در ویدیو زیر شاهد تصاویر دلهره آور از لحظه بلعیده شدن یک مار بزرگ توسط مار کوچک خواهید بود.

تصاویر باورنکردنی از لحظه بلعیده شدن مار بزرگ توسط مار کوچک / فیلم

به گزارش سلام نو به نقل از دیجیاتو، ویدیوی جالبی توسط یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که در آن یک  مار  جسور با اشتهای بسیار زیادی در حال بلعیدن و جویدن یکی از خویشاوندان  سمی  و  بزرگتر  خود است.

اتفاق غیرمنتظره و بلعیدن مار بزرگ‌تر در منطقه هادوک، جورجیا ابتدا توسط یک فرد گزارش شد و سپس مقامات اداره منابع طبیعی جورجیا ویدیویی از آن را در فیسبوک به اشتراک گذاشتند.

در این ویدیو، یک شه‌مار شرقی (Lampropeltis getula) به آرامی فک پایینی کاملا انعطاف پذیر خود را به سمت انتهای بدن یک مار زنگی چوبی (Crotalus horridus) حرکت می‌دهد تا آن را به صورت کامل ببلعد! سر و بخشی از بدن مار زنگی قبلا توسط شه‌مار بلعیده شده است. همچنین با توجه به اینکه مار بزرگتر هیچ حرکتی نمی‌کند، احتمالا قبل از خورده شدن توسط شه‌مار کشته شده است.

تشخیص اندازه و طول بدن مارها بر اساس ویدیو بسیار دشوار است، زیرا یکی از آن‌ها تا حدی توسط دیگری خورده شده است. با این وجود، مارهای زنگی چوبی تا طول  ۱.۸ متری  رشد می‌کنند و در مقابل، طول شه‌مار شرقی حداکثر به  ۱.۲ متر  می‌رسد. مار زنگی نشان داده شده در این ویدیو، به وضوح از نمونه دیگر بزرگتر است که با این وجود می‌توان احتمال داد که وزن بیشتری هم دارد.

شکار طعمه بزرگ‌تر توسط مارها

بسیاری از گونه‌های مارها قادر به بلعیدن طعمه‌های بسیار بزرگتر از خود مانند گوزن، گاو و حتی انسان هستند. با این حال، درباره مارها، معمولا گونه‌های بزرگ‌تر، نمونه‌های کوچک‌تر را می‌خورند.

شه‌مارها شرقی با گاز گرفتن طعمه خود که معمولا شامل مارمولک‌ها، جوندگان و پرندگان می‌شود، حلقه زدن به دور بدن آن‌ها و فشار دادن به شکار می‌پردازند. هرچند این خزنده هیچ سمی ندارد، اما در برابر سموم گونه‌های دیگر مقاوم است. هر دو گونه‌ای که در این ویدیو نشان داده شده‌اند، معمولا در سراسر شرق ایالات متحده یافت می‌شوند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید