رییس‌جمهور اوکراین گفت: روسیه حق شرکت در بحث‌ها و رأی‌گیری درباره مسائل جنگ در اوکراین را که غیرقابل توجیه و دارای ماهیتی استعماری هستند، ندارد.

زلنسکی خواستار اخراج روسیه از سازمان ملل شد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از تاس نوشت: ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از سازمان ملل خواست روسیه را از شورای امنیت این سازمان ملل که مسکو عضو دائمی آن است، کنار بگذارد.

زلنسکی سه‌شنبه در جریان یک سخنرانی ویدئویی در نشست شورای امنیت سازمان ملل که از سوی اوکراین تشکیل شد، گفت: "روسیه حق شرکت در بحث‌ها و رأی‌گیری درباره مسائل جنگ در اوکراین را که غیرقابل توجیه و دارای ماهیتی استعماری هستند، ندارد."

وی از شورای امنیت خواست تا مسکو را از سازمان ملل اخراج کند و دادگاهی را برای بررسی اقدامات ارتش روسیه تشکیل دهد.

زلنسکی مدعی شد: "حملات موشکی روسیه را در نظر بگیرید. این کشور (روسیه) به مشارکت در فعالیت‌های نهادهای تخصصی سازمان ملل ادامه می‌دهد و حتی از امتیازات عضو دائم شورای امنیت برخوردار است که روسیه تنها به دلیل کوته‌اندیشی سیاستمداران پس از پایان دوره جنگ سرد از این امتیازات برخوردار شد. "

رئیس‌جمهور اوکراین، در ادامه روسیه را "دولتی تروریستی"در سازمان ملل خواند و مدعی شد روسیه از سخنرانی در شورای امنیت به عنوان "کمپین روابط عمومی از راه دور" برای دستیابی به سلاح‌های بیشتر غربی استفاده می‌کند.

زلنسکی همچنین از سازمان ملل خواست کمیته تحقیقاتی را به محل حمله موشکی که ادعا می‌شود توسط روسیه به یک مرکز خرید در مرکز شهر کرمنچوک صورت گرفته، اعزام کند.

وی در جریان سخنرانی خود خواهان یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به روح همه اوکراینی‌هایی شد که در جریان جنگ کشته شدند و بار دیگر اخراج روسیه از کرسی دائمی‌اش در شورای امنیت را خواستار شد.

نشست شورای امنیت پس از آن تشکیل شد که اوکراین مدعی حمله موشکی روسیه به یک مرکز خرید  در کرمونچوک شد؛ ادعایی که روسیه آن را رد کرده و می‌گوید یک انبار تسلیحات آمریکایی و اروپایی را بمباران کرده است که منجر به انفجار و آتش سوزی در مرکز خرید شد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید