با توجه به رشد بسیار بالای بیت کوین و قیمت آن (که بالای یک میلیارد تومان است)، بسیاری از افراد به سرمایه‌گذاری در این زمینه علاقه پیدا کرده‌اند. در نتیجه شناخت صرافی‌های معتبر که فعالیت قانونی و معتبر دارند اهمیت بسیار بالایی دارد تا در دام کلاهبرداران و سود جویان گرفتار نشوید.

لیست برترین صرافی‌های خرید بیت کوین

بیت کوین یکی از ارزهای دیجیتال رایج در دنیا است که در ایران نیز طرفداران بسیار زیادی را به سمت خود جذب کرده است. با توجه به قیمت آن که بالای یک میلیارد و دویست میلیون تومان است، سرمایه‌گذاری در آن سود قابل توجهی را به تریدرهای این رمز ارز رسانده است. با توجه به کش و قوس‌های قانونی، نهایتا در آذر ماه سال ۹۸ بیت کوین در ایران نیز به رسمیت شناخته شد و امروزه خرید و فروش این ارز دیجیتال به صورت قانونی انجام می‌شود. متاسفانه به دلیل تحریم‌های موجود، امکان خرید و فروش مستقیم ارزهای دیجیتال برای کاربران ایرانی وجود ندارد؛ اما این تمام ماجرا نیست و در ادامه روش‌هایی برای خرید بیت کوین از صرافی‌های معتبر را ارائه خواهیم کرد. اگر چنانچه شما هم در این ارتباط سوالی دارید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا به پاسخ پرسش‌های خود برسید.

آشنایی با صرافی ارزهای دیجیتال

اولین کاری که برای خرید بیت کوین باید انجام دهید، عضویت در یک سایت صرافی است. صرافی ارز دیجیتال که با عنوان اکسچنج نیز شناخته می‌شود، بستری برای معامله ارزهای دیجیتال و همچنین تبدیل آن به پول ملی است. به عبارت دیگر شما می‌توانید با عضویت در یک صرافی در ازای پول ملی یا ارز دیجیتال دیگر، ارز دیجیتال خریداری کنید و همچنین ارزهای دیجیتال خود همچون بیت کوین را به ریال تبدیل کنید.

پیشنهاد می‌شود مقاله آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال را نیز بخوانید.

طبیعتا برای معامله ارزهای دیجیتال نیازی به حضور فیزیکی شما در محل دفتر صرافی نیست و فقط می‌توانید از طریق سایت یا اپلیکیشن صرافی مد نظر خود اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کنید. نحوه کار این صرافی‌ها به دو صورت است؛ یا با خود صرافی وارد معامله می‌شوید و خود صرافی نقش خریدار یا فروشنده را ایفا می‌کند یا صرافی طرف معامله نیست و نقش واسطه را ایفا و برای انجام معاملات کارمزد دریافت می‌کند.

بهترین صرافی‌های خرید بیت کوین

با توجه به رشد بسیار بالای بیت کوین و قیمت آن (که بالای یک میلیارد تومان است)، بسیاری از افراد به سرمایه‌گذاری در این زمینه علاقه پیدا کرده‌اند. در نتیجه شناخت صرافی‌های معتبر که فعالیت قانونی و معتبر دارند اهمیت بسیار بالایی دارد تا در دام کلاهبرداران و سود جویان گرفتار نشوید.

  • صرافی بایننس (Binance)

یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های رمز ارز شناخته شده در سطح جهانی، صرافی بایننس است. این صرافی شروع کار خود را در سال ۲۰۱۷ آغاز کرد و در بین تریدرهای این بازار محبوبیت بسیار زیادی کسب کرد؛ به گونه‌ای که امروزه معاملات روزانه آن از مرز یک میلیارد دلار نیز بالاتر رفته است. از مزایای این صرافی معتبر، می‌توان به موردی همچون پایین بودن هزینه تراکنش اشاره کرد. اگر به معامله اتریوم مشغول هستید فقط ۰.۰۰۱ اتریوم به عنوان کارمزد از شما کسر می‌شود و این در حالی است که اگر معاملات را با کوین اختصاصی بایننس انجام دهید، از %۵۰ تخفیف در هزینه تراکنشات بهره‌مند خواهید شد. از مزایای دیگر این صرافی معتبر، امنیت بسیار بالای آن است. اگر به هنگام ثبت‌نام در بایننس احراز هویت دو عملی را تنظیم کنید، امنیت معاملات شما دو برابر خواهد شد. به هنگام فعال نمودن ۲FA زمانی که قصد ورود به حساب کاربری خود را دارید یا می‌خواهید ترید کنید، یک کد ویژه به شماره تلفن شما ارسال می‌شود و تا زمانی که آن را وارد نکنید اجازه دسترسی به شما داده نمی‌شود.

  • صرافی کوین بیس (Coinbase Exchange)

این صرافی در سال ۲۰۱۲ کار خود را شروع کرد و در همان سال اول توانست یک میلیون کاربر را به سمت خود جذب کند و امروزه میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان به ترید در آن مشغول هستند. از ویژگی‌های بارز این صرافی می‌توان به مواردی همچون امنیت بالا، تبادل فوری، رابط کاربری ساده، وجود ارزهای دیجیتال شاخص، امکان پرداخت به شیوه‌های مختلف و غیره اشاره کرد.

محیط کاربری ساده این صرافی یکی از مهم‌ترین مزایای این صرافی محسوب می‌شود؛ به طوری که حتی افراد مبتدی نیز می‌توانند به راحتی در آن به خرید و فروش ارزهای دیجیتال خود بپردازند و به هنگام استفاده از آن با هیچ سردرگمی مواجه نشوند. هدف این صرافی جلب رضایت کامل کاربران است به همین دلیل از ذخیره‌سازی آفلاین اطلاعات مربوط به دارایی کاربران در دیتابیس بهره می‌برد تا امنیت استفاده از آن را دو چندان کند.

با توجه به وجود تحریم‌های گسترده علیه ایران، عملا امکان عضویت ایرانیان در صرافی‌های بین‌المللی وجود ندارد؛ به همین دلیل سامانه کیف پول من با هدف کمک به ایرانیان علاقه‌مند به ترید در بازار ارزهای دیجیتال تاسیس شد و اولین سامانه نگهداری و معامله ارزهای دیجیتال در کشور است.

از ویژگی‌های این صرافی می‌توان به تعرفه رایگان برای نگهداری ارزهای دیجیتال، ضمانت امنیت صددرصدی، امکان تبدیل ارز دیجیتال به ارز دیجیتال دیگر، امکان خرید بیت کوین به تومان، امکان فروش ارز دیجیتال در هر لحظه و غیره اشاره کرد. پشتیبانی ۲۴ ساعته و پاسخگویی به سوالات شما از مهم‌ترین مزایای استفاده از این صرافی است. ناگفته نماند که صرافی کیف پول من دارای نماد اعتماد است و فعالیت‌های آن کاملا قانونی بوده و شما می‌توانید به هنگام استفاده از آن با خیال راحت به خرید و فروش بیت کوین بپردازید.

  • صرافی گیت (gate.io)

صرافی گیت یکی دیگر از صرافی‌های ارز دیجیتال است که در سال ۲۰۱۳ تاسیس شد. شما می‌توانید برای استفاده راحت‌تر از این صرافی، اپلیکیشن آن را دانلود کنید که دارای فضای کاربری راحت‌تری برای افراد مبتدی است. البته ناگفته نماند که کارمزد این صرافی برای معاملات ۰.۲ درصد است و به غیر از آن، از شما هیچ هزینه‌ای برای سپرده‌گذاری دریافت نمی‌شود. همچنین این صرافی از هیچ ارز فیاتی پشتیبانی نمی‌کند و در حال حاضر کاربران ایرانی نمی‌توانند از آن استفاده نمایند.

  • صرافی جمینی (gemini)

صرافی جمینی به عنوان یکی از قابل اعتمادترین صرافی‌های رمز ارز در جهان شناخته می‌شود که کار خود را از سال ۲۰۱۵ شروع کرده است. این صرافی یک پلتفرم برای معامله بیت کوین و اتر شناخته می‌شود. از ویژگی‌های بسیار جالب این صرافی، نگهداری سپرده‌های دیجیتال کاربران به صورت آفلاین است تا خطرات بالقوه حمله هکرها به حداقل برسد. ناگفته نماند که این صرافی ثبت شده و مطابق با استانداردهای بانکی به فعالیت خود ادامه می‌دهد. کارمزد معاملاتی این صرافی نیز بسیار پایین بوده و کارمزد ۳۰ برداشت اولیه در هر ماه کاملا رایگان است.

انتخاب بهترین صرافی برای خرید بیت کوین

همان طور که در مطالب بالا نیز به آن اشاره شد، متاسفانه به دلیل وجود شرایط تحریمی فعلی بسیاری از صرافی‌های معتبر بین‌المللی به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌دهند و اگر متوجه هویت ایرانی این کاربران شوند سریعا اقدام به مسدودسازی حساب و بلوکه کردن دارایی آن‌ها می‌کنند؛ اما کیف پول من که اولین و معتبرترین صرافی ارز دیجیتال در داخل کشور است، این مشکل را برطرف کرده و شما به راحتی می‌توانید با ایجاد حساب کاربری در این صرافی به ترید و خرید بیت کوین و همچنین سایر ارزهای دیجیتال بپردازید و نگرانی از بابت بلوکه شدن سرمایه خود در حساب صرافی نداشته باشید؛ چراکه فعالیت صرافی کیف پول من کاملا قانونی و دارای نماد اعتماد الکترونیکی است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید