با ما همراه باشید تا درباره نوع مراقبت کردن درست از جواهرات زینتی تان بیشتر بدانید.

نکاتی برای نگه‌داری بهتر از طلا و جواهر


سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: مراقبت کردن از جواهرات جنبه‌های مختلفی را در بر دارد، از مراقبت کردن از جواهر در برابر آسیب دیدگی‌های خارجی مانند خراب شدن، ترک برداشتن و یا بد رنگ شدن گرفته تا مراقبت کردن از آن در جلوگیری از دزدیده شدن آن توسط سارقین. مراقبت کردن از جواهرات امری مهم است چرا که جواهرات باعث می‌شود زیباتر به نظر برسید. پست مراقبت کردن از جواهرات از اهمیت زیادی برخوردار است. بعضی از افراد گمان می‌کنند که مراقبت کردن از همه جواهرات یک روش دارد، اما به طور کامل در اشتباه هستند. مراقبت کردن از یک انگشتر نگین دار بسیار متفاوت از مراقبت کردن از یک گوشواره بدون نگین و ساده است. با ما همراه باشید تا درباره نوع مراقبت کردن درست از جواهرات زینتی تان بیشتر بدانید.

آیا مراقبت کردن از طلا سفید و طلا زرد با هم تفاوت دارد؟

چیزی که امروزه مشاهده می‌کنیم استفاده روزافزون بانوان از طلا سفید نسبت به طلای زرد است. اگرچه طلا سفید از محبوبیت بیشتری برخوردار است، اما واقعیت امر این است که نسبت به طلای زرد بیشتر دچار تغییرات می‌شود. طلای سفید در برابر واکنش نشان دادن با هوا از حساسیت بیشتری برخوردار است در نتیجه زودتر کدر می‌شود و درخشش خود را از دست می‌دهد، اما سوال اساسی اینجاست که در صورت کدر شدن طلا سفید چه مسیری را در روبه رو خود دارید؟ بهترین روش برای جلوگیری کردن از فرسودگی و از بین رفتن درخشش طلا سفید این است که هر چند مدت یکبار آن را نزد طلافروش ببرید تا یک لایه روکش طلای سفید روی آن بکشد و دوباره مثل روز اول درخشان شود. طلای زرد اگر از عیار بالایی برخوردار باشد کمتر در معرض فرسودگی و از بین رفتن درخشش قرار می‌گیرد. علت سیاه شدن طلای زرد این است که در هنگام ساخت آن از فلزهای گران‌بهایی همچون مس نقره و نیکل استفاده می‌کنند. پیشنهاد ما به شما این است که در هنگام خرید طلای زرد، طلایی را که عیار بالاتری دارد را خریداری کنید و برای مراقبت کردن از طلای سفید هر چند مدت یکبار یک روکش طلا سفید بر روی آن آب کاری کنید. در ادامه روش‌هایی را به شما آموزش می‌دهیم تا بهتر از طلا و جواهرات تان نگهداری کنید.

با چه روش‌هایی از فرسودگی سریع طلا جلوگیری کنید؟

  • درون یک جعبه مناسب از طلا مراقبت کنید: هنگام خرید جعبه برای نگهداری کردن از طلا و جواهرات تان دقت کنید. جعبه‌هایی را انتخاب کنید که در قسمت درونی با لایه از پارچه نرم پوشیده شده باشند. دقت کنید که طلا و جواهر را در دو جعبه جداگانه از هم قرار دهید تا به دلیل تفاوت در درجه سختی دچار خراش نشوند.
  • طلا و جواهرات را در جای خشک قرار دهید: قرار گرفتن طلا و جواهرات در معرض رطوبت منجر به ترک، از دست رفتن درخشش و ایجاد لکه آب بر روی آنان می‌شود.
  • به طور مداوم از جواهرات‌تان استفاده نکنید: سعی کنید در مراسم خاص از طلا و جواهرات استفاده کنید چرا که استفاده مداوم از آنان باعث آسیب دیدگی و از بین رفتن درخششان می‌شود.
  • جواهرات را مرتب و بدون خراب شدگی نگهداری کنید: برای مراقبت کردن از انواع جواهراتی مانند گردنبند و گوشواره و دستبند در نظر داشته باشید که بهتر است گردنبند را یا به صورت ایستاده نگهداری کرد و یا آن را به صورت خوابیده در کف ظرف بدون تا شدگی قرار داد. گوشواره و دستبندها را نیز به همین ترتیب و بدون تا شدگی در جعبه‌های جدا از هم نگهداری کنید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید