان دهنده فرهنگی است که از آن آمده است و در سراسر خاورمیانه، آمریکای لاتین و اروپا مشهور است.

در واقع، با این سوپ، امکانات بی‌پایان است. به عنوان مثال، می‌توانید انواع چاشنی‌ها مانند پودر کاری، زیره و آویشن را با عدس دلچسب در ترکیب با سایر مواد مانند گوجه فرنگی امتحان کنید.

سوپ عروسی ایتالیایی

دستور پخت چند نوع سوپ استثنایی که قلب شما را آب می‌کند

سوپ عروسی ایتالیایی در عروسی سرو نمی‌شود حتی اگر نام عروسی در آن باشد. عبارت ایتالیایی Minestra maritata به معنی سوپ متاهلی الهام گرفته از نام سوپ است. این اصطلاح به معنای تلفیق طعم بین همه مواد است. طعم سوپ عروسی ایتالیایی شبیه عشق واقعی است که آن را به یک غذای دلچسب تبدیل می‌کند.

کلم چاودر نیوانگلند

دستور پخت چند نوع سوپ استثنایی که قلب شما را آب می‌کند

بسیاری از منوهای رستوران در سرتاسر بوستون دارای چاودر صدف نیوانگلند هستند. که اولین بار در قرن ۱۸ به نیوانگلند معرفی شد. چاودر صدف نیوانگلند غنی، غلیظ و از نظر قوام خامه‌ای است. علاوه بر شیر و خامه، گوشت خوک، نمک، سیب زمینی، پیاز، صدف نرم و کرفس دارد. کراکر صدفی به طور سنتی همراه با این سوپ برای تزئین یا برای غوطه وری استفاده می‌شود.

سوپ پیاز فرانسوی

دستور پخت چند نوع سوپ استثنایی که قلب شما را آب می‌کند

سوپ پیاز از قدیم الایام وجود داشته است و تصور می‌شد که غذای افراد فقیر است. با این حال، این غذای دهقانی به دلیل وجود رستوران‌های پاریس در بازار معروف Les Halles، به عنوان یک گراتن تغییر شکل داد. تهیه سوپ پیاز فرانسوی شامل پختن پیاز کاراملی شده در آب گوشت گاو است. این سوپ به دلیل پوشاندن مقدار زیادی پنیر گرویره و کروتون معروف است که به طور کامل پخته شده است.

سوپ میسو

دستور پخت چند نوع سوپ استثنایی که قلب شما را آب می‌کند

سوپ میسو نوعی سوپ سنتی ژاپنی است که در آن از میسو و داشی استفاده می‌شود. داشی آبگوشتی است که از تکه‌های خشک شده بونیتو، کلپ و ماهی آنچوی تهیه می‌شود که جزء اصلی غذاهای ژاپنی است. در عین حال، میسو مخلوطی از دانه‌های سویا، نمک دریایی و کوجی برنج است که خمیر تخمیر شده را تشکیل می‌دهد. بنابراین، سوپ میسو خود را با ترکیب میسو و آبگوشت لطیف اومامی میل کنید. اگرچه موادی که معمولا به سوپ مرزه اضافه می‌شود توفو و جلبک دریایی است، اما می‌توانید با اضافه کردن رشته‌های سوبا و قارچ آن را به کاسه‌ای قابل توجه‌تر تبدیل کنید.

بیسکو غذاهای دریایی

دستور پخت چند نوع سوپ استثنایی که قلب شما را آب می‌کند

بیسکو یک سوپ فرانسوی مخملی صاف، خامه‌ای و بسیار چاشنی است. یک بیسکوی غذاهای دریایی دارای آبگوشتی خوش طعم از سخت پوستان در حال جوشیدن مانند میگو یا خرچنگ است. سپس آبگوشت را صاف کرده و با چاشنی و خامه اضافه می‌کنیم. برای غلیظ شدن و اضافه کردن طعم به سوپ، پوسته‌ها را در دستور العمل‌های سنتی به صورت خمیری در می‌آورند.

کد خبرنگار: ۲۱
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    0 0
    قلب شما را آب می‌کند اصطلاح چه زبانی است ? جدید است شاید ترکی باشد قلبت آب شد؟ خخخ خخخ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید