معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی و صلح با اشاره به حمله موشکی به مرکز خرید در اوکراین که در آن ۱۸ نفر کشته و بیش از ۵۰ نفر مجروح شدند، گفت: این حادثه باید مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد.

درخواست سازمان ملل برای تحقیق درباره حمله موشکی به مرکز خریدی در اوکراین

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رزماری دی کارلو معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی و صلح خواستار تحقیق درباره حمله موشکی به مرکز خریدی در اوکراین و توقف جنگ در این کشور به خاطر کل جهان شد.

خانم رزماری دی کارلو معاون دبیر کل سازمان ملل عصر سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: با گذشت ۱۲ هفته از آغاز جنگ اوکراین، تعداد بی‌شماری از غیرنظامیان اوکراینی در حملات بی‌رویه کشته شده‌اند، شهرها و شهرک‌ها همچنان با خاک یکسان می‌شوند، و بسیاری از زمین‌های قابل کشت این کشور به طرز وحشتناکی در اثر گلوله باران تخریب شده است و هیچ نشانه ای از فروکش کردن این درگیری هولناک که منبعی از بی ثباتی در اروپا است، وجود ندارد.

وی با اشاره به حمله موشکی به مرکز خرید در اوکراین که در آن ۱۸ نفر کشته و بیش از ۵۰ نفر مجروح شدند، گفت: این حادثه باید مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد و جدیدترین مورد از موج حملات هوایی و موشکی در کی یف، چرنیهف، اودسا، میکولایف، خارکف و سایر شهرهای دور از خط مقدم  است.

دی کارلو افزود: در حال حاضر، شدیدترین درگیری ها در شهرهای سیویرودونتسک، لیسیچانسک و اسلوویانسک در دونباس و اطراف آن جریان دارد. درگیری های شدید در اطراف شهرهای خارکف و خرسون نیز گزارش شده است.

معاون دبیر کل سازمان ملل اظهار داشت: دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، ۱۰ هزار و ۶۳۱ تلفات غیرنظامی را در اوکراین تا ۲۶ ژوئن ثبت کرده است که شامل  ۴ هزار و ۷۳۱ کشته و ۵ هزار و ۹۰۰ مجروح می شود.

وی تصریح کرد:  امروز اوکراین  با بزرگترین بحران آوارگی انسان در جهان مواجه است. از زمان آغاز تهاجم روسیه، بیش از یک چهارم جمعیت این کشور یا ۱۲ میلیون نفر مجبور به ترک خانه های خود شده اند.

وی ادامه داد: در داخل اوکراین، بیش از ۷.۱ میلیون نفر آواره شده اند. دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل تخمین می زند که بیش از ۵.۲ میلیون پناهنده اوکراینی در سراسر اروپا حضور دارند. بیش از ۳.۵ میلیون پناهنده اوکراینی برای حمایت موقت یا طرح های حفاظتی در اروپا ثبت نام کرده اند.

دی کارلو تاکید کرد: به خاطر اوکراین، روسیه و کل جهان، چرخه مرگ، ویرانی، آوارگی و اختلال باید متوقف شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید