نخست‌وزیر عراق گفت: ما به خاطر عراق و عراقی‌ها نمی‌خواهیم وارد کشمکش‌های سیاسی شوی، منیاز داریم که تمام طرف‌های سیاسی برای اجرای قانون امنیت غذایی با ما همکاری کنند.

الکاظمی از احزاب سیاسی عراق برای تشکیل فوری دولت دعوت کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، نخست وزیر عراق از طرف‌های سیاسی خواست تمام توان خود را برای تشکیل دولت جدید به کار گیرند.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در جلسه دولت گفت: این دولت در شرایط استثنایی تشکیل شد و همچنان در چنین شرایطی به سر می‌برد و به رغم تمام این چالش‌ها در حل مشکلات و دشواری‌ها موفق شدیم و چالش‌ها آسان نبود. ما به خاطر عراق و عراقی‌ها نمی‌خواهیم وارد کشمکش‌های سیاسی شویم و نیاز داریم که تمام طرف‌های سیاسی برای اجرای قانون امنیت غذایی با ما همکاری کنند.

وی گفت: این دولت تا لحظه آخر تا زمان تحویل مأموریت‌هایش به دولت آتی به فعالیت خود ادامه می‌دهد برای همین به نخبه‌های سیاسی اهمیت تسریع در تشکیل دولت را یادآور می‌شوم. ما تعهداتی داریم که باید به آن عمل کنیم و به رغم چالش‌های داخلی زیاد در سیاست توازن خارجی موفق شدیم. هدف اصلی از همان لحظه اول ازسرگیری روابطمان با کشورهای همجوار و دوست بود.

الکاظمی گفت: ما منفعت عراق را در اولویت قرار دادیم. این توازن به دلیل منفعت ملت عراق است و ما به این سیاست ادامه خواهیم داد و ما از یک محور به ضرر محور دیگر حمایت نمی‌کنیم و سرمایه‌گذاری و حمایت را برای عراق تأمین می‌کنیم تا شکست و ناکامی و جنگ‌های بیهوده را جبران کنیم.

الکاظمی گفت: ما خواهان بازسازی روابطمان براساس منفعت عراق و حسن ظن با شرکا هستیم. سیاست ترس و عزلت و سوءظن با دیگران در سیاست ما نیست. ما درباره همگان حسن ظن داریم تا با خودمان و دیگران آشتی کنیم و خودمان را از سیاست‌های بیهوده آزاد کنیم.

الکاظمی نتایج سفرش به ریاض و تهران را بسیار خوب ارزیابی کرد و مسائل مشترک و سرمایه‌گذاری‌های عربستان در عراق را بررسی و تأکید کرد که باید منطقه آرام باشد و عراق نقشی را در آرام کردن فضا به نفع عراق و منطقه داشته باشد.

وی گفت: ما درباره چالش‌های جهانی به دلیل جنگ اوکراین و پیامدهای آن بر امنیت غذایی و چگونگی همکاری برای فراهم کردن نیازهای ملت‌های ما صحبت کردیم. در سفرمان به ایران درباره همین نکته‌ها و پرونده‌های مشترک و موضوع انرژی و آب صحبت کردیم و برادران ایرانی ما آمادگی خود را برای اعزام وزیر انرژی به بغداد اعلام کردند.

الکاظمی گفت: این روابط و این توازن به جهان و عراقی‌ها ثابت کرد که عراق ریشه عمیقی در تاریخ دارد و جایگاه آن در کمک به بازسازی روابط بسیار مهم است. عراق تلاش می‌کند تا بخشی از منطقه و ثبات آن باشد و با تمام کشورها برای ممانعت از پیامدهای جنگ در اوکراین همکاری کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید