نمایندگان پس از بحث و بررسی درخصوص جزئیات، با این طرح با ۱۵۱ رأی موافق، ۳۷ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۲ نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

موافقت مجلس با الحاق یک تبصره به ماده ۳۷ آیین‌نامه داخلی

به گزارش سلام نو به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۸ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات الحاق یک تبصره به عنوان تبصره ۵ به ماده ۳۷ قانون آیین نامه داخلی مجلس با کلیات این طرح موافقت کردند.

در ادامه نمایندگان پس از بحث و بررسی درخصوص جزئیات این طرح، با پیشنهاد اصلاحی علیرضا عباسی نماینده کرج ، اشتهارد و فردیس در مجلس با ۱۵۱ رأی موافق، ۳۷ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۲ نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

همچنین در ادامه بررسی این طرح نمایندگان با پیشنهاد الحاق یک بند به تبصره ۵ به ماده ۳۷ قانون آیین نامه داخلی مجلس از سوی علیرضا سلیمی نماینده محلات و دلیجان در مجلس با ۱۵۰ رأی موافق، ۲۴ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۵ نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

در متن ماده واحده اصلاحی آمده است؛

تبصره ۵- پس از تعیین کمیسیون های تخصصی، چنانچه به هر دلیل در حین دوره نماینده جدیدی به مجلس راه یابد، برای تعیین کمیسیون تخصصی وی مطابق فرایند مذکور اقدام می شود، در صورتیکه امتیاز نماینده جدید برای کمیسیون مورد درخواست، از امتیاز آخرین نماینده پذیرفته شده در همان کمیسیون بیشتر باشد، حداکثر دو نماینده می توانند به سقف اعضای کمیسیون اضافه گردد.

بند الحاقی- در صورت ایجاد ظرفیت جدید در کمیسیون ها به دلیل استعفا یا فوت یا امثال آن، تعیین عضویت فرد جدید در کمیسیون ها مطابق این ماده با کسب امتیازات لازمه صورت می گیرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید