روغن جوز هندی هم از دانه جوز هندی و هم از گرز استخراج می‌شود. این روغن به رنگ زرد یا کهربایی با رایحه کمی شیرین و چوبی است. استفاده از روغن جوز هندی سابقه طولانی در طب سنتی دارد.

فواید شگفت‌انگیز روغن جوز هندی که از آن بی‌اطلاعید/ از خواب راحت تا تسکین دردهای قاعدگی

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: احتمالا شما هم مانند اکثر مردم هستید، احتمالا جوز هندی را به عنوان ادویه‌ای که در پخت و پز استفاده می‌شود می‌شناسید. اما چیزی که ممکن است ندانید این است که فواید شگفت انگیزی برای سلامتی دارد! از تقویت سیستم ایمنی تا بهبود عملکرد شناختی، روغن جوز هندی متحد قدرتمندی در تلاش شما برای سلامتی است!

این روغن از درخت جوز هندی به دست می‌آید. نام علمی درخت جوز هندی Myristicafragrans است. درختان جوز هندی بومی اندونزی هستند، اما در سایر مناطق آسیای جنوب شرقی، هند و سریلانکا نیز رشد می‌کنند و دو ادویه مختلف تولید می‌کنند: جوز هندی و گرز. گرز پوشش توری قهوه‌ای مایل به قرمزی است که دور دانه جوز هندی را احاطه کرده است. جوز هندی و ماس هر دو عطر و طعمی گرم و تند دارند.

روغن جوز هندی هم از دانه جوز هندی و هم از گرز استخراج می‌شود. این روغن به رنگ زرد یا کهربایی با رایحه کمی شیرین و چوبی است. استفاده از روغن جوز هندی سابقه طولانی در طب سنتی دارد. این روغن کاربردهای مختلفی دارد از جمله: درد معده، اسهال و نفخ. روغن جوز هندی نیز به عنوان آرام بخش و برای القای خواب استفاده می‌شد.

امروزه بیشتر از روغن جوز هندی به دلیل خواص معطر آن استفاده می‌شود. به صابون‌ها، شمع‌ها، عطرها و لوازم آرایشی اضافه می‌شود. همچنین می‌توانید آن را در برخی از محصولات غذایی و نوشیدنی مانند محصولات پخته شده، آب نبات، بستنی و نوشیدنی‌های الکلی پیدا کنید.

فواید اسانس جوز هندی:

۱. گردش خون را بهبود می‌بخشد

فواید شگفت‌انگیز روغن جوز هندی که از آن بی‌اطلاعید/ از خواب راحت تا تسکین دردهای قاعدگی

اسانس جوز هندی برای بهبود گردش خون استفاده می‌شود. اعتقاد بر این است که با تحریک سیستم گردش خون و افزایش جریان خون کار می‌کند. همچنین برای درمان واریس و سایر مشکلات گردش خون استفاده می‌شود. این یک اثر گرم کننده بر روی بدن دارد که می‌تواند به بهبود گردش خون کمک کند. علاوه بر این، خواص ضد التهابی نیز دارد که می‌تواند به کاهش التهاب و درد در مفاصل و عضلات کمک کند.

۲. درد را کاهش می‌دهد

یکی از چشمگیرترین فواید روغن جوز هندی خاصیت تسکین درد آن است. اگر از دردهای عضلانی، آرتریت یا سردرد رنج می‌برید، استفاده از چند قطره روغن جوز هندی در ناحیه آسیب دیده می‌تواند به کاهش درد کمک کند. برای استفاده از روغن جوز هندی برای تسکین درد، کافی است چند قطره را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و آن را ماساژ دهید. همچنین می‌توانید چند قطره از آن را به دستگاه پخش کننده یا وان حمام خود اضافه کنید تا به کاهش دردهای عضلانی در سراسر بدن کمک کند.

اگر از دردهای مزمن رنج می‌برید، می‌تواند یک مکمل مفید برای برنامه درمانی شما باشد. در حالی که شرایط شما را درمان نمی‌کند، می‌تواند به کاهش درد و قابل کنترل‌تر کردن آن کمک کند.

۳. دردهای قاعدگی را کاهش می‌دهد

فواید شگفت‌انگیز روغن جوز هندی که از آن بی‌اطلاعید/ از خواب راحت تا تسکین دردهای قاعدگی

دردهای قاعدگی در اثر انقباض رحم ایجاد می‌شود. اگر از دردهای قاعدگی رنج می‌برید، روغن جوز هندی می‌تواند به کاهش درد کمک کند. به سادگی چند قطره از روغن را به دستگاه پخش کننده خود اضافه کنید و عطر تسکین دهنده آن را استشمام کنید. برای تسکین می‌توانید روغن را به شکم خود ماساژ دهید. این به شل شدن عضلات و کاهش درد کمک می‌کند.

۴. خواب شما را بهبود می‌بخشد

مشکلات خواب یا بی خوابی می‌تواند بسیار ناامید کننده باشد و بر سلامت روحی و جسمی شما تأثیر بگذارد. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۶ انجام شد نشان داد که استنشاق روغن جوز هندی کیفیت خواب شرکت کنندگان را بهبود می‌بخشد. اگر مشکل خواب دارید، قطعا می‌تواند به شما کمک کند. این روغن دارای خواص آرام بخش است که می‌تواند خواب و آرامش را تقویت کند. قبل از خواب چند قطره از روغن را به دستگاه پخش کننده خود اضافه کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید